آخرین قیمت انواع خودرو های سایپایی را امروز شنبه 26 آذر 1401 ببینید. – به گزارش نبض بازار ، اگر پی گیر قیمت محصولات سایپا هستید ، این خودروها امروز نیز نوسان قیمت را تجربه کردند. در دهه 2000 کره جنوبی تولید پراید را متوقف کرد و پراید جای خود را به کیا ریو داد که در حال حاضر نسل چهارم آن در این کشور در حال تولید است. پراید در واقع همان مزدا 121 است که در دهه هشتاد میلادی در ژاپن تولید میشد.تولید نسل اول این خودرو در سال 1993 در کره جنوبی هم کنار گذاشته شد و کیا موتورز مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. از سال 1987 خط تولید آن به کیاموتورز فروخته و مونتاژ آن با نشان کیا پراید در کره جنوبی آغاز شد. بله، باتری های عرضه شده برای خودرو پراید 131 در کیان باتری از نوع بدون نیاز به نگهداری و به اصطلاح اتمی و خشک میباشند.
- همچنین سپر جلو نیز تغییر کرده است و چراغهای راهنما از روی سپر به داخل چراغهای جلو منتقل شدهاند.
- پراید ۱۳۱ و دیگر اعضای خانواده X100 سایپا، ارزانترین خودروهای بازار ایران هستند.
- برای دریافت اطلاعات بیشتر برای خرید قسطی این خودرو می توانید با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل نموده و پس از کسب اطلاعات کامل خرید خود را انجام دهید.
علیرغم این آمار و ارقام نگرانکننده، خودرویی که به دلیل غیراستاندارد بودن در ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای مدت محدودی تولید شده، بیش از 20 سال است که در ایران تولید میشود. پیشرانه اولیه M13 روی همه تیپهای پراید ۱۳۱ (EX، SX، LE، SE و SL) استفاده میشد اما سایپا این پیشرانه را ارتقا داد و علاوه بر افزایش قدرت و گشتاور، استاندارد آلایندگی یورو ۴ را اعمال کرد. موتور جدید سایپا از سال ۹۲ فقط زیر کاپوت تیپهای SE و TL پراید ۱۳۱ قرار گرفت. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این سدان کوچک شهری با موتور ۴ سیلندر و ۱.۳ لیتری اولیه ۱۵ ثانیه است و حداکثر سرعتش هم به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و از این نظر پراید ۱۳۱ خودروی کُندی است. در میان همه تیپهای پراید ۱۱۱، ترمز ABS، کیسه هوا راننده و فرمان هیدرولیک جزء موارد و امکاناتی است که میتواند متفاوت باشد.
زنبوری فدرالی پراید131.صبا.141
با شرکت در طرحهای فروش اقساطی پراید ۱۱۱ که از سوی سایا خودرو عرضه میشود از مزایای تحویل فوری بهرهمند میشوید. در میان طرحهایفروش اقساطی سایپا، انواع مدلهای پراید مانند پراید ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۱۱ همواره متقاضیان زیادی دارند. این پراید نخستین مدل تولید شده در سال ۱۳۸۴ است که در کلاس بدنه سدان قرار میگیرد. “پراید صبا” در ابتدا توسط یک موتور کاربراتوری ساپورت میشد اما به دلیل مصرف سوخت بالا بعد از سال ۱۳۸۲ به بعد به موتور انژکتوری تغییر یافت. در واقع، نوع موتور بکار رفته در نسخه های بعدی خانواده پراید نیز به انژکتوری تغییر یافت.
خدمات پس از فروش
این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است و از این بابت دل هواداران محیط زیست را به دست میآورد. این امر به خوبی بیانگر این موضوع است که پراید، بسیاری از نیازهای خانوادههای ایرانی را برطرف میکند و مطابق بودجه و سلیقه آنهاست. در ادامه به بررسی مشخصات یکی از پرطرفدارترین مدلهای پراید یعنی ۱۱۱ می پردازیم. در آبان ماه ۱۳۹۷ وزارت صنعت به تکرار توقف تولید و از رده خارج شدن این خودرو را اعلام نمود و تاریخ آن را به تیر ماه ۱۳۹۹ موکول کرد. این در حالی بود که تولید پراید ۱۳۲ در دی ماه ۱۳۹۸ متوقف شده بود و پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ به ترتیب در اردیبهشت و تیر ماه ۱۳۹۹ به کل از رده خارج شدند و تولید آنها نیز متوقف شد.
اما تولید این خودرو به کلی متوقف نشد و کره جنوبی در خط تولید کیا، این خودرو را با شکل و شمایل جدیدتری مونتاژ کرد. در سال 1372 شمسی، سایپا امتیاز مجله خبری خودرو مونتاژ این خودرو را کسب کرد. افزایش تقاضا باعث شد تا شرکت سایپا، امتیاز تولید این محصول را در سال 1380 از شرکت کیا موتورز دریافت کند(بخرد).