انواع پراید+ تاریخچه ارابه مرگ خودرو آموز-دیزل کاران

این مدل خودرو براساس پلتفرم پراید معمولی طراحی و تولید شد. قیمت مقرون به صرفه این مدل یکی از مهم ترین دلایلی بود که آن را تبدیل به خودرویی کاربردی کرد. نام وانت که در نام این مدل گنجانده شده نشان از خصوصیات ظاهری آن است. پراید ۱۴۱ دارای ۶۳ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو هم همانند ۱۱۱ امکان تنظیم ارتفاع فرمان، آنتن برقی، و سیستم صوتی چهار بانده است.

البته ذکر این نکته هم مهم است که وجود قطعات فیک و تقلبی در بازار همچنان معضلی پابرجاست. طبق موارد ذکر شده در این مقاله، خودرو پراید یکی از اتومبیل های داخلی در کشور می‌باشد و وجود نقاط قوت و ضعف متعددی باعث توجه و همچنین دلسردی مشتریان آن شده است. مدل ۱۳۱ دارای ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن متر گشتاور است. موتور آن نیز M13 می‌باشد و ابعاد این خودرو در طول به ۳۹۰۰ میلی متر و در عرض به ۱۶۰۰ میلیمتر و در ارتفاع به ۱۴۰۰ میلی متر می رسد. در نمای ظاهری شاهد تغییر مکان چراغ های راهنما از روی سپر به بدنه جانبی در بخش جلویی هستیم.

  • زیرا خواباندن سرمایه در شرایط اقتصادی موجود در کشور ما اصلا به صلاح نیست.
  • از سال 1385 شرکت سایپا نام محصول پراید رابه صبا تغییر داد.
  • ℹ️ در ابتدا وقتی قصد رانندگی دارید، نگاهی به دسته گیربکس (دسته دنده) شکل و شمایلی را بر روی آن می بینید، این شکل ها کروکی جاده نیست.
  • کیلومتر شمار پراید ۱۳۱ از حالت کاملا آنالوگ در آمده و در مدل جدید علاوه بر صفحه‌های دایره‌ای شکل برای سرعت و دور موتور و صفحه دیجیتالی کوچکی هم برای نمایش کارکرد خودرو دارد.

میزان گشتاور تولید شده در این خودروها نیز به 103 نیوتن در متر میرسد. این خودرو ها(132، 131، 141، 151) می توانند سرعتی بین 160 الی 170 کیلومتر در ساعت را پیمایش کنند(با توجه به ایمنی پایین خودرو، هیچگاه این سرعت را تجربه نکنید و با سرعت مطمئن حرکت کنید). این میزان سرعت برای خودرو پراید 111(با توجه به اینکه وزن کمتری دارد) بیشتر است. با خرید اقساطی پراید 111 صاحب خودرویی می‌شوید که در ردیف خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان، شرایط مطلوبی در بخش ایمنی دارد و چنانچه دچار حادثه شود نیز با هزینه‌ای اندک قابل تعمیر و صافکاری است‌. با شرکت در طرح فروش اقساطی پراید ۱۱۱، مالک خودرویی می‌شوید که میزان مصرف سوخت ترکیبی آن را عددی معادل ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد کرده‌اند و حداکثر سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

حداکثر سال تولید

مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد ولی به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. پس از سال‌ها جدال بر سر این خودرو، تولید پراید در تیرماه ۱۳۹۹ متوقف شد. با خرید اقساطی پراید ۱۱۱ صاحب خودرویی می‌شوید که موتوری با حجم ۱۳۲۳ سی سی و تنفس طبیعی دارد. اگرچه این پیشرانه در قیاس با دیگر موتورهای تعبیه شده روی خودروهای مدرن تولید داخل، در درجه کیفی پایین‌تری قرار می‌گیرد، اما با توجه به وزن، جنس بدنه و ابعاد پراید، موتور کم‌خرج و مطلوبی است‌. پراید ۱۱۱ یک گیربکس ۵ سرعته دستی دارد و سیستم فرمان آن دنده شانه ای است. جدا از بحث امنیت و قدرت و شکل و شمایل نه‌چندان چشم‌نواز متناسب با زمانه و ضعف آپشن‌ها، باید بحث هزینه‌های پایین نگهداری و فراوانی قطعات و سهولت در خرید و فروش و … را باید از موارد مثبت چنین خودرویی دانست.

ماشین سالم پرایدمدل84

منتها جهت بالا رفتن مهارتهای رانندگی، قوانینی از طرف اداره راهنمایی و رانندگی وضع شده است. طبق این قوانین افراد بعد از ۴ بار مردود شدن در امتحان عملی، ملزم به گذراندن یک جلسه تمرینی بیشتر هستند. استفاده از دنده عقب معمولا به غیر از پارک دوبل، در بیشتر مواقع ممنوع می باشد. ℹ️ حتما در کتاب های راهنمایی و رانندگی خوانده اید که در ۱۵ متری تقاطع ها مجاز به توقف نیستید، پس لطفا راننده باسوادی باشید و در ۱۵ متری تقاطع ها توقف نکنید. ℹ️ برای پایین آوردن سرعت کلاچ را نیمه بگیرید و اگر قصد ترمز گرفتن را دارید، کلاچ را تا انتها گرفته و ترمز بگیرید. محل دنده عقب و سایر دنده‌ها نیز به راحتی پیدا می‌شود و روش مشابهی دارد.

از سال 1393 تولیدانبوه 131 یورو4 با چندین تغییر مختصر فنی آغاز شد ولی این‌بار تنها در دو تیپ SE و TL عرضه شد. تیپ SE آن مشابه تیپ EX سابق است ولی ایربگ شاگرد هم دارد. تیپ TL آن نیز (که خیلی زود از بازار حذف شد) در همه چیز با تیپ SE برابری می‌کند و تنها فرمان هیدرولیک ندارد. سمند، پژو پارس و دنا بودو امروزه یکی از سمبل‌هاي صنعت خودرو کشور بـه حساب می آید. این خودرو کـه اولین بار سال ۱۳۶۸ بـه خط تولید ایران خودرو آمد، در طول دوره حیات در ایران با اقسامی از موتور‌هاي ۱۶۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی تولید شد.

خودرو پراید این نیاز را پوشش داد و به دلیل مقرون به صرفه بودن، در ایران، بسیار پرطرفدار شد. شیشه های برقی، صندلی های راحت، کولر، سهولت رانندگی و… باعث شدند تا بسیاری از مردم، پراید را به پیکان قدیمی خود ترجیح دهند. همانطور که می دانید این خودرو در سال های ابتدایی ورود به ایران، قیمت مناسبی داشت و خرید آن به راحتی امکان پذیر بود. اما کیفیت نسبتا خوب این خودرو تا زمانی ادامه داشت که تولید آن به عهده شرکت کیاموتورز بود(تا قبل از سال 1380 که سایپا امتیاز تولید پراید را از کیاموتورز خرید).

این مدل همچنین با نام پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ توسط کیا موتورز در کره جنوبی تولید شد ودر سال ۲۰۰۱ خط تولید آن بـه سایپای ایران فروخته شد. خودرو های سری ایکس 100 اگرچه بنابر اعلام شرکت سایپا تقویت شده اند اما قدرت موتوری مانند سری های گذشته میباشد(حتی بدتر). این موتور می‌تواند 63 اسب بخار نیرو تولید کند(مانند خودرو های سری گذشته!).

فقط حواستان پیش از چرخاندن نیم دور فرمان به سمت چپ باشد که ماشینی عبور نکند. در صورتی که اولین قدم‌ها را برای تبدیل شدن به راننده حرفه‌‍ای برمی‌دارید، با ما همراه باشید تا گام به گام به هدف خود نزدیک‌تر شوید. در ادامه با آموزش رانندگی از صفر برای مبتدیان با شما همراه خواهیم بود. آن مجموعه‌ها هرگز اعتبار خود را برای کسب سود بیشتر، تاراج نمی‌زنند و تلاش می‌کنند امکاناتی برای مشتریان فراهم کنند که دیگران نیز به آن‌ها اعتماد کنند. بر این اساس بهترین مرجع برای خرید پراید ۱۱۱ و دیگر تولیدات شرکت خودروساز سایپا هستند. شرکت خودروساز سایپا مدت‌هاست که طرح‌هایفروش اقساطی کوییک آر، انواع پرایدها، تیبا ۲، آریو و دیگر محصولاتش را به شرایط عجیب و غریبی گره زده است.

از سال 1987 مونتاژ کیا پراید در کره جنوبی آغاز شد.قیمت مناسب پراید به‌خصوص در دهه 80، موجب شد تیراژ تولید این محصول به سرعت افزایش یابد. تا جایی که گزارش‌ها نشان می‌دهد، 36 درصد تولید خودروهای سواری در سال 90 تنها مربوط به پراید بوده است. پراید اگرچه به‌عنوان خودرویی مجله خبری خودرو شناخته می‌شود که زمانی در کمپانی کیا موتورز عرضه می‌شده، اما اولین بار از سوی مزدا و فورد تولید شد. پراید در واقع همان مزدا 121 است که در دهه هشتاد میلادی در ژاپن تولید و در برخی بازارها از جمله آمریکای شمالی و استرالیا با نام فورد فستیوا به‌فروش می‌رفت.