سرعت در شهر : پراید 111 برنامه‌ها در Google Play-دیزل کاران

چاره چیست؟ پیش از چرخیدن به راست ابتدا باید مطمئن شوید که جلوی ماشین از جدول عبور کرده، ۲ متر پیش از پیچیدن نیم دور فرمان را به چپ بچرخانید تا زمانی که خیالتان از برخورد با جدول راحت شود. این مدل هم همانند ۱۳۱ در ابتدا هر ۷ تیپ را ساپورت می‌کرد اما اکنون تنها در دو تیپ SE و TL تولید می‌شود. ابعاد مجله خبری خودرو این خودرو در طول به ۳۹۰۰ میلی متر و در عرض به ۱۶۰۰ میلیمتر و در ارتفاع به ۱۴۰۰ میلی متر می رسد و از معایب این خودرو میتوان به فضای کم کابین و تعلیق نامناسب اشاره کرد. قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودرو های سایپا و ایران خودرو امروز چهارشنبه 23 آذر 1401 را در جدول زیر مشاهده نمایید.

  • در ادامه به بررسی مشخصات یکی از پرطرفدارترین مدل‌های پراید یعنی ۱۱۱ می پردازیم.
  • اگر ناصرالدین شاه اولین کسی بود کـه خودرو رابه ایران آورد یا موسیو اولین کسی بود کـه در ایران رانندگی کرد، نام صنعت ماشین هم با نام برادران خیامی گره خورده اسـت.
  • در وسط چراغ ها نیز شاهد انحنا و فرورفتگی تقریبا زیادی هستیم که محل قرار گیری پلاک خودرو است.
  • پراید وانت با نام کارا نیز در بازار شناخته می‌شود و دارای محفظه بار مناسب جهت حمل و نقل و باربری است.

پراید ۱۳۱ خودرو کوچکی است و اگرچه گنجایش ۵ نفر سرنشین را دارد اما فضای ردیف عقب برای نشستن ۳ نفر بزرگسال تنگ است. از سال 1385 شرکت سایپا نام محصول پراید رابه صبا تغییر داد. آرم کیا در جلو پنجره، صندوق عقب و فرمان از کیا بـه سایپا تغییر کرد و ازآن سال امکان سفارش فرمان هیدرولیک و ترمز ABS برای این محصول فراهم شد. با توجه بـه گزارش تصادفات پراید، تعداد افرادی کـه در اثر خفگی توسط کمربند ایمنی این خودرو جان باخته بودند، بیش از حد معمول بود. پس از توقف تولید خودرو پیکان، مردم به یک تنوع و پیشرفت نیاز داشتند.

ایمنی پراید ۱۱۱

در هنگام رانندگی و گردش به چپ و یا راست، و هر گونه تغییر مسیری حتما راهنما بزنید. در این مقطع ماشین چرخیده اما صاف نیست، حال دنده یک بگذارید و فرمان را تا صاف شدن در مسیر قرارگرفتن خودرو به چپ بچرخانید. پس نکته اینجاست، در گردش به راست؛ احتمال برخورد با جدول وجود دارد؛ برای جلوگیری از برخورد، کمی به چپ بپیچید.

پراید،111،SE مدل 97

“پراید” یکی از قدیمی ترین و اصطلاحا پای ثابت ترین محصولات تولید شده در کشور است که آشنایی زیادی با آن داریم. این خودرو تاریخچه بسیار دور و درازی در کشور ما دارد به همین دلیل است که در بازار خرید و فروش خودرو جزء یکی از پر فروش ترین محصولات است. سایت سایپا مشخصات پرایدهای ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۴۱ و سایپا ۱۵۱ را زده که این آخری، نسخه وانت شده همین پراید است. جالب این‌که در همه آن‌ها نیز، حجم موتورها ۱۳۰۰ سی‌سی ذکر شده و ۷۱ اسب‌ بخار قدرت دارد. چنین وضعیتی البته برای داخل شهر مناسب است،‌ اما برای بیرون شهر نمی‌توان حساب خاصی روی آن باز کرد. تجربه‌های زیادی از لرزش‌ها و تکانش‌ها و از کنترل خارج شدن فرمان در مواقع عبور ماشین‌های سنگین از کنار این خودرو هم که گزارش شده یا خودمان تجربه‌اش را داشته‌ایم.

تولید این خودرو از سال ۱۳۹۲ به کل متوقف شد و اخرین مدل آن در این سال تولید و عرضه شد. مشخصات فنی و ظاهر این دو مدل تقریبا مشابه است و تنها تفاوت آنها در بخش ظاهری که شامل صندوق عقب می‌شود می‌باشد. در واقع صبا و نسیم دو مدل اولیه پراید در ایران بود که در همان سال های اولیه محبوبیت بسیاری را از آن خود کردند. همچنین پراید بیشترین آمار مردودی در آزمون‌های مراکز معاینه فنی را از آنِ خود کرده است.

یادتان نرود کلاچ را تا ته فشار دهید، دنده ۲ بگذارید و گاز را فشار دهید تا پیش از رسیدن دور موتور ۲ گاز را پر کنید. برای آنکه بتوانید دنده را در حالت روشن ماشین حرکت دهید به کلاچ نیاز دارید. اولین بار که قرار است پشت رل بشینید، صندلی، پدال، آینه، ترمز دستی، دنده، فرمان ۶ موردی است که ابتدا توجه شما را جلب خواهد کرد. هر کدام از این موارد جزئیاتی دارد که باید گام به گام با آنها آشنا شوید.

آنقدر ظاهر انواع خودروهایی که با نام پراید در بازار عرضه می‌شوند برای بیننده تکراری شده است که شاید دیگر لازم به توضیحی راجع به بدنه و نمای ظاهری این خودرو نباشد. البته این زیادشدن انواع مدل‌ها و شباهت فاحش همه انواع مدل‌های پراید به یکدیگر، شاید تشخیص مدل و تیپ آن را در نگاه اول بسیار سخت کرده است. پراید ۱۱۱ نیز از این مسئله مستثنا نیست، این خودروی سبک دهه ۸۰ میلادی که فقط با تغییر اندک در شکل چراغ‌های عقب و جلو، جلو پنجره، سپر، شکل پنجره عقب و برخی تغییرات جزئی دیگر، به اسم خودرویی جدید وارد بازار می‌شود. البته ظاهراً استحکام ورق بدنه این خودرو نسبت به انواع دیگر پراید تاحدودی تقویت‌ شده است. در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا تولید شد و بـه فروش رفت.

از سال 1393 تولیدانبوه 131 یورو4 با چندین تغییر مختصر فنی آغاز شد ولی این‌بار تنها در دو تیپ SE و TL عرضه شد. تیپ SE آن مشابه تیپ EX سابق است ولی ایربگ شاگرد هم دارد. تیپ TL آن نیز (که خیلی زود از بازار حذف شد) در همه چیز با تیپ SE برابری می‌کند و تنها فرمان هیدرولیک ندارد. سمند، پژو پارس و دنا بودو امروزه یکی از سمبل‌هاي صنعت خودرو کشور بـه حساب می آید. این خودرو کـه اولین بار سال ۱۳۶۸ بـه خط تولید ایران خودرو آمد، در طول دوره حیات در ایران با اقسامی از موتور‌هاي ۱۶۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی تولید شد.

ℹ️ بخصوص برا ی خانم ها، لازم نیست شیشه را پایین دهید و شروع به داد و فریاد کردن کنید، این دقیقا همان چیزی است که آنها می خواهند. در این مواقع خونسرد باشید، شیشه را بالا دهید و در مسیر درست خود و با سرعت مجاز برانید. ℹ️ طوری کلاچ را آزاد کنید که پدال در تماس با کف پای شما باشد، کاملا واضح است که این حرف به این معنی است که یهویی پای خود از پدال کلاچ برندارید، کار بسیار ساده ایی است. اگر خیابان عریض است، با یک دور چرخاندن فرمان دور زدن شما تکمیل می‌شود. اما اگر خیابان عرض کمی دارد باید از دور دو فرمان استفاده کنید.