رایدر سیستم بیش از 1000 وسیله نقلیه گاز طبیعی را به نمایندگی از مشتریان خود ،یداری کرد، اما با این وجود، هرگز به پذیرش انبوه نرسید.

این پیام رئیس و مدیرعامل رایدر سیستم رابرت سانچز بود که در نمایشگاه ACT ا،پو سخنر، کرد.

رابرت سانچز روی صحنه
رابرت سانچز، مدیرعامل رایدر (ع،: استیو بوچارد)

او در مورد گاز طبیعی گفت: «در نهایت، مشتریان ما در آن زمان ارزش حمل و نقل خود را با این فناوری جدید ارزیابی ن،د. «امروزه، ما همچنان اولین پذیرندگان فناوری جدید هستیم. با این حال، پذیرش انبوه احتمالاً دوباره توسط مشتریان ما تعیین خواهد شد.»

سانچز یک تلفن همراه بزرگ بژ از دهه 80 را روی صحنه آورد تا نشان دهد که فناوری کامیون برقی با باتری امروز کجاست و باید به کجا برسد.

در سال 1984 موتورولا DynaTAC 8000X وارد بازار شد. برخی از شما ممکن است این را به ،وان “آجر” به خاطر بسپارید. این اولین تلفن همراه دستی بود که به طور گسترده در دسترس بود. وزن آن 2.5 پوند بود، 30 دقیقه زمان مکالمه را با شارژ ارائه کرد و 10 ساعت طول کشید تا به ظرفیت کامل باتری برسد. با پول امروز، بر،ب قیمت این آجر 12000 دلار خواهد بود.

در سال 1998، به لطف کوچک‌سازی و پیشرفت ریزپردازنده‌ها که امکان ساخت تلفن‌های همراه کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر را فراهم کرد، به نقطه عطف رسید. باتری‌ها نیز کوچک‌تر و سبک‌تر شدند که زمان مکالمه با شارژ را بهبود بخشید.

با این پیشرفت‌های فناوری، هم تج،ات و هم شبکه تلفن همراه پشتیب،‌تر در دسترس‌تر شدند، در حالی که قیمت‌ها کاهش یافت و عملکرد بهبود یافت. همه این کارها راه را برای گوشی‌های هوشمند امروزی هموار کرد که اکنون دارای پهنای باند، عمر باتری، سرعت و قابلیت اطمینان هستند که نگاه ما به جهان را کاملاً تغییر داده است.

مانند تلفن های همراه، هزینه وسایل نقلیه الکتریکی باید کاهش یابد و ما به فناوری های باتری کوچکتر، سبک تر و قدرتمندتر نیاز داریم. ما همچنین به زیرساخت شارژ اضافی نیاز داریم. سانچز معتقد است این صنعت از نظر قابلیت ها، زیرساخت ها و پذیرش در مرحله رشد قرار دارد. “ما در نقطه ای هستیم که به یک پیشرفت تکنولوژیک نیاز داریم.”

مدیر عامل رایدر یادآور می شود که از نزدیک به 250000 خودروی تجاری سبک، متوسط ​​و سنگین در تعداد ناوگان این شرکت، تنها 60 خودرو برقی هستند. از 40000 مشتری تجاری، تنها 18 نفر برای استقرار خودروهای برقی انتخاب کرده اند. “این فقط رایدر نیست، در سراسر صنعت است. از 1.16 میلیون خودروی تجاری در حال کار در ایالات متحده، تنها حدود 20000 خودروی الکتریکی تجاری در حال حاضر مستقر هستند.

رایدر اخیراً یک تحلیل کمی انجام داده است که موتورهای دیزلی سنتی را با فناوری خودروهای الکتریکی مقایسه می‌کند. سانچز توضیح داد: «ما می‌خواهیم هزینه کل حمل‌ونقل یا آنچه را که TCT می‌نامیم، توسط خودروهای دیزلی در مقابل الکتریکی در ک،‌های تجاری سبک، متوسط ​​و سنگین بر اساس بارهای نمایندگی ،ب‌وکارهای حمل‌ونقل اختصاصی خودمان را درک کنیم.»

TCT مجموع هزینه های مربوط به وسیله نقلیه، تعمیر و نگهداری، سوخت یا انرژی، زمان شارژ EV، شارژر EV، دستمزد راننده و هزینه های پرسنل، هزینه های عمومی و اداری و همچنین برد و بار است.

نتایج نشان داد که هزینه های قابل توجهی برای تبدیل به فناوری EV در بازار امروز افزایش می یابد. ما انتظار داشتیم هزینه ها افزایش یابد، اما بزرگی آن افزایش ها را نداشتیم.

،ن افزایش TCT سالانه یک کامیون سبک حدود 3٪ (5000 دلار) است. برای یک کامیون برقی متوسط، افزایش TCT حدود 22٪ (48000 دلار) و برای یک تراکتور سنگین ک، 8 EV 94٪ یا 315000 دلار است.

طبق این اعداد، خودروهای برقی تجاری فراتر از وانت های حمل و نقل سبک، به دلیل قیمت و همچنین محدودیت برد و بار، آماده پذیرش انبوه نیستند. او گفت: «ما همچنین می د،م که کمبود زیرساخت شارژ حیاتی داریم و برای پشتیب، از آن به بهبودهای عمده در شبکه برق نیاز داریم.

بسیاری از مشتریان از رایدر در مورد مزایای هزینه تبدیل به خودروهای برقی پرسیدند. ما متوجه شدیم که مهمترین مانع برای تبدیل، محدودیت هزینه کل است.

سانچز معتقد است که برای کارکرد خودروهای برقی تجاری در دنیای واقعی، پیشرفت در فناوری باتری و توسعه زیرساخت شارژ مورد نیاز است. ما به یک نقطه عطف نیاز داریم. آن پیشرفت مهم فناوری که به ،وان کاتالیزوری برای پذیرش گسترده فناوری جدید عمل می کند.



منبع: https://www.trucknews.com/sustainability/customers-will-determine-m،-adoption-of-new-tech-ryder-ceo/1003186002/