قیمت خودروها در سال ۹۰ از پراید ۸ میلیونی تا پرادو ۱۱۳ میلیونی!-دیزل کاران

“پراید” یکی از قدیمی ترین و اصطلاحا پای ثابت ترین محصولات تولید شده در کشور است که آشنایی زیادی با آن داریم. این خودرو تاریخچه بسیار دور و درازی در کشور ما دارد به همین دلیل است که در بازار خرید و فروش خودرو جزء یکی از پر فروش ترین محصولات است. سایت سایپا مشخصات پرایدهای ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۴۱ و سایپا ۱۵۱ را زده که این آخری، نسخه وانت شده همین پراید است. جالب این‌که در همه آن‌ها نیز، حجم موتورها ۱۳۰۰ سی‌سی ذکر شده و ۷۱ اسب‌ بخار قدرت دارد. چنین وضعیتی البته برای داخل شهر مناسب است،‌ اما برای بیرون شهر نمی‌توان حساب خاصی روی آن باز کرد. تجربه‌های زیادی از لرزش‌ها و تکانش‌ها و از کنترل خارج شدن فرمان در مواقع عبور ماشین‌های سنگین از کنار این خودرو هم که گزارش شده یا خودمان تجربه‌اش را داشته‌ایم.

پراید نسیم دارای ۶۳ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور است اما امکانات بسیار ضعیف و ایمنی پایین این خودرو تصادفات و خسارات مالی و جانی بسیاری را برجای گذاشت. در طی گذشت سال های تولد پراید در ایران، این خودرو داخلی تولید ۴ مدل اصلی با بیش از ۵ نسخه فرعی را تجربه کرده و امروزه شاهد تردد بسیاری از این مدل ها در سطح شهر هستیم. پراید برای اولین بار توسط آمریکا شمالی و کره جنوبی به بازار خودرو جهانی معرفی شد و تولید انبوه آن نیز از این دو کشور شروع شد. طراحی اصلی آن توسط کمپانی مزدا ژاپن به سفارش شرکت فورد که بعدها در نام خودرو اضافه گردید انجام گرفت. قیمت روز پراید صفر، پراید 151 پلاس مدل 99 و 1400 به ترتیب حوالی 213 و 220 میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به معاملات هفته گذشته حوالی 15 میلیون گران شدند. در سال 2000 کیا موتورز کره جنوبی هم تولید کیا پراید را متوقف کرد و در نهایت در سال 2001 با امضای قراردادی میان کره جنوبی و ایران، لیسانس این محصول به سایپا فروخته شد.

  • اکنون قصد داریم انواع پراید را بررسی و مزایا و معایب این خودرو را با شما به اشتراک بگذاریم.
  • گرچه فعالان بازار خبر از ریزشی شدن قیمت ها از روزهای گذشته می دهند، اما قیمت خودرو در سایت های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است.
  • منتها جهت بالا رفتن مهارتهای رانندگی، قوانینی از طرف اداره راهنمایی و رانندگی وضع شده است.
  • این 12 ماشین، اما سمبل‌هاي طبقه متوسط ایرانی در دهه ۷۰ خورشیدی بودند کـه بـه صورت تولیدی یا وارداتی، در بازار حضور داشته و خاطره خودرو‌هاي مونتاژی آمریکایی را کم کم از اذهان خریداران ایرانی پاک کردند.
  • البته این زیادشدن انواع مدل‌ها و شباهت فاحش همه انواع مدل‌های پراید به یکدیگر، شاید تشخیص مدل و تیپ آن را در نگاه اول بسیار سخت کرده است.
  • ℹ️ تا با اجزای آن آشنا شوید.مثلا بدانید که دکمه چراغ های فلاشر در جلوی فرمان و قسمت میانی بالای تکیه گاه فرمان قرار دارد.

اگر در خیابانی رانندگی می کنید که داری چند لاین است باید و باید و باید برای تعویض لاین و هرگونه تغییر مسیر، راهنما بزنید. ℹ️ بعد از آن دنده ها را امتحان کنید که در حالت خلاص باشند، در رانندگی اگر ماشین در دنده باشد و استارت بزنید، خودرو به سمت جلو اصطلاحا کله می کند. چه زمان باید به دنده دو برویم؟ ماشین به حرکت در آمده به سرعت ۱۰ رسیده.

دستگیره درب کروم پراید”جفت چپ و راست “

آنقدر ظاهر انواع خودروهایی که با نام پراید در بازار عرضه می‌شوند برای بیننده تکراری شده است که شاید دیگر لازم به توضیحی راجع به بدنه و نمای ظاهری این خودرو نباشد. البته این زیادشدن انواع مدل‌ها و شباهت فاحش همه انواع مدل‌های پراید به یکدیگر، شاید تشخیص مدل و تیپ آن را در نگاه اول بسیار سخت کرده است. پراید ۱۱۱ نیز از این مسئله مستثنا نیست، این خودروی سبک دهه ۸۰ میلادی که فقط با تغییر اندک در شکل چراغ‌های عقب و جلو، جلو پنجره، سپر، شکل پنجره عقب و برخی تغییرات جزئی دیگر، به اسم خودرویی جدید وارد بازار می‌شود. البته ظاهراً استحکام ورق بدنه این خودرو نسبت به انواع دیگر پراید تاحدودی تقویت‌ شده است. در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا تولید شد و بـه فروش رفت.

👮با نگاه خیره رانندگی نکنید.

پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد طراحی شد.[۲][۳] نسل نخست این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا به فروش رسید. گالانت مدل ۱۳۷۰ کـه در فرم بدنه شباهت‌هایي بـه هوندا آکورد هم داشت، اغلب در نمونه‌هاي فیس لیفت کانادا بـه ایران وارد شده و از موتور دو لیتری کاربراتوری با قدرت ۱۳۶ اسب بخار سود می برد. همانطور که می دانید؛ پراید در انواع مختلفی تولید شده است. صبا، نسیم، استیشن(سافاری)، 132، 131، 111، 141، 151 از انواع پراید بشمار میروند که حتما با آنها آشنا هستید. در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

دستگیره صندوق عقب چراغ دار پراید

تولید این خودرو از سال ۱۳۹۲ به کل متوقف شد و اخرین مدل آن در این سال تولید و عرضه شد. مشخصات فنی و ظاهر این دو مدل تقریبا مشابه است و تنها تفاوت آنها در بخش ظاهری که شامل صندوق عقب می‌شود می‌باشد. در مجله خبری خودرو واقع صبا و نسیم دو مدل اولیه پراید در ایران بود که در همان سال های اولیه محبوبیت بسیاری را از آن خود کردند. همچنین پراید بیشترین آمار مردودی در آزمون‌های مراکز معاینه فنی را از آنِ خود کرده است.