قیمت خودرو امروز 24 آذر 1401 پژو پارس 60 میلیون گران شد-دیزل کاران

پژو به تولید موتورهای خودروهای فرمول یک برای دیگر تیم‌ها نیز می‌پرداخت. با تصمیم گروه پی‌اس‌ای، از سال ۲۰۰۵ خودروهای سیتروئن جایگزین پژو در مسابقات WRC شد و توانست ۸ قهرمانی دیگر نیز به نام مجموعهٔ پژو-سیتروئن در مسابقات رالی قهرمانی جهان به ثبت برساند. در ۱۹۵۸ فروش محصولات شرکت در ایتالیا آغاز شد و همکاری با شرکت‌های دیگر مانند رنو و ولوو افزایش یافت.

ایران خودرو در سال 1388 تیپ SLX را هم به بازار خودرو عرضه کرد و در آن چراغ کریستالی، مه‌شکن و اسپویلر در صندوق قرار داد و در طراحی داشبورد و کیلومترشمار و سردنده هم تفاوت‌هایی ایجاد کرد. خودرو که در ابتدا با عنوان پژو پرشیا به دست مشتریان ایرانی می‌رسید، در اصل نسخه فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود که با نیم‌نگاهی به طراحی ظاهری پژو ۴۰۶ و مخصوص بازار ایران ساخته شده است. پارس در مقایسه با ۴۰۵ از ظاهر جذاب‌تر و امکانات بیشتری برخوردار بوده و یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان‌های ایران خودرو تاکنون به شمار می‌آید.

  • بهترین راه خرید اقساطی ماشین پژو 405 SLX، استفاده از شرایط فروش اقساطی سپندخودرو است.
  • مدت بسیاری از این شکوفایی پژو نگذشته بود، که در دهه ۱۹۳۰ میلادی دوران رکود اقتصادی آغاز شد.
  • موتورهای ۱.۸ لیتری XU7 و XU7P و ۱.۶ لیتری TU5 و ۱.۹ لیتری XUM قدرت مدل‌های مختلف پژو پارس را تامین می‌کند.
  • پژو 405 جی ال ایکس و اس ال ایکس هر دو دارای ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب کاسه‌ای هستند.

خوشنامی شرکت پژو در کنار بازار لوازم یدکی خوب، از دلایل فروش پژو 405 بعد از گذشت سه دهه است. سری نخست آن در دو تیپ GL و GLX با پیشرانه‌های کاربراتوری 1.6 لیتری و 2.0 لیتری عرضه می‌شد اما در نهایت هر دو نسخه در سال 1381 جای خود را به پیشرانه 1.8 لیتری انژکتوری XU7 دادند. سال 1383 ایران‌ خودرو نمونه اقتصادی 405 را با نام GLI عرضه کرد که فاقد تجهیزات متداول بود و حتی سپر مشکی رنگ داشت. اما این محصول با استقبال چندانی در بازار مواجه نشد و حدود یکسال بعد نیز GLI از خط تولید کنار رفت. SLX که در 1388 به بازار آمد، دارای چراغ کریستالی، اضافه‌شدن مه‌شکن و اسپویلر درب صندوق بود و همچنین داشبورد، صفحه کیلومتر و سردنده آن هم مجددا طراحی شد.

خرید و فروش پژو 405

سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. انتظار اینکه بعد از گذشت حدود 30 سال از ورود پژو 405 به ایران، کارخانه ایران خودرو کمی تغییرات جزئی برای نمای بیرونی این ماشین درنظر می‌گرفت، نابه‌جا نیست. با توجه به کیفیت و مقاومت خوب این خودرو در تصادفات، اندکی زیباسازی ظاهری کمک خوبی به فروش بیشتر پژو 405 می‌کرد تا قشر جوان نیز به این اتومبیل روی خوش نشان دهند. رنو تندر 90 یکی از خودرو های پر فروش بازار که موفقیت خود را به دلیل کیفیت و سواری خوب خود دارد رنو تندر 90 است که توسط ایران خودرو و پارس خودرو عرضه می شود.

موتور بخار استفاده شده در این خودرو، سنگین بود و حجم بسیاری را نیز اشغال می‌کرد، همچنین مدت زمان بسیاری برای گرم‌شدن، لازم داشت. عدد صفر وسطی نیز نشان دهنده سوراخ هندل خودروهای اولیه پژو است که بر روی یک صفحه، در جلوی خودروهای آن زمان قرار گرفته بود. پژو در نام‌گذاری خودروهای خود از اعداد 3 رقمی استفاده می‌کند، اندازهٔ عدد سمت راست نشانهٔ نسل خودرو است و اندازهٔ عدد سمت چپ دلالت بر سایز خودرو دارد. برای نمونه در مدل ۲۰۶،عدد 6 نسل خودرو و عدد ۲ اندازهٔ خودرو را نشان می‌دهد.

مشخصات فنی پژو 405 SLX

اگر قصد دارید با ۴۰۵ glx با موتور xu7 معاوضه کنید من پیشنهاد می کنم که حتی با مدل خشک و صفر ش هم معاوضه نکنید … اما اگر که خودرو مد نظر تون ۴۰۵ slx با موتور tu5 هست جایگزین خوبی هست از نظر استهلاک و مصرف سوخت . وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در محدوده 256 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قدیمی بودن خودرو فقط در بخش طراحی آن نیست و هنگام بررسی امکانات رفاهی نیز کاملا قابل مشاهده است. سیستم صوتی، بالابرهای برقی برای شیشه‌های جلو و قفل مرکزی از محدود مجله خبری خودرو امکانات رفاهی پژو 405 هستند. احتمالا اولین چیزی که بسیاری از جوانان بعد از دیدن پژو 405 به ذهنشان می‌رسد این است که 405 مناسب پدرها یا حتی پدربزرگ‌ها است.

سلام بله دوست عزیز، هنوز بعضی از مدل های 405 اما با تعداد محدودتر تولید می شوند. البته پژو 405 در آخرین زمان عرضه مشکلات زیادی را به همراه داشت. آتش گرفتن خودرو، کم کردن روغن، مشکلات سرسیلندر و ایراداتی در سیستم ترمز و ایمنی باعث شد تا این خودرو از گردونه ساخت خارج شود. بیشتر به محصولات قدیمی پژو در دهه ۱۹۸۰ شباهت دارد و ماشینی قدیمی و از مد افتاده به حساب می آید. در آوریل ۲۰۰۶ شرکت، پایان کار کارخانه رایتون خود در کاونتری، بریتانیا را اعلام نمود و این باعث از دست رفتن ۲٫۳۰۰ شغل در کارخانه و ۵٫۰۰۰ شغل خرده‌فروشی شد.

گرچه فعالان بازار خبر از ریزشی شدن قیمت‌ها از صبح روز گذشته می‌دهند، اما قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. با این وجود پژو 405 همچنان میان خودروهای شرکت ایران خودرو متقاضی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، وجود بازار یدکی بسیار خوب این ماشین قدیمی است. بدنه مستحکم و سفت و سخت آن نیز دلیل دیگری است تا متقاضیان خرید اقساطی محصولات ایران خودرو همچنان به پژو 405 به‌عنوان یکی از گزینه‌های خریدشان فکر کنند. از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 26 آذر 401 .