تسلا اولین نیمه را تحویل می دهد – اخبار کامیون


تسلا اولین Semi خود را هفته گذشته در طی یک رویداد پرشور در کارخانه Sparks Gigafactory خود در نوادا تحویل داد. پپسی اولین واحد را در 30 نوامبر تحویل گرفت، سپس آن را مستقیماً به کارخانه Gigafactory پر از تنقلات و نوشیدنی‌های FritoLay برای رویداد راه‌اندازی که در مقابل کارکنان و مشتریان تسلا برگزار شد، برد.

این رویداد به صورت زنده در توییتر پخش شد، پلتفرم رسانه اجتماعی که اخیرا توسط ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا ،یداری شده است.

تصویر ارائه
مهندس دن پریستلی (سمت چپ) و بنیانگذار تسلا، ایلان ماسک، تحویل اولیه تسلا نیمه را اعلام ،د. (گرفتن صفحه نمایش)

“باورم نمی شود که پنج سال گذشته است [since the Semi’s launch]ماسک گفت. «حداقل، از آن زمان اتفاقات زیادی افتاده است. من امشب برای تحویل اولین کامیون‌های تسلا نیمه تولیدی خود بسیار هیجان‌زده هستم.»

«ما در پس‌زمینه روی آن کار کرده‌ایم. ما پیشرفت زیادی کرده‌ایم.» سر مهندس دن پریستلی اضافه کرد. “در پایان روز، ما از ماموریت خود برای ساخت قانع‌کننده‌ترین و بهترین کامیون ک، 8 تاریخ تسلیم نشده‌ایم.”

ماسک گفت که تولید یک کامیون سنگین بخشی از چشم انداز بزرگ تسلا برای پیشبرد انرژی پایدار و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل جاده ای است. در حالی که کامیون های تجاری 1٪ از جمعیت وسایل نقلیه ایالات متحده را تشکیل می دهند، 20٪ از انتشار وسایل نقلیه و یک سوم ذرات معلق را تشکیل می دهند.

او گفت: “به همین دلیل است که ما این کار را انجام می دهیم.”

این تحویل پس از اعلامیه ای انجام شد مبنی بر اینکه تلسا یک دویدن 500 مایلی را با یک بار شارژ کامل کرد و تقریباً 82000 پوند درآمد داشت. مسیر از فرمونت، کالیفرنیا، به سن دیگو رفت و ماسک قول داد که یک واحد سهامی بدون هیچ شارژی است. فریب یا افکت های آیرودینامیکی پس از فروش نصب شده است. ماسک گفت که این ویدیوی هشت ساعته بدون ویرایش در یوتیوب ارسال خواهد شد.

ماسک درباره این محدوده گفت: «بعضی از مردم می‌گویند که این کار نمی‌تواند انجام شود. “ما فقط این کار را انجام دادیم.”

پریستلی افزود: “این دنیای واقعی است.”

شات ارائه
(گرفتن صفحه نمایش)

در حالی که مشخصات فنی، قیمت، برنامه‌های پشتیب، و سایر جزئیات کلیدی مورد توجه قرار نگرفت، ماسک گفت که این کامیون برای رانندگان “محبوب” و رانندگی سرگرم کننده است.

ماسک گفت: به نظر بیمار است. “شما می خواهید آن را رانندگی کنید. به نظر می رسد از آینده آمده است. مثل رانندگی با تسلا است [car]. کمبود راننده هست اگر راننده کامیون هستید، بدترین دکل را در جاده می خواهید. این است.»

این کامیون گلوله‌ای شکل برای آیرودینامیک بهینه است و دارای سه موتور روی محور است که در صورت نیاز درگیر و جدا می‌شوند تا شتاب و کروز را فراهم کنند. این فناوری‌های توسعه‌یافته برای خودروهای تسلا را به بسته بسیار بزرگ‌تر Semi می‌آورد.

ماسک گفت: «این چیز نسبت به یک کامیون دیزلی قدرت دیوانه‌واری دارد. «به نظر می رسد فیل مانند یوزپلنگ در حال حرکت است. برای شتاب گیری سریع، برای ترمز ، سریع است. این واقعاً یک پیشرفت گام به گام در رانندگی نیمه کامیون است.”

پریستلی اضافه کرد که Semi به لطف پیشرانه 1000 ولتی خود سه برابر هر کامیون دیزلی موجود در حال حاضر قدرت دارد. سه موتور الکتریکی کوچک – هر کدام به اندازه یک فوتبال – این نیرو را تامین می کنند.

پریستلی در مورد موتورهای الکتریکی گفت: “می تو،د آن را در چمدان خود چک کنید.” در انجام این کار با موتور دیزلی موفق باشید. و یکی از آن‌ها قوی‌تر از دیزل است.»

اسلاید پیشرانه
(گرفتن صفحه نمایش)

ماسک تأیید کرد که قابلیت اطمینان برای اپراتورهای ناوگان تجاری کلیدی است و گفت Semi در شرایط مختلف از جمله برف و سرما به خوبی آزمایش شده است. خود تسلا یکی از کاربران اولیه آن خواهد بود.

ماسک گفت: «ما اینها را می‌گیریم و پولمان را در جایی می‌گذاریم و در ناوگان خودمان می‌گذاریم.» و اضافه کرد که کامیون‌ها قطعات را بین تأمین‌کنندگان و کارخانه گیگافکتوری تسلا حمل می‌کنند. «این حلقه بازخورد را می‌بندد. ما تمام داده‌های دریافتی را می‌گیریم و به اصلاح محصول و بهبود آن مانند آنچه در سمت خودرو انجام می‌دهیم ادامه می‌دهیم.»

پریستلی در پیمودن 500 مایلی اخیر خود گفت که Semi از کامیون‌های دیزلی در گذرگاه Donner 6% عبور می‌کند، که می‌توانست در حالی که کامیون‌های سنتی با مشکل مواجه بودند، سرعت خود را بالا ببرد. پریستلی گفت: “با هر درجه ای، می تو،د با سرعت تکل بزنید.”

وی افزود ترمز احیا کننده همچنین ایمنی در سراشیبی را بهبود می بخشد و ترمزهای داغ یا خطر گم شدن دنده را از بین می برد. راننده در هنگام ترمز اجباری در پایین گذرگاه Donner متوقف شد و گزارش داد که انتهای چرخ‌ها خنک هستند.

این کامیون همچنین برای کارایی راننده طراحی شده است. صندلی راننده در مرکز کابین نصب شده است. سقف بلند به راننده اجازه می دهد تا به راحتی در داخل بایستد.

پریستلی درباره فضای داخلی می گوید: «این سطح از فضا بی سابقه است و ما توانستیم این کار را با بسته بندی های بسیار خلاقانه انجام دهیم.

پپسی 100 کامیون را در سال 2017 سفارش داد و اولین مورد برای حمل بار از کارخانه Frito-Lay در مودستو، کالیفرنیا و کارخانه نوشیدنی خود در ،رامنتو مستقر خواهد شد.

مراسم تحويل در اينجا قابل مشاهده است:




منبع: https://www.trucknews.com/equipment/tesla-delivers-first-semi/1003171001/