با توجه به چرخش بازار در سال 2024، زمان آن فرا رسیده است که فرستنده‌ها قدرت داده‌های حمل و نقل را در اولویت قرار دهند. اجرای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در عملکردهای کلیدی زنجیره تامین برای برنامه‌ریزی برای نوسانات بازار بسیار مهم است. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که استفاده از داده‌های داخلی به تنهایی برای کنترل مؤثر ماهیت در حال تحول نرخ‌های نقطه/قرارداد، نوسانات تقاضا، اختلالات زنجیره تأمین، پیشنهادهای کوچک و روابط حامل کافی نیست.

شراکت با یک ارائه دهنده تجزیه و تحلیل شخص ثالث، زمینه را با افزایش داده های داخلی با اطلاعات به موقع بازار حمل و نقل از بازار گسترده تر فراهم می کند. این امر باعث می شود در زمان واقعی نحوه عملکرد شبکه حمل و نقل یک فرستنده در مقایسه با همتایان صنعت مشاهده شود. با ،یب من، خارجی و بینش داخلی، فرستنده‌ها می‌توانند تصمیمات فعالانه‌ای در مورد مذاکرات قرارداد، تخصیص هزینه، عملکرد بودجه، مدیریت ظرفیت، کاهش ریسک، روابط حامل و موارد دیگر اتخاذ کنند. امروزه چندین ارائه دهنده تجزیه و تحلیل حمل و نقل مختلف در بازار وجود دارد – که همه آنها قابلیت ها، تخصص ها و اه، متفاوتی دارند. مانند هر سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات، فرستنده ها باید فرآیند ارزیابی ارائه دهنده را با رویکردی پیشگیرانه و حساب شده طی کنند. مشارکت با ارائه‌دهنده من،، سازمان‌ها را برای بهینه‌سازی عملیات لجستیک، ایجاد انعطاف‌پذیری زنجیره تامین، و به دست آوردن جایگاه بر روی رقبای صنعتی توانمند می‌سازد. همچنین در مواقعی که نوسانات بازار زیاد است، منبع تعادلی ضروری است.

کلیدهایی برای ارزیابی فروشنده

پیمایش فرآیند ارزیابی فروشنده مست،م درک دقیقی از اولویت‌بندی است. این ملاحظات را در هنگام ارزیابی ارائه دهندگان تجزیه و تحلیل حمل و نقل برای کمک به شناسایی شریک من، برای سازمان خود در نظر داشته باشید.

ا،امات خاص خود را مشخص کنید
قبل از ورود به فرآیند انتخاب، بسیار مهم است که ا،امات و اه، خاص خود را به وضوح تعریف کنید. عواملی مانند حجم بار خود، تعداد ناوگان بر اساس منطقه، پیچیدگی ا،یستم زنجیره تامین شما، و معیارها یا بینش های خاصی را که قصد دارید به دست آورید، در نظر بگیرید. با داشتن درک روشنی از این نیازها، می تو،د به طور موثر ارائه دهندگان بالقوه را ارزیابی کنید و بهترین را انتخاب کنید که با شبکه حمل و نقل شما هماهنگ باشد.

یکپارچه سازی داده ها را در اولویت قرار دهید
اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده تجزیه و تحلیل حمل و نقل شما توانایی یکپارچه سازی و تجزیه و تحلیل داده ها از منابع مختلف در ا،یستم زنجیره تامین شما را دارد. توانایی ادغام و تجزیه و تحلیل مجموعه داده های سیستم مدیریت حمل و نقل متفاوت (TMS) یک دید پرنده نسبت به عملیات شما ایجاد می کند که تصمیم گیری بین عملکردی بهتری را امکان پذیر می کند. با داده‌های بیش از 150 میلیارد دلار از تراکنش‌های سالانه و بینش‌های بازار در بیش از 68000 مسیر، DAT اطلاعات و بینش بیشتری نسبت به هر پلتفرم دیگری در بازار ارائه می‌دهد.

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری را در نظر بگیرید
مقیاس پذیری و انعطاف پذیری راه حل تحلیل حمل و نقل را در نظر بگیرید. همانطور که تجارت شما رشد می کند و زنجیره تامین شما تکامل می یابد، ارائه دهنده تجزیه و تحلیل باید بتواند حجم داده های فزاینده را تطبیق دهد و با نیازهای در حال تغییر سازگار شود. بررسی کنید که ارائه‌دهنده سوابق ثابتی در ارائه خدمات به ارسال‌کنندگان با نیازهای مشابه دارد و می‌تواند در کنار ،ب‌وکار شما مقیاس‌پذیر باشد. DAT به مجموعه وسیعی از مشتریان شرکت‌های فرستنده خدماتی ارائه می‌کند که از نظر اندازه و بخش متفاوت هستند – از تولید، ،ده‌فروشی و CPG تا تجارت عمده‌فروشی، تولید مواد شیمیایی و موارد دیگر.

تجربه و تخصص صنعت را ارزیابی کنید
تجربه و تخصص ارائه دهنده در صنعت در تجزیه و تحلیل حمل و نقل را ارزیابی کنید. به دنبال منابع یا مطالعات موردی باشید که موفقیت آنها را در ارائه بینش های عملی و نتایج ملموس نشان می دهد. یک ارائه‌دهنده با تجربه، تفاوت‌های ظریف و چالش‌های صنعت حمل‌ونقل و لجستیک را درک می‌کند و می‌تواند راه‌حل‌های من، برای رفع نقاط درد خاص شما ارائه دهد. از سال 1978، DAT منبع روندهای بازار و راه حل های بینش داده برای حمل کنندگان، کارگزاران، شرکت های حمل و نقل، رسانه ها و تحلیلگران صنعت بوده است. در سال 2023، 13 مورد از 25 زنجیره تامین جه، برتر گارتنر داده های DAT اهرمی

به دنبال رابط های کاربر پسند باشید
یک رابط کاربر پسند و قابلیت های گزارش بصری برای استفاده موثر از تجزیه و تحلیل حمل و نقل ضروری است. این پلتفرم باید تجسم های ساده، داشبوردهای قابل تنظیم و قابلیت های گزارش به موقع را ارائه دهد. این به تیم شما قدرت می‌دهد تا بدون دردسر به بینش‌های تحلیلی دسترسی داشته باشد و آن را تفسیر کند، تصمیم‌گیری سریع و تقویت همکاری در بین بخش‌ها را ممکن می‌سازد. محصولات DAT iQ به طور منحصر به فرد برای سهولت استفاده و عملکرد ساده طراحی شده اند.

اهمیت شفافیت داده ها

مهم‌تر از همه، ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل حمل و نقل شما باید در مورد نحوه جمع‌آوری داده‌های خود و اینکه از کجا است،اج می‌شود شفاف باشد. بسیاری از ارائه دهندگان ادعا می کنند که بینش قابل اعتمادی را ارائه می دهند، اما منبع داده و موتورهایی که یک پلت فرم تجزیه و تحلیل را تامین می کنند تاثیر واقعی آن را مشخص خواهد کرد. اگر داده‌ها شرایط بازار حمل‌ونقل اخیر و بلندمدت را منع، نکنند، نمی‌توانند زمینه‌ای را که حمل‌کنندگان برای هدایت نوسانات نیاز دارند، ارائه دهد.

داده‌ها باید از صنایع و بخش‌های متعدد است،اج شوند تا از هر گونه منبع خاصی که پیش‌بینی حمل‌ونقل را منحرف کند، جلوگیری شود. به ،وان مثال، اگر داده ها بیش از حد معرف ،ده فروشان بزرگی باشد که با حامل های ملی شریک هستند، در این صورت دیدگاه بازار در آن جهت منحرف خواهد شد. اگر فقط از داده های EDI استفاده شود، آنگاه به سمت ناوگان های بزرگ و فرستنده ها سوگیری خواهد کرد، زیرا امروزه ا،ر ناوگان در جاده ها کمتر از 20 کامیون دارند.

علاوه بر این، مهم است که در نظر داشته باشید که فروشندگان مختلف اه، متفاوتی دارند. ارائه دهندگان تدارکات شخص ثالث (3PL) و شرکت های رسانه ای اغلب انگیزه های اساسی برای داده هایی که ارائه می دهند دارند. استفاده از داده های حمل و نقل برای شکل دادن به یک دیدگاه خاص از بازار می تواند به آنها کمک کند تا فروش در سایر زمینه های ،ب و کار خود را افزایش دهند. ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل شما باید مأموریت‌گرا باشد و فقط بر اطلاع رس، عینی به فرستنده‌ها با اطلاعات دقیق و عملی بازار حمل و نقل متمرکز باشد.

DAT iQ حمل‌کنندگان را با دقیق‌ترین و کاربردی‌ترین بینش‌ها در مورد نرخ‌های حمل‌ونقل گذشته، حال و آینده مجهز می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به سرعت از مشتریان خود نقل قول کنند و با به‌روزترین قیمت‌های موجود در بازار سودآور باشند. علاوه بر این، فرستنده‌ها می‌توانند بینش‌هایی در مورد شبکه خود به دست آورند، خطوط جدیدی را برای اولویت‌بندی مناطقی که بیشترین تأثیر را دارند و مناطقی که بیشتر در معرض خطر هستند را تعمیر کنند، و نرخ‌ها را با روندهای فعلی بازار هماهنگ کنند. بینش دقیق نرخ، شفافیت را به مذاکرات شرکت‌های مخابراتی اضافه می‌کند و با استفاده از جدیدترین نرخ‌ها و ابزارهای پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی، به هدایت بازارهای بی‌ثبات کمک می‌کند.

با ما تماس بگیرید امروز برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه اطلاعات پویای بازار حمل و نقل از DAT iQ به ارسال کنندگان کمک می کند تا در نوسانات بازار حرکت کنند.

منبع: https://www.dat.com/blog/di،al-supply-chain-series-partnering-with-the-right-freight-،ytics-provider