آشنایی با پیکان جدید ایران خودرو + عکس

قیمت کارشناسی شده طبق گزارش کامل وضعیت سلامت فنی، بدنه و آپشن‌های خودرو تعیین می‌شود و منجر به خرید خودرو با قیمت منصفانه خواهد شد. باتری فابریکی که در کارخانه روی پیکان نصب می شود یک باطری اسیدی 60 آمپر 12 ولتی است. حاضر در این مسابقه، در تهران و در کارخانه ایران ناسیونال سرویس می‌شدند. با آنها قرار‌داد ببندید و بگویید که می‌خواهیم موتور آن را روی یک شاسی سوار کنیم که در داخل ایران خواهیم ساخت. تولد پیکان؛ در دهه 60 میلاد با دو چراغ گرد بزرگ که فقط وانتِ چراغ گرد آن به ایران آمد. یکی از تبلیغات پیکان در انگلستان؛ شاید دانستن این مطلب جالب است که تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستان، در ایران شروع شد.

خودروهای پرفروش چقدر گران شده‌اند؟ / کدام خودروهای چینی… صادرات به شیخ نشین ها؛ ایرانی ها امیدوار به صادرات پیکان حتی به شیوخ پولدار عرب بودند. می‌پرسید که چرا با مرسدس قرار داد نبستیم؟ من آنها را نفرستادم سراغ بنز تا اگر در مذاکره با روتس مشکلی پیش می‌آمد یا در بررسی‌های فنی اشکالی می‌دیدم، بعد آنها را می‌فرستادم تا با بنز مذاکره کنند.

  • پیکان همیشه محبوب؛ حتی در دهه 50 و واردات انبوه خودرو، از محبوبیت پیکان کم نشد و هم‌چنان پول رایج بازار خودروی ایران بود.
  • دولت در آن زمان عزم بسیار جدی داشت تا خودروی سواری تولید کند.
  • شتاب عالی این خودرو در زمان تولیدش زبان زد عام شده بود به‌طوری‌که تعداد بسیاری ازین مدل ماشین به خاطر سرعت بالا و عدم آیرودینامیک مناسب با موتور، تصادفات زیادی به بار آورد.
  • بدون تردید برگ برنده ایران خودرویی ها در پروژه پیکان جدید، قیمت آن بود، چه آنکه این خودرو قرار بود قیمتی بین هشت تا 14 میلیون تومان داشته باشد.
  • مشخصات فنی پیکاناین ماشین بنزینی دارای موتور 2 یا 4 سیلندر خطی 8 سوپاپه است.

پیکان استیشن؛ پوستر تبلیغی آن که نشان می داد این خودرو برای شکارچیان خودروی مناسبی است. قابلیت‌های موبایل آیفون 6S آیفون 6S و آیفون 6S پلاس از لحاظ ظاهری تغییراتی نسبت به آیفون‌های سال گذشته نداشته‌اند اما شرکت اپل قابلیت‌های جدیدی را در آن‌‌ها تعبیه کرده است. امروزه برندهای مختلف کره ای و ایرانی به وفور در بازار یافت می شوند و می توانید به دلخواه از هر برندی که خواستید خرید کنید. در سال ۱۹۶۸، بزرگترین رالی اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم برگزار شد. طول مسیر این مسابقه رالی ۱۷ هزار کیلومتر بود، تمام کردن آن به یک ماه زمان نیاز داشت و ۱۰۰ خودرو از کمپانی‌های معروف از جمله بنتلی، پورشه، رولزرویس و… در آن حضور داشتند. ««ایرانیان در صف» مزایدهٔ پیکانِ اهدایی شاه به چائوشسکو».

حراج پیکان اهدایی محمدرضا شاه به چائوشسکو[ویرایش]

پیکان وانت از دهه ۵۰ توسط ایران ناسیونال تولید می‌شد و به دلیل ابعاد و اندازه مناسب و همین طور توان و قدرت کافی برای حمل و نقل بار در شهرها، توانست به یکی از خودروهای پرفروش بازار کشور تبدیل شود. هر چند تولید پیکان سواری در سال ۱۳۸۴ متوقف شد، اما مدل وانت آن تا اواسط دهه ۹۰ همچنان روی خط تولید ایران خودرو قرار داشت. پیکان در طول چهار دهه تولیدش همواره سعی داشت تا با معرفی محصولات جدید و پرمخاطب نبض بازار را دست داشته باشد. یکی از محبوب‌ترین تولیدات کارخانه کارخانه ایران‌خودرو یا همان ایران ناسیونال سابق تولید پیکان جوانان به‌ویژه با رنگ قرمز در اوایل دهه پنجاه بود.

هر چه هست، فعلا که هیچ خبری از تولید و عرضه پیکان جدید به گوش نمی رسد و آنچه از برنامه های ایران خودرو برمی آید، تولید محصولاتی مشترک با خودروسازانی مانند پژو و رنو است و کسی حرفی از پیکان جدید نمی زند. پیکان این مهمان انگلیسی که سال‌ها در جاده مخصوص کرج زندگی کرد و از آن به‌عنوان فرزند ارشد صنعت خودروسازی ایران یاد می‌شود درست وقتی به چهل سالگی که رسید به دلایل مختلفی از حرکت و تولید بازماند و به موزه پیوست. هر چند که این روزها محصولات پر رنگ و لعاب با قابلیت‌های جدید، جای خالی این خودرو نوستالژیک را پر کردند. اما هنوز هم آسفالت‌ها، جدول‌ها و خیابان شهر تهران پر از خاطرات پیکان‌های گوجه‌ای قرمز هستند. ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۶ روزی بود که پیکان به طور رسمی روی خط تولید ایران ناسیونال قرار گرفت. این روز فقط یادآور یک خودرو نوستالژیک و خاطره‌انگیز نیست، بلکه روزی است که تاریخ صنعت خودرو ایران آغاز شد.

مشخصات تولید کننده

نمونه‌های اولیه تا سال ۱۳۶۲ با موتور ۱۷۲۵ سی‌سی اصلی پیکان عرضه می‌شدند که همچنان پیکان دولوکس نام داشتند. خرید باطری ماشین پیکان سواری درجه یک راهکارهای خاصی دارد که در این مطلب به آن ها اشاره نموده ایم. در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور ۱۸۰۰ سی سی، پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد. این در شرایطی است که سه سال بعد از توقف پروژه پیکان جدید، ایران خودرویی ها مجبور به حذف پیکان از خطوط تولید خود شده و رفته رفته بازار خودروهای ارزان کشور را دودستی تقدیم پراید می کنند. با این حال، آبی های جاده مخصوص تصمیم می گیرند پروژه پیکان جدید را در سال 84 دوباره فعال کنند. از همین رو در اواخر این سال و تنها چند ماه پس از رفتن پیکان، پروژه X11 دوباره به راه می افتد تا خودروسازی ایران در آستانه بازگشت پیکان قرار گیرد.

پس از توقف تولید پیکان در سال ۱۳۸۴ خودروهای سمند، ال ۹۰ و پژو روآ به عنوان جانشین آن معرفی شدند اما به دلیل قیمت بالا نتوانستند به این موفقیت چندانی دست پیدا کنند. با اینکه سال‌ها از توقف تولید پیکان در ایران می‌گذرد اما همچنان این خودرو با رنگ‌های مختلف در خیابان‌های ایران حضور دارد. در سال ۱۳۷۰، ایران خودرو با استفاده از موتور و سیستم تعلیق پژو ۵۰۴ روی بدنه پیکان نوع جدیدی از این خودرو را تولید کرد که به پیکان پژویی معروف شد. سیتروئن که اول بود، تصادف شدیدی داشت و از ادامه مسابقه باز ماند؛ بنابراین هیلمن برنده این رالی شد.