تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و بهره گیری از گیربکسهایی (از کشورهای آلمان آرژانتین و در نهایت تولید داخل ) اکسلهای تولید ایران، آغاز گردید و تا ۱۳ سال ادامه داشت. قیمت وانت پیکان در بازار ایران برای سالهای 1380 تا 1393 در این صفحه قابل مشاهده است. مشخصات فنی پیکاناین ماشین بنزینی دارای موتور 2 یا 4 سیلندر خطی 8 سوپاپه است. پژو RD در سال 78 تولید شد ولی به دلیل نداشتن کولر، فرمان هیدرولیک و سیستم انژکتوری زیاد دلچسب نبود . در سال 82 این کاستی ها برطرف شد و پژو RDi وارد بازار شد. پیکان کار یکی از مدلهای پیکان بود که در دهه ۵۰ تولید شد.
- آلمان به عنوان یکی از پیشرفتهترین کشورهای اروپا و جهان شناخته میشود و همه ساله افراد زیادی برای کار، تحصیل یا تجارت عازم این کشور میشوند.
- یکی از تبلیغات شرکت ایران خودرو؛ در آن سال ها ایران خودرو به امید صنعتی ایران تبدیل شده بود.
- زمانی پیکان خودرویی بود که در دسترس همه اقشار جامعه قرار داشت.
چنانچه نتوانستید قیمت خودرو پیکان سواری صفر یا کارکرده مورد نظرتان را پیداکنید به قسمت قیمت گذاری خودرو بروید.در بخش قیمت گذاری خودرو ،قیمت امروز خودروهای رنگ شده-دور رنگ-تمام رنگ-داری قطعات تعویضی رنگ دار و استوک و شاسی خوردگی و جوشکاری موجود است . از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 14 آذر 401 . استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد که در اوایل دهه ۵۰ پیکان جوانان نیز به خط تولید پیکان اضافه شود. هیلمن هانتر جی تی یا پیکان جوانان با دو کاربراتور، سرعت و شتاب بیشتری داشت. این خودرو دارای چهار چراغ جلو بود و داشبرد آن نیز با مدلهای قبلی فرق میکرد. پس از این رکود، کارخانه پژو موافقت کرد که ایران خودرو موتور و سیستم تعلیق پژو ۵۰۴ را برای ساخت پیکان استفاده کند.
پیکان وانت
در نمای ظاهری تفاوت اصلی این تیپ با سایر تیپها حذف صندوق عقب طرح سدان و اضافه شدن صندوق عقب طرح استیشن و در پنجم است که با این کار ستون D هم به خودرو اضافه شد و طول سقفش بیشتر شده است. اضافه شدن برف پاککن شیشه عقب و تغییر چراغهای عقب هم از دیگر تغییرات است. در واقع پراید 141 فقط از نظر طراحی ظاهری و داخلی با پراید معمولی تفاوت دارد و از نظر فنی تفاوتی با سایر پراید ها ندارد و از همان موتور 1.3 لیتری با 71 اسب بخار بهره می برد ادامه مطلب… از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که در ظاهر هانتر به وجود آورده بود، این خودرو را تولید کرد. شتاب اولیه و سرعت این خودرو نسبت به پژو ۵۰۴ و حتی پژو ۴۰۵ هم بیشتر است و این به لطف بدنه سبک پیکان و موتور قوی پژو امکانپذیر شدهاست. این پیکان شبیه پیکان دولوکس بود، اما تفاوت آن با دولوکس، موتوری قوی بهقدرت ۷۳ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک چهار دنده و دارای شیشه برقی جلو بود.
با پرفروشترین خودروهای جهان آشنا شوید/عکس
از بین باتری های تر و خشک یا سیلد و غیر سیلد، هر دو نوع باتری بر روی پیکان قابل نصب هستند ولی باتری های سیلد اتمی به دلیل ویژگی های خاصی که دارند برای استفاده در خودروی پیکان مناسب است. باتری سیلد و غیر سیلد هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند که در ادامه توضیح می دهیم. زمانی پیکان خودرویی بود که در دسترس همه اقشار جامعه قرار داشت. برای مثال، امیرعباس هویدا، نخست وزیر وقت یکی از افرادی بود که از خودرو پیکان استفاده میکرد. این خودرو به شکل پیکان جوشن است ولی باربند روی عقب خودرو دارد و اتاق عقب حذف شدهاست، چراغ عقب ماشین شکل وانت پیکان چراغ بنزی است، ولی مستطیلی وبلند بلندتر است چراغ جلو هم مثل پیکان ۱۶۰۰ است. توجه به این نکته ضروری است که تفاوت در آمپر باطری خودرو پیکان موجب افزایش و یا کاهش قیمت نهایی آن خواهد شد.
مدل لوکوس از زههای کناری کروم بهرهمیبرد ولی کارلوکس فاقد آن بود. پیکان در نمای جلو و عقب در دوران تولید تغییراتی زیادی داشته است. برای مثال نمای پشت تیپ کارلوکس، مدل سال ۱۳۶۳ با تیپهای دولوکس و کارلوکس تولیدی سال ۱۳۵۵ یکسان بود. اما دولوکس در مدت ۱۰ سال سه مدل تغییر شکل ظاهری داشبورد را به خودش دید. بعد از انقلاب حوالی سال ۱۳۵۹ پیکان حسابی چهره عوض کرد و با ظاهری جدید بهعنوان چراغ بنزی رخ نمایی کرد.