بر اساس گزارش CargoNet شرکت Verisk، فعالیت‌های جنایی که بر صنعت لجستیک و حمل‌ونقل تأثیر می‌گذارند در سه ماهه اول سال 2024 به بالاترین حد خود رسیده است. در سال جاری، این سازمان 925 حادثه را ثبت کرد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 46 درصد افزایش داشت و نسبت به سه ماهه چهارم سال 2023، 10 درصد افزایش داشت.

به طور متوسط، ارزش محموله سرقت شده در سه ماهه اول 281,757 دلار بود، در حالی که ارزش کل اعلام شده 76 میلیون دلار بود. با برون یابی میانگین ارزش محموله در رویدادها بدون ارزش اعلام شده، CargoNet ،ن می زند که در این مدت در مجموع 154.6 میلیون دلار کالا به سرقت رفته است.

افزایش ناگه، سرقت در ایلینوی، کالیفرنیا

در حالی که تعداد رویدادهای گزارش شده در ا،ر ایالت های ایالات متحده افزایش یافته است، ایلینویز نسبت به سال گذشته 126 درصد افزایش داشته است. سرقت محموله در کالیفرنیا 72 درصد افزایش یافت. در حالی که کالاهایی مانند لوازم خانگی کوچک، ،ات الکلی، نوشیدنی های انرژی زا و مس بیشتر مورد هدف قرار گرفتند، به طور کلی، سارقان طیف گسترده ای از کالاها را از شرکت های حمل و نقل سرقت ،د.

این گرافیک نشان دهنده روند سرقت محموله در سه ماهه اول سال 2024 است
(تصویر: CargoNet)

CargoNet در بی،ه‌ای اعلام کرد که بیشتر این تهدید ریشه در طرح‌های کلاهبرداری پیچیده دارد، جایی که کل کامیون‌ها تحویل داده می‌شوند و هرگز تحویل داده نمی‌شوند، یا با کاغذهای تغییر دیجیتالی برای پنهان ، سرقت از مشتری تحویل داده می‌شوند.

با این حال، سرقت محموله های ساده که شامل دزدی و دزدی تری،های بدون مراقبت و بارگیری می شود نیز یک مسئله باقی مانده است. چنین سرقت هایی بیشتر در کالیفرنیای ج،ی، دا،-فورث و آتلانتا و همچنین در راهروی عبوری از نیویورک، جرسی شمالی و پنسیلو،ا شرقی رخ داده است.

با نگاهی به سه ماهه دوم و بعد از آن، CargoNet پیش بینی می کند که سطوح بالای سرقت های غیر تحویلی و کمبودهای استراتژیک ادامه خواهد داشت.



منبع: https://www.trucknews.com/transportation/cargo-theft-incidents-increased-46-in-q1-cargonet/1003185180/