مشخصات فنی پراید ۱۳۱ خودرو45

پراید 131 در سال 1389 به بازار ایران وارد شد که این اتفاق همزمان با انصراف کمپانی کیاموتورز در تولید پراید بود. با این اتفاق تولید انحصاری این خودرو نا محبوب در بازار ایران در اختیار شرکت سایپا قرار گرفت. پراید 131 سایپا در 6 تیپ مختلف تولید می شد که با اجباری شدن استفاده از ترمز ABS سری SE و TL این خودرو از چرخ تولید برکنار شدند.

  • گروه خودروبانک با شعار “دسترسی به بهترین انتخاب” تلاش دارد از طریق این وبسایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند.
  • 151 روی پلتفرم پراید ساخته شد، کاربری آن یک وانت باری کوچک بود.
  • طراحی پراید هیچ گونه زیبایی ندارد و همه چیز در ساده ترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته است.
  • در اروپا، ریو فیس لیفت شده تغییرات جزئی در ظاهر خارجی و بهبود موتور ۱.۳ از ۷۵ اسب بخار به ۸۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۸۶ پوند فوت (۱۱۷ نیوتن متر) در ۳۰۰۰ دور در دقیقه داشت.
  • توجه داشته باشید که ممکن است شرکت قبلی که از آن بیمه خود را تهیه کرده‌اید، در سال جدید بیمه‌نامه را قسطی ارائه ندهد.

علاوه بر داشبرد و رودری‌ها، مهندسان گروه خودروسازی سایپا صندلی‌های جدید کار گذاشته‌اند تا راننده و سرنشینان کمی راحت‌تر باشند. پراید ۱۳۱ خودرو کوچکی است و اگرچه گنجایش ۵ نفر سرنشین را دارد اما فضای ردیف عقب برای نشستن ۳ نفر بزرگسال تنگ است. نوسانات نرخ ارز، روی تولید یک خودرو به اصطلاح صد درصد داخلی‌سازی شده مانند پراید 131 نیز بی اثر نبوده و طی چند ماه گذشته قیمت کارخانه این خودرو افزایش یافته است. در رنج قیمتی پراید 131 اگر به خودروهای هاچبک علاقه دارید می‌توانید به سراغ نمونه‌های کم کارکرد پراید 111 یا تیبا 2 برودید.

فروش اقساطی چانگان یونی تی

مجموعا می‌توان این‌طور نتیجه گیری کرد که پراید 131 یک سدان ناامن، قدیمی و از دور خارج شده است که متاسفانه در شرایط خاص بازار ایران همچنان در گود رقابت باقی مانده است. بیمه شخص ثالث ایران ‌تا حداکثر پوشش ۱۵۴ میلیون تومان قابل خریداری است. دقت داشته باشید در صورت انتخاب حداقل پوشش اگر با خودرو گران قیمتی تصادف کنید، بایستی باقی خسارت را خود پرداخت کنید.

پر بازدید و کاربردی ترین مقالات

البته با توجه به اجباری شدن ترمز ضد قفل ABS و کیسه هوا برای همه خودرو‌ها، قاعدتاً پراید نیز نباید از این قاعده مستثنا باشد. سیستم قفل مرکزی و ضد سرقت از دیگر امکاناتی است که پراید ۱۱۱ داراست. فضای داخلی با توجه به‌اندازه کوچک کلی این خودرو چندان زیاد نیست اما به دلیل اندازه کوچک صندلی‌هایش، فضای نشستن سرنشینان را می‌توان کافی توصیف کرد.

پراید 131 SL، مدل ۱۳۹۰

اما با توجه به اندازه کوچک صندلی‌هایش، فضای نشستن سرنشینان را می‌توان کافی توصیف کرد. داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر پراید ها را دارد. قابل ذکر است فضای داخلی پرایدهای ۱۳۱ که اخیرا تولید می‌شوند تغییر یافته است. تغییر داشبورد جلو، کنسول میانی، کلید کولر و بخاری، دریچه کولر، غربیلک فرمان و … ازجمله این تغییرات است. معمولا شرکت ها برای جذب مشتری بیشتر شرایطفروش اقساطی سایپارا متنوع در نظر می گیرند اما با این وجود برخی از خریداران چندان تمایلی به خرید از خود نشان نمی دهند که دلیل آن به عدم انعطاف پذیری شرایط فروش باز می گردد.