مشخصات فنی پژو 206 تیپ 5-دیزل کاران

با معرفی مدل 207 پژو اعلام کرد که مدل 206 را همچنان تا سال 2010 تولید خواهد کرد. در سال 2008، 206 ده ساله پرفروش‌ترین خودروی پژو در تمام زمان‌ها بود. سال 1994 ژاک کالوت مدیر پژو، طرح معرفی ماشین جدید یعنی 206 را تأیید کرد و قرار شد تا سال 97 آن را روانه بازار شود. در نهایت پژو 206 در سال 1998 با تأخیر به بازار عرضه شد. این تیپ خاص ترین و کمیاب ترین تیپ پژو ۲۰۶ در ایران است که امروزه به سختی در بازار یافت می‌شود.این تیپ به صورت skd (قطعات) آماده وارد ایران شد و شرکت ایران‌ خودرو وظیفه مونتاژ آن را بر عهده داشت.

  • این مدل در سال ۲۰۰۳ میلادی و به مناسبت موفقیت‌های پژو با این خودرو در مسابقات رالی در میان سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ و برای تکرار موفقیت‌های پژو ۲۰۵ در دهه ۸۰ میلادی معرفی شد.
  • ایران خودرو از ابتدای فعالیتش برای تولید ماشین 206، شش تیپ از این خودرو را عرضه کرده است.
  • مشخصات فنی و امکانات رفاهی تیپ۲ با تیپ ۱ مشترک است.تنها در کابین تفاوت‌هایی را باهم دارند.در واقع با تولید تیپ۲، تیپ۱ برای همیشه از بازار خداحافظی کرد.
  • این خودرو در ۶ تیپ به بازار ایران عرضه شد اما حالا بعد از ۲۰ سال از عرضه اولین پژو ۲۰۶، فقط پژو 206 تیپ 2 و تیپ ۵ روی خط تولید ایران خودرو باقی مانده‌اند.
  • پژو 206 یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است که تاکنون بالغ بر 5 میلیون عدد از آن تولید شده است.

با وجود تیپ ۲ همچنان توسط ایران خودرو تولید می‌شود اما فاقد سنسور عقب، آینه بغل برقی و بالابر برقی شیشه‌های عقب است قیمت های ایران خودرو با توجه به آپشن های این محصول متفاوت است. شاید وقتی پژو، مدل ۲۰۶ را روانه بازار اروپا می‌کرد، در بهترین حالت انتظار داشت بتواند به عنوان رقیبی قابل احترام در کلاس جهانی هاچ‌بک‌ها ظاهر شود. اما بدون شک انتظار نداشت که این خودرو هاچ‌بک به یکی از برترین محصولات تاریخ این شرکت بدل شده و رکورد‌های متعدد در زمینه تیراژ تولید و محبوبیت در سطح جهانی را بشکند.

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. در خرداد سال ۱۴۰۱ ایران‌خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱ از نسخه MC رونمایی کرد. پژو ۲۰۶ جزء بهترین خودروهای هاچ‌بک دنیا تا سال ۲۰۱۰ اروپا شناخته می‌شود. سیستم جلوبندی پژو 206 یکی از معایب و ایرادات این خودرو محسوب می‌شود. البته با توجه به استفاده از قطعات اصلی و وارداتی در پژو 206 های با مدل پایین‌تر، جلوبندی خودروهای کارکرده، از جلوبندی مدل‌های جدید بهتر است، اما به دلیل کارکرد زیاد ماشین، طبیعتا مستهلک شده اند و نیاز به تعویض جلوبندی خودرو خواهد بود. البته تعویض و تعمیر جلوبندی خودروها پس از چند سال امری طبیعی است، ولی در نظر داشته باشید که ایراد اصلی آنجاست که قیمت قطعات یدکی پژو 206 بسیار بالا و آزاردهنده است.

این خودرو دارای بدنه هاچ بک است و در گروه طراحی های اسپورت قرار می گیرد و به همین دلیل مورد توجه قشر جوانان می باشد. طراحی زیبای این خودروی فرانسوی که در خط تولید برزیل طراحی شد، علاقمندان بسیاری دارد. قیمت پژو 206 مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه بوده است. مخصوصا زمانی‌که به‌دنبال قیمت پژو 206 کارکرده و دست ‌دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبه‌رو هستید؛ چراکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و … افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت خودرو پژو 206 را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند.

سالخوردهٔ سرحال، پنج هزار کیلومتر با پژو ۲۰۶ SD مدل ۱۳۹۶

«پژو از بازار ایران خداحافظی کرد؛ 206 ایرانی به بازار می‌آید». نصب چراغ داخل جعبه داشبورد و چراغ مطالعه روی سقف، تنها به تهیه و نصب کلید و چراغ بدون نیاز به معرفی، قابل راه اندازی است. سوکت‌های مربوط به این سامانه‌ها پشت کنسول وسط در مدل‌های با تهویه مطبوع اتوماتیک موجود است و پشت کنسول وسط زیر چراغ سقف جا سازی شده‌است.

موتور TU5 که در اکثر محصولات ایران خودرو مثل پارس هم استفاده شده است. موتور و پیشرانه 206 قدرتی نزدیک به 85 اسب بخار دارد که البته در مدل های جدید این توان به 110 اسب بخار هم افزایش یافته است. با توجه به نرم بودن فرمان بیش تر خودروهای چینی، بعید به نظر نمی آید که این قطعه نیز از کشور دوست و برادر، تهیه شده باشد. در نهایت، یکی دیگر از مهم ترین اختلاف های فنی پژو ۲۰۶های ۹۱ به بعد، جعبه دنده نصب شده بر روی آن ها است که دیگر از نوع MA5 (معروف به آرژانتینی) نیست. ایران خودرو با تغییر در ضرایب جعبه دنده قدیمی BE3 پژو ۴۰۵ و سمند، نسخه ای بهبود یافته از آن را تحت عنوان BE4 بر روی پژو ۲۰۶های ایرانیزه قرار داد. تیپ ۶ هنوز هم در مدل‌های کارکرده از ارزان ترین خودروهای اتوماتیک در بازار کشور است.

پژو،206،تیپ 5 مدل 85

قیمت به روز خودرو می تواند در تعیین قیمت خرید و فروش بسیار مهم باشد. در واقع قیمت صفر خودرو در بازار نقش رهبری را بازی می کند و بر اساس آن ماشین های کارکرده تعیین قیمت می شوند. به خصوص در زمینه قیمت خودرو خارجی این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا قیمت خودروهای داخلی امروز علاوه بر قیمت خودرو بازار به لیست قیمت روز خودرو کارخانه هم بستگی دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ۶:

این خودروی محبوب ایرانی ها، در سال 1396 با تولید 178 هزار دستگاه خودرو، بعد از پراید و تیبا جزو پرتیراژترین خودروهای کشور لقب گرفت. یک‌سال بعد، یعنی سال 99، پژو مدل 206 GTi با موتور 2 لیتری و سرعت 210 کیلومتر در ساعت را رونمایی کرد و در سال 2003 نیز 206 RC بود که به عنوان جدیدترین مدل در خط تولید پژو قرار گرفت. شتاب این اتومبیل 7.4 مجله خبری خودرو ثانیه بود و سرعت آن تا 220 کیلومتر بر ساعت می‌رسید و دارای 180 اسب بخار قدرت بود. اما در دوران برجام و بازگشت پژو هم، ایران خودرویی‌ها دیگر علاقه‌ای به تولید دوباره تیپ ۶ از خود نشان ندادند و این بار جعبه دنده AL4 را تنها برای قرار دادن بر روی ۲۰۷ i اتوماتیک وارد کردند. در واقع، عمر پژو ۲۰۶ اتوماتیک در ابتدای دهه ۹۰ به پایان رسید.

همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند. قطعات دارای انحصار تولید از سمت پژو از روی این خودرو حذف گردید؛ به شکلی که این خودرو تنها در ظاهر با ۲۰۷آی‌های اصلی مشترک بود. همچنین در قسمت چراغ‌ها، فرمان و کیسه‌هوا و مالتی مدیا که شرکت قادر به کپی کردن قطعات با کیفیت و ظاهر اصلی نبود، با قطعاتی با طرح متفاوت از ۲۰۷آی اصلی جایگزین گشت.

استهلاک پژو 206 یکی از معایب مهم این خودرو محسوب می‌شود. به همین دلیل یکی از موارد مهمی که قبل از خرید پژو 206 دست دوم، باید به آن توجه داشت کارکرد خودرو است که باید با استفاده از دیاگ به خوبی چک شود. بررسی درون موتور هم یکی دیگر از موارد حائز اهمیت است. توجه کنید که اگر روغن سوخته و کربن در موتور وجود داشته باشد، خودرو به احتمال زیاد در معرض یاتاقان زدن یا همان خراب شدن یاتاقان قرار دارد.