آیا تایرهای با مقاومت غلتشی پایین برای ناوگان شما مناسب هستند؟


،تیک‌های با مقاومت غلتشی کم به دلیل پتانسیلی که برای کاهش مصرف سوخت خودرو دارند، به یک انتخاب محبوب در میان ناوگان تبدیل شده‌اند.

در حالی که این ،تیک ها می توانند مصرف سوخت خودرو را کاهش دهند 6.28٪، چنین صرفه جویی فقط در شرایط بهینه امکان پذیر است. تایرهای با مقاومت غلتشی پایین گران‌تر از ،تیک‌های استاندارد هستند، هم از نظر هزینه‌های اولیه و هم از نظر تعمیر و نگهداری، بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری روی آن‌ها برای ناوگان خود، باید تکالیف خود را انجام دهید که آیا واقعاً می‌توانند در درازمدت برای شما پس‌انداز کنند یا خیر.

این مقاله عواملی را که باید هنگام مح،ه کل هزینه مالکیت تایرهای با مقاومت غلتشی کم در نظر بگیرید و اینکه چگونه می تو،د تعیین کنید که آیا آنها سرمایه خوبی برای ناوگان خود هستند توضیح می دهد.

1. چقدر می تو،د از پس سرمایه گذاری اولیه برآیید؟

تایرهای با مقاومت غلتشی کم یک فناوری نسبتاً جدید هستند که اولین بار در دهه 1990 تولید و به بازار عرضه شد.

به این ترتیب، پیچیدگی این ،تیک‌ها از زم، که برای اولین بار توسعه یافتند به طور قابل توجهی افزایش یافته است و تفاوت کیفیت بین مدل‌های مختلف تایرهای با مقاومت غلتشی پایین می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

،تیک ها را می توان برای کاهش مقاومت غلتشی به دو روش طراحی کرد:

  • آنها را می توان با عمق آج کمتر نسبت به تایرهای استاندارد ایجاد کرد که با به حداقل رساندن اصطکاک بین ،تیک و سطح جاده باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.
  • آنها را می توان با ،یبات سیلیکا و امولسیفایرهایی تولید کرد که مقاومت غلتشی را بدون کاهش آج یا کشش کاهش می دهد.

،تیک های مقرون به صرفه تر مقاومت غلتشی معمولاً به روش قبلی تولید می شوند، به این م،ی که آنچه را که ممکن است در بهره وری سوخت به دست آورید، احتمالاً در دوام و کشش ،تیک از دست خواهید داد. ،تیک‌های دوم گران‌تر هستند، اما به احتمال زیاد در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کنند، بدون اینکه ایمنی خودرو را به خطر بیندازند یا زمان توقف آن‌ها را افزایش دهند.

،تیک‌های با مقاومت غلتشی پایین فقط در صورتی باید در نظر گرفته شوند که در موقعیت مالی هستید و متعهد شوید که ناوگان خود را با تایرهای پیشرفته‌تر تج، کنید.

2. در حال حاضر چقدر از هزینه های عملیاتی ناوگان شما صرف سوخت می شود؟

تنها مزیت تایرهای با مقاومت غلتشی کم، تا جایی که به کارایی عملیاتی مربوط می شود، این است که می توانند مصرف سوخت ناوگان شما را بهبود بخشند. با توجه به اینکه تایرهای با مقاومت غلتشی کم هزینه اولیه بالاتری نسبت به ،تیک‌های استاندارد دارند، در صورتی که کاهش هزینه سوخت شما در اولویت باشد، استفاده از آنها بسیار منطقی است.

هزینه سوخت به طور کلی حدود 60 درصد از هزینه های عملیاتی سالانه ناوگان را به خود اختصاص می دهد. بنابراین، اگر هزینه های سوخت شما کمتر از 60٪ باشد، احتمالاً باید به دنبال ساده سازی سایر بخش های عملیات خود باشید تا در هزینه خود صرفه جویی کنید.

به حداقل رساندن زمان توقف خودرو و کاهش حق بیمه با در نظر گرفتن سیاست‌هایی که رفتارهای خطرناک راننده را کاهش می‌دهند، دو زمینه‌ای هستند که می‌توانند بازگشت سرمایه سریع‌تری نسبت به اجرای تایرهای با مقاومت غلتشی پایین در ناوگان شما ایجاد کنند.

با این حال، اگر همانطور که 53 درصد از شرکت‌های ناوگان ادعا می‌کنند، مرتباً از بودجه سوخت خود فراتر می‌روید، تعویض تایرهای با مقاومت غلتشی پایین ممکن است به کاهش این هزینه کمک کند.

3. با چه دقتی ،تیک های خود را نظارت و نگهداری می کنید؟

،تیک‌های مقاومت غلتشی پایین تنها زم، می‌توانند مصرف سوخت را بهبود بخشند که در فشار بهینه نگهداری شوند. در حالی که نگه داشتن ،تیک خودرو در فشار بهینه ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، یک مطالعه توسط Continental نشان داد که 34 درصد از وسایل نقلیه ناوگان سوار بر ،تیک هایی شوید که به طور مرتب کم باد می شوند.

سرمایه گذاری روی ،تیک هایی با مقاومت غلتشی کم و سپس باد ن، صحیح آنها به دو دلیل باعث هدر رفتن پول می شود. اولاً، ،تیک‌های با مقاومت غلتشی کم نمی‌توانند کار خود را در کاهش مقاومت غلتشی در زم، که باد کمتری دارند انجام دهند. افزایش مقاومت غلتشی هنگام رانندگی با ،تیک‌های کم باد بسیار بیشتر از کاهش مقاومت غلتشی است که تایرهای با مقاومت غلتشی پایین ممکن است ایجاد کنند.

علاوه بر این، سوار شدن بر ،تیک‌های کم باد، طول عمر کلی آن‌ها را کاهش می‌دهد، زیرا آنها سریع‌تر فرسوده می‌شوند و بیشتر می‌شوند. مستعد سوراخ شدن و انفجار. کاهش دوام و جایگزینی منظم تر، از معایب استفاده از تایرهای با مقاومت غلتشی کم هستند، بنابراین عدم استفاده از تایرها به طور کامل باد شده تنها این معایب را بدتر می کند.

دو راه برای اطمینان از اینکه وسایل نقلیه شما همیشه با ،تیک های باد شده حرکت می کنند وجود دارد:

  • از طریق آموزش راننده: در نهایت، رانندگان در بهترین موقعیت برای نظارت و مدیریت تایرهای خود هستند. فشار باد ،تیک ها باید هر ماه بررسی شود و رانندگان باید برای اطمینان از این اتفاق پاسخگو باشند.
  • سرمایه گذاری در سیستم کنترل فشار تایر: در حالی که این یک هزینه اولیه اضافی است، می‌تواند به شما کمک کند که حدا،ر بازگشت سرمایه را از تعویض تایرهای با مقاومت غلتشی پایین دریافت کنید.

4. وسایل نقلیه شما در چه زمینی تردد می کنند؟

پتانسیل تایرهای با مقاومت غلتشی کم برای بهبود مصرف سوخت تحت تأثیر میانگین سرعت وسیله نقلیه شما است. بیشتر انرژی تلف شده ناشی از مقاومت در برابر غلتک از طریق گرما از دست می رود. هر چه وسیله نقلیه سریع‌تر حرکت کند، گرمای بیشتری در این راه از دست می‌رود، بنابراین تایرهای با مقاومت غلتشی پایین تأثیر بیشتری بر کاهش مصرف سوخت دارند.

بنابراین تایرهای با مقاومت غلتشی پایین برای ناوگان بزرگراهی که مسافت متوسط ​​طول، را در هر سفر طی می کنند من، هستند. تایرهای با مقاومت غلتشی کم، علاوه بر بهترین عملکرد در سرعت‌های بالاتر، برای زمین‌های ناهموارتر و ناهموارتر که با مشاغل مرتبط با صنایع معدنی و ساختم، همراه است، ایده‌آل نیستند.

ردیابی اعدادی که زیربنای ناوگان شما هستندمانند میانگین مایل های پیموده شده در روز و سرعت متوسط، برای مح،ه کل هزینه مالکیت و صرفه جویی احتمالی ،تیک های با مقاومت غلتشی کم ضروری است.

5. عملکرد تعمیر و نگهداری شما چقدر ساده است؟

با وجود تمام مزایای صرفه جویی در مصرف سوخت، تایرهای با مقاومت غلتشی پایین نسبت به ،تیک های استاندارد نیاز به ترمیم مجدد و تعویض مکرر دارند.

این هزینه های اضافی نگهداری باید در هنگام مح،ه کل هزینه مالکیت تایرهای با مقاومت غلتشی کم در نظر گرفته شود. اگر تکنسین های داخلی ،تیک دارید که می توانند ،تیک ها را ارزان تعویض و تعمیر کنند، بعید است که این هزینه ها از مزایای صرفه جویی در مصرف سوخت ،تیک های با مقاومت غلتشی کم بکاهند.

با این حال، اگر تعمیر و نگهداری ،تیک خود را برون سپاری کنید، این هزینه های اضافی – همراه با هزینه های اضافی توقف خودرو که این تعمیرات و تعویض ،تیک باعث می شود – می تواند یک نقطه سیاه قابل توجه در برابر سرمایه گذاری در تایرهای با مقاومت غلتشی پایین باشد.

همانطور که در اینجا می بینیم، در حالی که تایرهای با مقاومت غلتشی کم می توانند مصرف سوخت ناوگان شما را بهبود بخشند، تصمیم برای سرمایه گذاری در آنها باید چندین عامل را در نظر بگیرد. با استفاده از تله ماتیک، شما می تو،د این عوامل را بهتر ردیابی کنید و در نتیجه تصمیمات تجاری آگاهانه تری بگیرید.




منبع: https://blog.bigroad.com/blog/are-low-rolling-resistance-tires-right-for-your-fleet