بیوگرافی کامل خودرو پراید + مدل ها و تیپ های پراید

حداکثر سرعت پراید 131 هم 160 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است که البته راندن پراید با چنین سرعتی ممکن است عواقب جبران ناپذیری را بریتان به همراه داشته باشد. تولید این خودرو در ایران از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان «صبا» و «نسیم» آغاز شد. پراید 131 دارای موتوری 1.3 لیتری با 4 سیلندر و 8 سوپاپ می باشد که در قیاس با خودروهای 16 سوپاپه قدرت فنی کمتری را در اختیار راننده می گذارد.

  • داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر پراید ها را دارد.
  • در مجموعه سپندخودرو در راستای فراهم کردن شرایط خرید آسان مخاطبین، فروش اقساطی پراید تحویل فوری را در اختیار شما مردم عزیز گذاشته ایم.
  • به صورت کلی، انتقال تخفیف نیاز به دریافت الحاقیه دارد که ممکن است برای صاحب بیمه بار مالی داشته‌باشد.
  • سایا خودرو، پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین محصولات تولید شرکت سایپا را با شرایطی ویژه به مشتریان خود در سراسر کشور عرضه می‌کند.
  • چون نرخ بیمه ثالث، سال به سال تغییر می‌کند ؛ نرخ جریمه دیرکرد آن هم در هر سال متفاوت است و نرخ ثابتی ندارد.

با توجه بـه گزارش تصادفات پراید، تعداد افرادی کـه در اثر خفگی توسط کمربند ایمنی این خودرو جان باخته بودند، بیش از حد معمول بود. برای اطلاع از جزییات طرح‌ فروش اقساطی پراید ۱۳۱ و قیمت خودروها هم اکنون با سایا خودرو تماس بگیرید. خرید اقساطی پراید ۱۳۱ با کم‌ترین پیش پرداخت از سوی سایا خودر و امکان پذیر شده است. شما میتوانید با کمترین میزان پیش پرداخت خودرو مورد نظر خود را از سایاخودرو دریافت نمایید. خیلی‌ها هستند که به‌جای شرکت در طرح‌های فروش اقساطی پراید ۱۳۱، خرید نقدی خودرو کارکرده را ترجیح می‌دهند. با خرید اقساطی پراید ۱۳۱ صاحب خودرویی می‌شوید که هزینه تعمیر و ترمیم آن بسیار پایین است.

بازار

مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد ولی به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. پس از سال‌ها جدال بر سر این خودرو، تولید پراید در تیرماه ۱۳۹۹ متوقف شد. پراید 131 همان پراید صباست که در بخش هایی از بدنه شاهد تغییر آن هستیم. سندان صبا خودرویی بود که در سال 1372 وارد بازار خودرو کشور شد. سپر جلوی این خودرو با نمونه قبلی متفاوت است و چراغ های راهنما از سپر جلو به چراغ های جلو انتقال یافته اند. همچنین در جایگاه قبلی آنها پروژکتور قابل سفارش و نصب می باشد.

حداکثر یک ساعت پس از عقد قرارداد، شما پشت فرمان خودروی خریداری شده خواهید نشست. چندبار برای پیدا کردن فیوز مربوط به قسمتی خاص از خودرو، مجبور شدم کلی بگردم که دفترچه روپیداکنم، بناچار دفترچه رو گذاشتم توی ماشین که کلی دردسر داره، ولی دیگه نیازی نیست و اینجا همیشه دم دست هست. تو کاتالوگ پراید صبا نگاه کردم،وزن مدل بنزینی ۸۳۰ کیلوگرم و مدل گازسوز ۹۰۰ کیلوگرم است. ما یه پارس داریم یدونه هم پراید پارس چهار سال دستمونه ولی پراید ۱۰ ساله تواین ۱۰سال فقط تسمه تایم براش عوض کردیم بهترین ماشين فقط خیلی خیلی ضعیفه. مطمئن باشید اگر اجازه ورود خودرو بدون هزینه گمرک رو میدادن دیگه پراید رو در سطح خیابونها نمی دیدین چون با همین قیمت خیلی خودروهای با کیفیت تری هست.

تمامی تیپ های این خودرو جزو پرفروش ترین ها می باشند و دلیل این امر استاندارد یا کیفیت بالای این خودرو نیست بلکه قدرت خرید مردم در این رنج قیمتی پراید 131 را پیش رویشان می گذارد. طراحی پراید هیچ گونه زیبایی ندارد و همه چیز در ساده ترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته است. سایپا 131 که چهره ای تغییر یافته از خودرو صبا است، صرفا تغییراتی در شکل سپر و جابجایی چراغ راهنما در نمای جلو خودرو داشته است. در عقب خودرو نیز صرفا چراغ های جدید تری جایگزین چراغ های قدیمی شده اند.

شباهت ‌ها و تفاوت های پراید ۱۳۱ و ۱۳۲

طراحی ظاهری پراید آنقدر خاص و منحصر به فرد نیست که ادعا کنیم همه سلایق را راضی خواهد کرد، اما خودرویی است که برای همه قابل استفاده است. یعنی در بازار متعلق به قشر خاصی معرفی نشده، کسی آن را به عنوان خودرو مجردی، خودرو خانم‌ها، خودرو جوانان یا خودرو خانوادگی نمی‌شناسد؛ بلکه برای تمامی این موارد هم کاربرد دارد. ضمنا اگر پراید مورد سرویس دوره‌ای قرار بگیرد و نقص‌های فنی آن ترمیم شود، حتی کار کرده این خودرو نیز مصرف سوختی بهینه خواهد داشت. X۱۰۰، با ورود به سبد محصولات سایپا تاکنون پاسخ‌گوی نیاز بسیاری از اقشار جامعه بوده است. مصرف ترکیبی این خودرو ۶/۴۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد که یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز این محصول و از ویژگی‌های مهم آن بشمار می‌آید.

بعد از نصب ایسیو در زیر قاب فرمان، دسته سیم آن به سمت محفظه موتور می رود و انژکتور ، کوید و سنسور ها به ایسیو متصل می شوند . ایسیو ای که بر روی پراید نیمه انژکتوری نصب می شوند را ایسیو زیمنس طرح کیا یا ایسیو زیمنس کیا قدیم می گویند. ، منشاء ریو به یک مدل قبلی باز می گردد که در سال ۱۹۸۷ به نام کیا پراید شناخته می شد.

Avella در سال ۱۹۹۹ متوقف شد و هم آن و هم پراید (نسل اول فورد فستیوا) به کیا ریو تبدیل شدند. ریو در دو مدل هاچ بک و سدان ۴ در موجود بود و دارای موتور ۱.۵ لیتری DOHC بنزینی ۹۶ اسب بخاری از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ بود. نسخه های بازار داخلی کره شامل نسخه ۱.۶ لیتری نمی شود، زیرا سیستم مالیات کره جنوبی خودروهای بیش از ۱۵۰۰ سی سی را به شدت جریمه می کند. خروجی های ادعا شده برای نسخه های داخلی بالاتر بود، ۸۴ اسب بخار برای ۱.۳ کوچک و ۱۰۸ اسب بخار برای DOHC ۱.۵.