اما در سال ۱۳۷۳ نوعی پیکان موسوم به سپر جوشن تولید شد که فقط اندکی به آن طرح شبیه بود. یکسری از تغییرات دیگر که مربوط به طرح پیش نمونه بود نیز در سالهای بعد در پیکانها اجرا شد. در روز ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴ پس از گذشت ۳۸ سال و تولید دو میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه، تولید پیکان متوقف شد و آخرین پیکان تولیدی به موزه فرستاد شد. پس از آن تلاشهای فراوانی برای ایجاد یک خودروی جایگزین برای این خودرو انجام شد. از جمله خودروهای جانشین میتوان به ال۹۰، چری کیوکیو ۶، طرح ان پی (که منجر به خلق پژو ۲۰۶ صندوقدار شد)، پژو روآ، خودرویی بر اساس پلت فرم پژو ۴۰۵ (که نتیجه آن سمند شد) اشاره کرد که البته طرحهای مذکور یا ناکام ماند یا مورد استقبال قرار نگرفت یا قیمت آنها گران تمام شد. ایران خودرو (با نام پیشین ایران ناسیونال) به تولید پیکان تا سال ۱۳۵۷ ادامه داد.
- تا زمانیکه از ایران خودرو (گرامی) و سایپا (همراه خانواده) ماشین می خریم وضع همینه.
- از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 26 آذر 401 .
- کلیه حقوق وب سایت متعلق به صنایع رنگ مینا فام سازان آریا (رنگ مانگ) می باشد.
- پراید برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ در ایران در دو نوع پراید سدان با نام صبا و پراید هاچ بک با نام نسیم در بازار تولید و عرضه شد ادامه مطلب…
- اظهاراتی مبنی بر تولید مجدد خودروی پیکان که از سوی برخی مطرح شده و در رسانهها انتشار یافته است، خلاف واقعی است که نشان میدهد گویندگان آن هیچ شناختی از صنعت، به ویژه صنعت خودرو کشور ندارند.
پیکان قبل از ورود به قلب ایرانیان با نامهای دوج، کرایسلر، هامبر، سینگر، هیلمن و سان بیم فروخته میشد. در سال ۱۳۶۹ ایران خودرو با استفاده از سامانه تعلیق و موتور ۱۸۰۰(۹۸ اسب بخاری) و ۲۰۰۰ سی سی(۱۱۸ اسب بخار)، پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۷ سال به تولید آن ادامه داد. گروه صنعتی ایران خودرو با ورود دومین خودرو با برند ملی (رانا) به بازار در سال گذشته و همچنین تولید سومین خودرو با برند ملی (دنا) از سوی این شرکت و عرضه آن تا اواخر سال جاری ثابت کرده است که گام در مسیری بیبازگشت گذاشته است. این موضوع حکایت از آن دارد که صنعتگران در این حوزه تلاش میکنند محصولات خود را مبتنی بر نیازهای روزآمد شده بازار تولید کنند.
پیکان وانت، مدل ۱۳۸۴
ایرانیها در سال ۱۲۷۹ شمسی و با ورود دو دستگاه خودرو رنو در زمان مظفرالدین شاه قاجار، با وسیله نقلیه چهار چرخی به نام ماشین آشنا شدند، اما اگر بخواهیم نقطه آغاز صنعت خودرو ایران را تعیین کنیم، باید به ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۶ خورشیدی برگردیم، یعنی زمانی که خط تولید پیکان در کارخانه ایران ناسیونال (ایران خودرو) راهاندازی شد. تولید پیکان در سال 1341 در کارخانه ی ایران ناسیونال کلید خورد. اولین خودروی تولید شده در سال 1346 در دو مدل پیکان دولوکس و پیکان کارلوکس به بازار عرضه میشد. در همان سال پیکان وانت و پیکان تاکسی نیز به تولیدات ایران ناسیونال اضافه شد.
مشهورترین و جذابترین خودروهای دو سیلندر تاریخ، از ژیان تا مورگان
قیمت وانت پیکان در بازار ایران برای سالهای 1380 تا 1393 در این صفحه قابل مشاهده است. پیکان ایرانی دقیقا همان خودرویی نبود که در انگلستان تولید میشد. برای مثال در پیکان دولوکس زه و سپرها از مدل هامر، تودوزی از هیلمن، داشبرد و فرمان از سینگر بود و بخشهایی از آن هم در ایران تولید میشد. سرسیلندرهای موتور ۱۷۲۵ سیسی این خودرو محبوب چدنی شدند و برای حل مشکل جوش آوردن آن، رادیاتور دولول به چهارلول تغییر یافت.
بعد از استقبال گسترده خریداران، پیکان در دو مدل هیلمن و جیتی که در ایران به پیکان جوانان شهرت یافت، عرضه شد. این مدل از پیکان با دو چراغ گرد به محصولات بی ام و شباهت داشت. در واقع طرح هیلمن جی ال اس روی موتور هیلمن جی تی سوار شده بود. پیکان قبل از ورود به ایران، ۱۲ سال در انگستان تولید میشد که مدت زمان طولانی محسوب میشود. خودروسازی روتس که بعدها تبدیل به کرایسلر اروپا شد و روتس ارو یا پیکان را تولید میکرد، بودجه زیادی برای طراحی و تولید پلتفرم جدید نداشت و سعی میکرد با تغییراتی روی ظاهر و مشخصات فنی روتس ارو و ارائه فیسلیفتهای جدید، خریداران را به خود جذب کند.
طراحی اصلی پیکان کاری از شرکت تالبوت از زیر مجموعههای گروه روتس بود. یک سال بعد در سال ۱۳۴۷ شرکت آمریکایی کرایسلر توانست گروه صنعتی روتس را بخرد که تأثیری بر روند تولید مجله خبری خودرو پیکان در ایران نداشت و مدلهای مختلف پیکان در ایران تولید میشد. در سال ۱۳۵۹ تولید پیکان با ظاهری جدید (معروف به چراغ بنزی) طراحی معروف کرایسلر بود در ایران آغاز شد.
آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.
مخصوصا زمانیکه بهدنبال قیمت پیکان وانت کارکرده و دست دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبهرو هستید؛ چراکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویضشده یا رنگشده، میزان کارکرد و … افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمیتوانند قیمت خودرو وانت پیکان را بهدرستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبرانناپذیری شوند. همراه مکانیک تلاش کرده تا با ارائه قیمت روز وانت پیکان، به شفافیت بازار کمک کند، پس همیشه میتوانید برای مشاهده قیمت پیکان وانت به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید.
این نوع خودرو بنا به درخواست مشتریانی که محل کارشان صنعتی بود ساخته شد. موتور این نوع مدل از نوع مدل تخت بود که تقریباً شتاب بالایی داشت. چراغ دنده عقب این مدل از چراغهای ترمز و خطر و راهنما جدا بود. حقیقت این است که صنعت خودرو کشور، بویژه گروه صنعتی ایران خودرو طی این سالها با تولید برندهای ملی جدید اوضاع دیگرگونهای یافته است که در آن امکان تولید مجدد خودرو پیکان و بازگشت به آن وجود ندارد لذا چنین سخنان سخیفی، نه علمی است و نه بهرهای از واقعیت دارد، هرچند در لباس بحث کارشناسی عرضه شود. در سال ۱۳۷۰ شرکت ایران خودرو با بهرهگیری از سیستم تعلیق و موتور ۱۸۰۰ سی سی، پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع تازه ای از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف گردید تولید کرد و تا ۶ سال تولید آن را ادامه داد. چنانچه نتوانستید قیمت خودرو پیکان سواری صفر یا کارکرده مورد نظرتان را پیداکنید به قسمت قیمت گذاری خودرو بروید.در بخش قیمت گذاری خودرو ،قیمت امروز خودروهای رنگ شده-دور رنگ-تمام رنگ-داری قطعات تعویضی رنگ دار و استوک و شاسی خوردگی و جوشکاری موجود است .