طراحی ظاهری پراید آنقدر خاص و منحصر به فرد نیست که ادعا کنیم همه سلایق را راضی خواهد کرد، اما خودرویی است که برای همه قابل استفاده است. یعنی در بازار متعلق به قشر خاصی معرفی نشده، کسی آن را به عنوان خودرو مجردی، خودرو خانمها، خودرو جوانان یا خودرو خانوادگی نمیشناسد؛ بلکه برای تمامی این موارد هم کاربرد دارد. ضمنا اگر پراید مورد سرویس دورهای قرار بگیرد و نقصهای فنی آن ترمیم شود، حتی کار کرده این خودرو نیز مصرف سوختی بهینه خواهد داشت. X۱۰۰، با ورود به سبد محصولات سایپا تاکنون پاسخگوی نیاز بسیاری از اقشار جامعه بوده است. مصرف ترکیبی این خودرو ۶/۴۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد که یکی از مهمترین وجوه تمایز این محصول و از ویژگیهای مهم آن بشمار میآید.
- از جمله این تغییرات میتوان به طراحی تریم داخلی جدیدتر، کاسه چراغ شفاف و امکاناتی نظیر ترمز ای بی اس اشاره نمود.
- در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ هم دو تیپ دیگر با نام های SE و TL که شامل دو کیسه هوا، ترمز ABS و فرمان هیدرولیک بودند، تولید و فرآوری شدند و توانستند استاندارد آلایندگی یورو ۴ را بدست بیاورند.
- استعلام قیمت بیمه و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث پراید تمامی مدلها در سایت بیمهبازار امکان پذیر است.
- آکوردهاي وارداتی البته یکسری سفارشی هم داشت کـه با عنوان سری 96 از امکانات بیشتر و طراحی بهتری برخوردار بود.
خانم یا آقایی که نوشتی پراید آبروی آدمو میبره بهت میگم تو آنقدر نادان و ابلهی که ارزش و آبروی آدمها رو با ماشینشون میسنجی .امثال تو رو حیفه که خر و گاو هم سوارشون کنه .اما من شرط میبندم تو یکی دوچرخه هم نداری که سوار شی . برا همین این حرفو میزنی یا شایدم از نوع کلاهبردار و مال حروم خوری که نمیفهمی پول درآوردن تو این مملکت سخته .دیگه این روزا حتی خریدن پراید هم با پولی که از راه سالم کسب شده باشه سخته .پس در دهنتو ببند . سال 1400 هم میان نظرات الان ما رو می خونن و میگن یادش بخیر پراید تولید میشد حالا که شدیم یه کشور جنگ زده در عوض تویوتا زیاد شده.
پراید،131،LE مدل 92
به خصوص این که پراید پس از افزایش وزن، هنوز با موتور 1300cc به بازار ارائه میشود و همان طور که پیش تر نیز به آن پرداختیم این امر باعث میشود این خودرو شتاب کمتری داشته باشد. دو خودرو پراید و تیبا با توجه به قیمتشان اولین گزینه هایی هستند که به فکر هر خریداری با بودجه پایین میرسند. با این حال این دو خودرو در رده خودرو های ارزان قیمت و در مقایسه با خودروی mvm110 چینی مناسب تر هستند. اگراز بین این دو ماشین بخواهیم یکی را انتخاب کنیم فقط سه تا پنج میلیون تومان تفاوت دارند ولی از نظر فنی چطور؟ پراید مدت ها در بازار حضور داشته و ظاهرا زیادی تکراری است. به همین خاطر برخی ها راهشان را کج میکنند و به سراغ نخستین اتومبیل ایرانی سایپا میروند.
کتاب راهنمای کامل خودروی رانا
از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 14 آذر 401 . پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال آن هم در مدلهای مختلف تولید شدهاست. مدلهای مختلف پراید در ایران شامل دو مدل سدان ۱۳۱ و ۱۳۲، یک مدل هاچبک ۱۱۱، یک مدل لیفتبک با نام ۱۴۱، و یک مدل وانت با نام ۱۵۱ میشوند.
راحتی و امکانات رفاهی
یکی از علتهای مهمی که این خودرو پا به سن گذاشته تولید سایپا، هنوز خواستگاران رنگارنگی دارد نیز همین موضوع است. کسانی که شغلهای پردرآمدی ندارند، در اول راه زندگی مشترک هستند، دانشجواند و یا بهتازگی گواهینامه گرفتهاند، ترجیح میدهند با پراید پا به جاده بگذارند تا وضع مالیشان بهتر و تسطشان بر رانندگی بیشتر شود. یکی از دلایل استقبال از طرحهای خرید اقساطی پراید ۱۳۱ این است که استهلاک این خودرو بسیار پایین است. قطعات آن نزد نمایندگیهای مجاز سایپا به راحتی پیدا میشود و امروز به لطف حضور سی ساله پراید در ایران همه تعمیرکاران با چم و خم آن آشنا هستند.
طی این سال ها سعی پارتکده بر این بوده که بهترین برند های لنت ترمز را با خدمات پس از فروش به بازار ارائه کند و در سریع ترین زمان ممکن به دست خریداران برساند. امروز نیز پارتکده همچون سابق میکوشد تا با افزایش تنوع محصولات با کیفیت و به صرفه، خدمت رسانی به مشتریان را بهبود بخشد. این 12 ماشین، اما سمبلهاي طبقه متوسط ایرانی در دهه ۷۰ خورشیدی بودند کـه بـه صورت تولیدی یا وارداتی، در بازار حضور داشته و خاطره خودروهاي مونتاژی آمریکایی را کم کم از اذهان خریداران ایرانی پاک کردند. ببینیم ۱۲ دلاور بنزینی جادههاي ایران در عصر تعدیل ساختاری کدام مدلها هستند. همچنین طبق ادعا ي شرکت سازنده پراید X100 استاندارد هاي مربوط بـه ایمنی وتصادف را پاس کرده اسـت.
پراید۱۱۱-خودرویی هاچ بک است که در واقع با تغییرات اندکی، جایگزین پراید هاچ بک شد. علاوه بر اینکه بدنه ی این خودرو تقویت شده تغییراتی در چراغ های جلو و عقب و تغییر فرم شیشه عقب نیز مشاهده میکنید. از سال 89 تاکنون این خودرو در 5 تیپ LX – SX– SL – EX و SE که آخرین تیپ این خودرو است و از نظر امکانات دارای ادامه مطلب… در حقیقت بدنه خارجی و کابین داخلی خودرو با وجود طراحی ساده و نه چندان زیبا به همراه کیفیت پایین متریال داخلی هیچ جذابیتی به این محصول پرفروش ایران خودرو نداده است. با اینحال پراید همچنان بعد از سال ها در لیست فروش نقدی محصولات سایپا جا خوش کرده است.
این خودرو دارای امکاناتی نظیر تهیه مطبوع، گرم کن شیشه عقب، فرمان هیدرولیک و صندلیهای ارگونومیک است. از همان سال ۱۳۷۲ که پراید توسط یکی از مطرحترین شرکتهای خودروساز ایرانی یعنی سایپا، پا به جادههای ایران گذاشت تا امروز که حدود سی سال از عمرش میگذرد، همیشه عضوی جدانشدنی از طرحهای خرید اقساطی سایپا بوده است. سایپا با راه اندازی تشکیلات جدید تولید خودرو در کاشان مدل هاچ بک پراید را با تغییرات اندکی در چراغهای جلو و عقب و تغییر فرم شیشه عقب به بازار میفرستد.