اطلاعات خودرو : سواری : ایران خودرو : پژو پارس : پژو پارس TU5 1392 :: وان کار-دیزل کاران

پیشرفت‌های بعدی به این صورت بود که موتور به بخش جلوی خودرو منتقل شد و رینگ‌ها به ماشین اضافه شدند و خودروها به خودروهای مدرن شباهت پیدا کردند. پژو پارس اتوماتیک که ماه گذشته در قیمت 500 میلیون تومان ثابت مانده بود، امروز در قیمت 560 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد. اما پژو 405 که در حال حاضر تحت عنوان GLX به فروش می‌رسد، یک پیشرانه 4 سیلندر 1761 سی سی دارد که قادر است 100 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 153 نیوتن متر در 3000 دور دقیقه تولید نماید. نیروی تولید شده خودرو توسط یک گیربکس 5 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبقه اعلام شرکت تولید کننده، پژو 405 با وزن 1100 کیلوگرمی خود به 11 ثانیه نیاز داشته تا از شتاب صفر به صد برسد.

  • این پیشرانه از آلایندگی و مصرف کمتر و البته توان کمتری نیز نسبت به نمونه کاربراتوری برخوردار بود.
  • این محصول که متعلق به شرکت فرانسوی پژو است سال 1987 در اروپا تولید شد.
  • تا زمان تحویل خودرو هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهد شد تا اطمینان کامل از خرید خود داشته باشید.
  • اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد.
  • با همه این تغییرات و به‌روزرسانی‌های کابین پژو پارس همچنان قدیمی به نظر می‌رسد و قابل مقایسه با رقبای چینی و حتی محصولات جدید ایرانی نیست.
  • پژو پارس اتوماتیک که ماه گذشته در قیمت 500 میلیون تومان ثابت مانده بود، امروز در قیمت 560 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

حالا که با ویژگی‌های پژو 405 ایران خودرو آشنا شدید، وقت آن است که کمی راجع به بیمه این خودرو صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از واجبات خودرویی است که بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری است. برعکس طراحی ظاهری، در سال‌های اخیر تغییراتی روی طراحی داخلی پژو پارس انجام شد که می‌توان به طرح جدید داشبرد، غربیلک فرمان، کیلومترشمار و رودری‌ها اشاره کرد. طراحی داشبرد جدید پژو پارس نسبت به گذشته بهتر شده و غربیلک فرمان و کیلومترشمار نیز هماهنگ با داشبرد عوض شده‌اند.

سمند سورن ELX توربو

خوشنامی شرکت پژو در کنار بازار لوازم یدکی خوب، از دلایل فروش پژو 405 بعد از گذشت سه دهه است. سری نخست آن در دو تیپ GL و GLX با پیشرانه‌های کاربراتوری 1.6 لیتری و 2.0 لیتری عرضه می‌شد اما در نهایت هر دو نسخه در سال 1381 جای خود را به پیشرانه 1.8 لیتری انژکتوری XU7 دادند. سال 1383 ایران‌ خودرو نمونه اقتصادی 405 را با نام مجله خبری خودرو GLI عرضه کرد که فاقد تجهیزات متداول بود و حتی سپر مشکی رنگ داشت. اما این محصول با استقبال چندانی در بازار مواجه نشد و حدود یکسال بعد نیز GLI از خط تولید کنار رفت. SLX که در 1388 به بازار آمد، دارای چراغ کریستالی، اضافه‌شدن مه‌شکن و اسپویلر درب صندوق بود و همچنین داشبورد، صفحه کیلومتر و سردنده آن هم مجددا طراحی شد.

اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (فروشگاه برنامه‌های موبایلی اندروید بازار) است. خودروی صفر از بازار آزاد تهیه شده و با تسهیلات ویژه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. معیار ما قیمت روز بازار آزاد بوده و قیمت کارخانه ملاک محاسبه اقساط نیست.

در اواخر ۲۰۰۹ نیز پژو دچار افول عملیاتی و کاهش فروش شد که در پی آن «فیلیپ وارین» به جای «کریستین استریف» مدیریت شرکت را به عهده گرفت. سپس خودروهای بیشتری ساخته شد، در ۱۸۸۲ شمار ۲۹ خودرو، در سال ۱۸۸۴ شمار ۴۰ خودرو، در سال ۱۸۹۵ شمار ۷۲ خودرو، در سال ۱۸۹۸ شمار ۱۵۶ خودرو و در پایان در سال ۱۸۹۹ شمار ۳٫۰۰۰ خودرو ساخته شد. بلاخره مشخصه تاریخ دقیق صدور دعوت نامه تحویل دی ماه چه زمانه؟ زودتر باقیمانده وجه واریز کنیم یه موقع افزایش قیمت گریبانگیر مون نشه بدبخت میشیم.

مشخصات فنی پژو پارس

سپند خودرو شرکتی کاملا خصوصی است که توسط مدیران کاملا حرفه ای اداره می شود. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. انتظار اینکه بعد از گذشت حدود 30 سال از ورود پژو 405 به ایران، کارخانه ایران خودرو کمی تغییرات جزئی برای نمای بیرونی این ماشین درنظر می‌گرفت، نابه‌جا نیست. با توجه به کیفیت و مقاومت خوب این خودرو در تصادفات، اندکی زیباسازی ظاهری کمک خوبی به فروش بیشتر پژو 405 می‌کرد تا قشر جوان نیز به این اتومبیل روی خوش نشان دهند. رنو تندر 90 یکی از خودرو های پر فروش بازار که موفقیت خود را به دلیل کیفیت و سواری خوب خود دارد رنو تندر 90 است که توسط ایران خودرو و پارس خودرو عرضه می شود.

سایر شرکت ها

خودرو پژو 405 در حال حاضر در ایران در مدل‌های SLX و GLX ( در دو مدل دوگانه سوز و بنزینی) به بازار عرضه می‌شود. در سال‌های اولیه ورود 405 به ایران، این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری کاربراتوری مجهز شده بود اما ایران خودرو به دلیل آلایندگی این پیشرانه آن را تعویض کرد. این کارخانه یک پیشرانه 1.8 لیتری انژکتور با کد XU7JP/L3 را جایگزین نمونه کاربراتوری اولیه کرد. این پیشرانه از آلایندگی و مصرف کمتر و البته توان کمتری نیز نسبت به نمونه کاربراتوری برخوردار بود.

با توجه به قیمت پایین Peugeot 405 نمی‌توان انتظار آپشن‌های خیلی زیادی را از این خودرو داشت. پژو 405 جی ال ایکس و اس ال ایکس هر دو دارای ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب کاسه‌ای هستند. این ماشین دارای دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است و فرمان هیدرولیک دارد. مشخصات فنی سیتروئن زانتیا SX2000 نام خودرو سیتروئن زانتیا SX2000 کشور سازنده فرانسه سال (طراحی)… کابین پژو پارس برای ۵ سرنشین بزرگسال جادار و راحت است، البته ممکن است افراد قدبلند با محدودیت‌هایی در فضای پا و فضای سر مواجه شوند. فقط یه مشکل ریز داره.اونم سازگاری گیربکس با موتوره که با یه رگلاژ درست و تعویض فلایویل استاندارد حل میشه.

بیش از دو دهه از ورود پژو پارس به بازار ایران می‌گذرد و همچنان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خرید خودرو برای مشتریانی است که بودجه‌های خیلی بالایی ندارند و به دنبال یک سدان جادار می‌گردند. به همین دلیل است که بازار دست دوم پارس پررونق است و اگر قصد فروش خودرو را داشته باشید، سریع مشتری پیدا می‌کنید. سمند LX، سورن ELX، دنا و برلیانس H330 رقیبان پژو پارس در بازار ایران به شمار می‌آیند. پژو پارس در طول دو دهه‌ای که روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد، ظاهر خود را حفظ کرده و با این حال، همچنان یکی از خودروهای پرفروش بازار کشور است. با اینکه از نظر طراحی و امکانات پژو 405 خودرویی مدرن و امروزی نیست ولی افراد بسیاری به دنبال فروش اقساطی پژو 405 تحویل فوری هستند. سپندخودرو شرایطی را به وجود آورده تا امکان فروش اقساطی پژو 405 برای همه متقاضیان وجود داشته باشد.