مزایده پیکان سایت مزایده خودرو و موتور سیکلت در ایران با بیش از 10 هزار

پیکان تا قبل از انقلاب در بیش از شش مدل تولید شد که پیکان استیشن، دولوکس، کار، جوانان برخی از مدل‌های قبل از انقلاب پیکان است. بهترین مدل پیکان که در ایران معروف به پیکان اونجر است نیز در سال 1975 ساخته شد؛ تالبوت در آن زمان موتور پرتحرک فورد را روی پیکان گذاشته بود. یکی از تبلیغات شرکت ایران خودرو؛ در آن سال ها ایران خودرو به امید صنعتی ایران تبدیل شده بود. برادران خیامی موسسان ایران خودرو حتی برنامه تولید یک خودرو ملی را برای سال های 1360 داشتند.

  • سپر جوشن به واسطه ناهماهنگ بودن شکل سپر با بدنه خودرو زیاد موفق عمل نکرد و نهایتاً تولید آن به دلیل فروش پایین در سال ۱۳۷۸ متوقف شد.
  • به گفته وی، پروژه پیکان جدید پس از ازسرگیری، سرانجام در سال 85 به نتیجه می رسد و حتی علیرضا طهماسبی وزیر صنایع وقت دولت نهم نیز موافقت و حمایت خود را از آن اعلام می کند.
  • در سال ۱۳۷۲ تصاویری از پیش نمونه تغییر چهره پیکان توسط ایران خودرو منتشرشد.
  • در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور ۱۸۰۰ سی سی، پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد.

شرکتی در آستانه ورشکستگی بود خودرویی سدان در محصولات خود داشت که با نام‌های هیلمن‌هانتر و روتس آرو به بازار عرضه می‌شد. اما تلفظ این نام‌ها چندان برای ایرانی‌ها جالب یا شاید هم راحت نبود. در این سال دو مدل پیکان روی خط تولید قرار داشتند که یکی لوکس و دیگری دولوکس نام داشت. هر دوی این مدل‌ها دارای موتور ۱۷۲۵ سی‌سی بودند و با قیمت ۱۷ هزار تومان به بازار عرضه می‌شدند.

پیکان وانت بنزینی، مدل ۱۳۷۷

طراحان در حال طراحی هیلمن هانتر یا آرو ؛ چهره خودرو که طراحی آن در سال 1965 به پایان رسیده است و در سال 1966 نیز در شهر کاونتری انگلستان تولیدش آغاز شده بود، آکنده از فرم‌های هندسه و قرینه‌ای است که چهره یک اتومبیل کلاسیک را تداعی می‌کند. مدل‌های اولیه پیکان در انگلستان دارای حجم موتور 1725 سی‌سی بود، در سال‌های بعد یعنی سال 1969 مدل دولوکس پیکان که در ایران نیز بسیار مشهور است، ساخته شد. ملودی و ترانه معروف تولدت مبارک یکی از نوستالژی‌ترین آهنگ‌های ایرانی است. وقتی پیکان این خودرو خاطره‌انگیز تاریخ صنعت ایرانی به سه سالگی رسیده برادران خیامی برای تبلیغات و معرفی این سوغات انگلیسی سفارش ساخت ترانه تولدت مبارک را برای نخستین بار به «انوشیروان روحانی» دادند. در آن زمان که بیشتر آهنگ بر روی صفحه‌های کائوچویی ضبط و منتشر می‌شد. نخستین صفحه تولیدی این آهنگ هم از سوی مؤسسه موسیقی بتهوون تولید شد.

پیکان وانت

معمولا آمپراژ باطری های مورد استفاده خودروها از 50 آمپر تا 75 می باشد. باتری پیکان نیز دارای ظرفیت مشخصی است و در هنگام نصب یا تعویض باطری حتما باید این مسئله مهم را درنظر بگیرید. و از طرفی ساختمان باتری های سیلداتمی قابل دسترسی نیست و نمی توان آن را باز کرده و اجزای داخلش را مورد بررسی قرار داد. باتری های اتمی مشکلات باتری های سرب اسیدی را ندارند و از این رو بادوام تر و دارای عمر طولانی تری هستند. باتری های اتمی برای اکثر خودروها از جمله پیکان، گزینه بسیار مناسبی است اما در عین حال گران قیمت تر از سایر باتری ها نیز می باشد.

طراحی اصلی پیکان کاری از شرکت تالبوت از زیر مجموعه‌های گروه روتس بود. یک سال بعد در سال ۱۳۴۷ شرکت آمریکایی کرایسلر توانست گروه صنعتی روتس را بخرد که تأثیری بر روند تولید پیکان در ایران نداشت و مدل‌های مختلف پیکان در ایران تولید می‌شد. در سال ۱۳۵۹ تولید پیکان با ظاهری جدید (معروف به چراغ بنزی) طراحی معروف کرایسلر بود در ایران آغاز شد. روند مونتاژ خودرو در ایران خودرو به همین ترتیب تا سال ۱۳۶۴ ادامه یافت و تا این سال کماکان قطعات اصلی از خارج وارد و شرکت ایران خودرو آن‌ها را مونتاژ می‌کرد، و در کنار آن قسمت‌هایی چون بدنه، رادیاتور، شیشه و کمک فنر عقب و جلو در ایران ساخته می‌شدند.