بیوگرافی کامل خودرو پراید + مدل ها و تیپ های پراید-دیزل کاران

در کابین جدید پراید، داشبرد و رودری‌ها از نو طراحی شده و حالا به جای خطوط صاف، خطوط منحنی دیده می‌شود. کیلومتر شمار پراید ۱۳۱ از حالت کاملا آنالوگ در آمده و در مدل جدید علاوه بر صفحه‌های دایره‌ای شکل برای سرعت و دور موتور و صفحه دیجیتالی کوچکی هم برای نمایش مجله خبری خودرو کارکرد خودرو دارد. با وجود اینکه طرح جدید، نمای کابین را نونوار کرده اما به خاطر استفاده از پلاستیک خشک، توی ذوق می‌زند. علاوه بر داشبرد و رودری‌ها، مهندسان گروه خودروسازی سایپا صندلی‌های جدید کار گذاشته‌اند تا راننده و سرنشینان کمی راحت‌تر باشند.

  • نسخه های ابتدایی پراید که تا سال ۱۳۸۴ با لوگو کیا تولید می‌شدند و بعد از آن به لوگو سایپا تغییر یافتند، دو مدل صبا و نسیم بودند و با فاصله زمانی تقریبا یکسانی وارد بازار شدند.
  • در جدول زیر جدیدترین قیمت پراید، – به گزارش گروه اجتماعی یکتا،قیمت …
  • پراید، خودرویی که به دلیل غیراستاندارد بودن در ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای مدت محدودی تولید شده، بیش از ۲0 سال است که در ایران تولید می‌شود.
  • X۱۰۰، با ورود به سبد محصولات سایپا تاکنون پاسخ‌گوی نیاز بسیاری از اقشار جامعه بوده است.
  • در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا تولید شد و بـه فروش رفت.

شیشه بالابرهای سرنشینان جلو برقی و سرنشینان عقب دستی است. البته دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که طراحی داشبورد پراید در دو نسخه انجام شده است. طراحی نسخه قدیمی متناسب با داشبورد مدل های مشابه آن زمان مانند گلف GTI یا دوو سیلو بوده است و در طراحی های جدید نیز از اِلِمان های جدیدتری استفاده شده است. چندی پیش بود که سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی از قیمت دلار منتشر کرد که با فرض تحریم‌ها قیمت دلار تا پایان سال جاری به 35 هزار تومان می‌رسید.

پراید،131،SE مدل 97

مجموعا می‌توان این‌طور نتیجه گیری کرد که پراید 131 یک سدان ناامن، قدیمی و از دور خارج شده است که متاسفانه در شرایط خاص بازار ایران همچنان در گود رقابت باقی مانده است. موتور 1.3 لیتری آن نیز می توانست 63 اسب بخار قدرت تولید کند. حجم موتور و قدرت تولید شده توسط پراید سافاری با مدل صبا و نسیم یکسان بود؛ اما با توجه به اینکه خودرو سافاری، وزن بیشتری دارد؛ حداکثر سرعت آن کمتر از مدل صبا و نسیم میباشد.

پراید،111،SX مدل 89

ℹ️ حالا آماده رانندگی هستید، راهنمای چپ را فراموش نکنید ، نگاهی به آینه بغل داشته باشید و در نهایت ترمز دستی را بخوابانید، پا را از روی ترمز بردارید ، فشار کمی به پدال گاز وارد کنید و همزمان به نرمی کلاچ را آزاد کنید. مناسب شرایط ترافیک سنگین که ماشین سانتی‌متری حرکت می‌کند یا قرار است از پارکینگ بیرون بیایید یا در هنگام دور زدن که سرعت پایین و جابجایی کم نیاز دارید. ترمز را فشار دهید، سرعت که به زیر پانزده کیلومتر رسید پای چپ بر روی کلاچ و دنده را خلاص کنید. برای استعلام از قیمت روز پراید ۱۱۱ می‌توانید با مرکز فروش سایا خودرو تماس بگیرید. قیمت لوازم یدکی و قطعات پراید ۱۱۱ مناسب است و برای تهیه آن‌ها دچار مشکل نخواهید شد.

انواع پراید

به عنوان مثال، تیپ های SL و SX از سال ۱۳۹۲ به دلیل نداشتن ایربگ از چرخه تولید حذف شدند. استاندارد ترین تیپ های گروه ایکس ۱۰۰، SE و EX هستند که همچنان در مدل های مختلف این خودرو استفاده می‌شد. نسخه های ابتدایی پراید که تا سال ۱۳۸۴ با لوگو کیا تولید می‌شدند و بعد از آن به لوگو سایپا تغییر یافتند، دو مدل صبا و نسیم بودند و با فاصله زمانی تقریبا یکسانی وارد بازار شدند. به دنبال این محبوبیت و مقرون‌به‌صرفه بودن پراید، خودروساز ایرانی با گذشت چند سال از تولید و مونتاژ مدل‌های سدان و هاچ‌بک، تغییراتی از جمله اجرای پروژه ارتقای استانداد و ایمنی خانواده ایکس را آغاز کرد. تولید پرایدهای مجهز به ایربگ و کمبرند ایمنی صندلی‌های عقب از دیگر اقدامات سایپا بود. بعد از پروژه X100 سایپا که اواخر دهه 80 شمسی و با هدف ارتقای خانواده پراید معرفی شد، سایپا 131 تنها عضو این خانواده بود که تولید آن به موازات نسخه فیس‌لیفتش (یعنی 132) همچنان ادامه داشت.