قیمت هارد اکسترنال و اینترنال کامپیوتر و لپ تاپ با مقایسه مشخصات زومیت

انباشه شدن بدسکتورها بر روی هارد دیسک نیز یکی دیگر از عوامل خرابی هارد به شمار میرود. این درایور با توجه به نامی که دارد مبتنی بر SATA است و ابعادی برابر با یک هشتم درایور 2.5 اینچی دارد. و به عنوان فرم فاکتور کوچک SSD شناخته می‌شود.این درایو با سوکت m.sata به مادربورد متصل می‌شود و در دستگاه‌های نازک و کوچک با نقش ثانویه در دسکتاپ به صورت کاربردی استفاده می‌شود. برای مثال در زمان نصب ویندوز بهترین انتخاب هاردهای SSD بوده که برای بالا آمدن ویندوز و برنامه‌های کامپیوتری به سرعت بیشتری دارند.

  • بسته به نوع باکس هاردی که خریده‌اید و 2.5 یا 3.5 اینچ بودن هارد اینترنال، ممکن است یک سوکت برق AC نیز بر روی بدنه باکس وجود داشته باشد.
  • شما باید بتوانید درایو یا درایوهای ذخیره‌سازی کیس را در قسمت متمایل به جلوی آن ببینید.
  • درایو جدید را به کانکتور ساتای لپ‌تاپ وصل می‌کنیم، محافظ درایو را به فریم وصل می‌کنیم و پنل بدنه را تعویض می‌کنیم.
  • اگر قصد تبدیل هارد اینترنال 3.5 به اکسترنال را دارید، احتمالا باکس هارد شما دارای یک کابل اتصال برق نیز هست.

هارد دیسک‌ها یک نوع ذخیره سازی غیر فرار محسوب می‌شوند که در زمان خاموش بودن سیستم می‌تواند از داده‌های شما محافظت و نگهداری شود. اندازه طراحی نسبت به نوع عملکرد در نام‌گذاری قطعات بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد. یک درایو ۵٫۲۵ اینچی دارای عرض واقعی ۵٫۷۵ اینچ است و یک درایو ۳٫۵ اینچی به عرض ۴ و ۲٫۵ اینچی با عرض ۲٫۷۵ می‌باشد. یک درایو ۱٫۸ اینچی می‌تواند اجزای مختلفی داشته باشد که به نوع کاربرد و عوامل ساخت آن بستگی دارد. یک درایو نوع PCMCIA عرض ۵۴ میلی‌متری دارددر حالیکه درایو ATA-7LIF عرض ۲٫۱۲ اینچی دارد. در لپ‌تاپ‌های مختلف روش‌های متفاوتی برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی مشاهده می‌شود.

چگونه مدل تلویزیون خود را بفهمیم؟

به طور کلی می توان هارد ها را در دو دسته بندی دیسک سخت (HDD) و درایوهای حالت جامد (SSD) جای داد. هارد دیسک یا همان دیسک سخت  قطعه ای است که در سال 1950 اختراع شد است این سخت افزار به عنوان بزرگ ترین حافظه ی جانبی کامپوتر شناخته شده است  که وجود دارد و برای نگه داری اطلاعات از این قطعه استفاده میشود. دیسک سخت مخفف کلمه (Hard Drive Disk) یکی از حافظه های ذخیره سازی جانبی داده ها است و اغلب حافظه دائمی کامپیوتر خوانده می شود.

زمان نگهداری داده ها و اطلاعات

حال قسمت هد وظیفه دارد تا با توجه به دستور داده شده (خواندن یا نوشتن داده) کار خود را بر روی سکتور فیزیکی مورد نظر انجام دهد . بعداز آن سیستم عامل (ویندوز)، نرم‌ افزار ها و همه‌ ی فایل‌ ها، روی هارد قرار می‌ گیرند تا شما بتوانید به صورت واقعی از کامپیوتر استفاده‌  بکنید. هنگامی که شما تصمیم دارید اطلاعاتی را بر روی هارد ذخیره کنید مانند نصب ویندوز، ضبط فیلم، کپی کردن اطلاعات و دیگر موارد در واقع دستور باینری ایجاد می کنید. دستورباینری به این صورت است که کد های باینری از طریق مدارهای موجود به cpu و رم فرستاده می شود و بعد از آن از طریق مادربرد و کابل رابط به برد هارد و سپس هد فرستاده می شود و با استفاده از تکنولوژی مغناطیسی بر روی سطح دیسک نوشته می شود.

در کامپیوتر، هارد دیسک یکی از شکننده ترین قطعات سخت افزاری به دلیل قطعات متحرک آن است.علاوه بر این، هارد دیسک معمولی دارای رمز عبور یا رمزگذاری نشده است، بنابراین اگر زمانی به سرقت برود، اطلاعات شخصی شما به راحتی در معرض خطر قرار می‌گیرد. رایانه شما برای عملکرد روان به حافظه نیاز دارد و به شما امکان می‌دهد بدون از دست دادن جایی که بودید، از کار به کار یا برنامه‌ای به برنامه دیگر بپرید. رم به عنوان حافظه اصلی شناخته می‌شود، در حالی که هارد دیسک‌ها و SSD‌ها در قسمت ذخیره سازی ثانویه قرار می‌گیرند.