بهترین هارد های اینترنال برای کامپیوتر و سیستم در بازار ۲۰۲۳

تقریبا 80 درصد لپتاپ هایی که از سال 2021 به این سو تولید می شوند با این نوع هارد هستند. در هر صورت درک اینکه چرا به یک هارد جدید احتیاج دارید به شما کمک می کند تا بدانید چه می خواهید. در قدم بعدی باید در مورد انواع مختلف هارد دیسک ها و تفاوت بین آنها بیشتر بدانید. بدین ترتیب تا شما هم دقیقا همان ابزار را نداشته باشید نمی‌توانید ادیت شدن یا نشدن هارد را تشخیص دهید. می‌توانیم SAN استوریج را با هارد طلایی پر کنیم ولی کار درستی نیست و بهتر است از هارد های SAS که مخصوص SAN استوریج است استفاده کنیم.

  • می‌توان اینطور گفت که حافظه SSD معایب هارد دیسک را برطرف کرده و با پر کردن این نواقص توانسته است جایگاه پرطرفدارترین حافظه را در میان کاربران به خود اختصاص دهد.
  • طراحی این محصول نیز زیبایی خاص خودش را دارد و تمام اطلاعات جزئی آن را می‌توانید در برچسب پشت آن مشاهده کنید.
  • ارتقای هارد در لپ تاپ به این آسانی نیست و باید سایت تولیدکننده را مطالعه کنید تا بتوانید به درستی هارد را تعویض کنید.
  • این هارد دیسک نیروی بسیار قدرتمندی دارد و یک ترکیب عالی از امکانات عالی را در کنار قیمت پایین در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • هاردهای اکسترنال در دو نوع Desktop و Portable در بازار موجود می باشد که از نوع Desktop به دلیل حجم زیاد و وزن نسبتاً بالایی که دارد بیشتر در ذخیره سازی و پشتیبان گیری داده ها در سازمان ها و شرکت های خاص استفاده می شود.
  • اما نکته‌ایی که در ارتباط با این رابط وجود دارد این است که بهره‌مندی از eSATA یعنی داشتن یک کابل برق جدا برای هارد درایو و این برای بسیاری از تولیدکنندگان هارد درایو در دنبال پذیرفته نشده است.

آیا هارد را برای یک مجموعه بزرگ لازم دارید و یا کسب و کار کوچک یا متوسطی دارید؟ شاید برای مصرف خانگی به هارد نیاز دارید. اگر قصد ارایه مشاوره برای فروش هارد را دارید باید اطلاعات مناسب و کاملی در این زمینه داشته باشید. هر کدام از حافظه‌های یاد شده مزیت‌ها و معایبی را در پی داشتند که بزرگترین آن کمبود فضای ذخیره‌سازی و سرعت بود. البته هارد دیسک‌ها حجم زیاد ذخیره‌سازی اطلاعات را ارائه می‌دهند اما همچنان مشکل سرعت انتقال در آن‌ها پابرجا بود. یکی از بهترین تولیدکنندگات تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات در دنیا، برند تایوانی ای دیتا است.

سرعت هارد دیسک بیشتر است یا SSD؟

تنها عیبی که این هارد دارد گارانتی کوتاه مدت این هارد توسط توشیبا می‌باشد. از دیگر مشخصات این محصول می‌توانیم به وزن ۶۸۰ گرمی آن و همچنین سایز حد ۳.۵ اینچی اشاره کنیم. ابعاد این محصول ۱۴۷ در ۱۰۱.۶ در ۲۶ میلی‌متر است و از حافظه کش ۶۴ مگابایتی استفاده می‌کند.

SSD چیست؟

درایوهای با مقطع خیلی کوچک ارتفاعی حدود ۰٫۷۵ اینچ، ۰٫۶۵ اینچ و ۰٫۴ اینچ یا ۰٫۳۷ اینچ دارند. از سال ۲۰۰۶ دیسک درایوها از تکنولوژی ذخیره‌سازی به صورت عمودی استفاده می‌کنند تا بتوانند میزان ذخیره اطلاعات و توان عملیاتی را افزایش دهند. در هنگام خرید هارد اینترنال برای دستگاه خود باید به فاکتورها و معیارهایی توجه داشته باشید تا یک هارد مناسب و هم خوان با کامپیوتر خود تهیه نمایید. از طریق بخش راهنمای خرید می‌توانید محصولات برتر بازار که زومیت آن را توصیه می‌کند را نیز مشاهده کنید.

هارد اینترنال وسترن دیجیتال Purple 6TB 64MB Buffer

کش واسط ذخیره سازی است بین رم و ترنسلیتور و پری آمپلی فایر و هد. کار کش هارد چیست؟ ما معمولا مداوم در حال رکورد کردن و ذخیره دیتا نیستیم. برای اینکه جریان ذخیره سازی، مداوم صورت گیرد و منقطع نباشد، و در نتیجه معطل ذخیره سازی نشوید، قطعه کوچک کش را در این بین قرار داده‌اند و دیتا ابتدا روی این Cache ذخیره می‌شود و بعد در یک فرصت مناسب روی پلیت ذخیره می‌شود. پس کش حافظه موقتی است تا بتوانید در کمترین زمان، دیتا را ذخیره کنید. هر چقدر کش بیشتری در هارد داشته باشیم، ذخیره سازی سریع تری خواهیم داشت. هارد خوب برای لپ تاپ و کامپیوتر را با توجه به این 15 نکته بخرید و از همه بیشتر به کاربری، ظرفیت، سرعت، اندازه، اینترفیس و کش توجه کنید.