آشنایی با تاریخچه پیکان، خودروی محبوب ایرانیان-دیزل کاران

آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.

بعد از استقبال گسترده خریداران، پیکان در دو مدل هیلمن و جی‌تی که در ایران به پیکان جوانان شهرت یافت، عرضه شد. این مدل از پیکان با دو چراغ گرد به محصولات بی ام و شباهت داشت. در واقع طرح هیلمن جی ال اس روی موتور هیلمن جی تی سوار شده بود. پیکان قبل از ورود به ایران،‌ ۱۲ سال در انگستان تولید می‌شد که مدت زمان طولانی محسوب ‌می‌شود. خودروسازی روتس که بعدها تبدیل به کرایسلر اروپا شد و روتس ارو یا پیکان را تولید می‌کرد، بودجه زیادی برای طراحی و تولید پلتفرم جدید نداشت و سعی می‌کرد با تغییراتی روی ظاهر و مشخصات فنی روتس ارو و ارائه فیس‌لیفت‌های جدید، خریداران را به خود جذب کند.

قیمت وانت پیکان در بازار ایران برای سال‌های 1380 تا 1393 در این صفحه قابل مشاهده است. پیکان ایرانی دقیقا همان خودرویی نبود که در انگلستان تولید می‌شد. برای مثال در پیکان دولوکس زه و سپرها از مدل هامر، تودوزی از هیلمن، داشبرد و فرمان از سینگر بود و بخش‌هایی از آن هم در ایران تولید می‌شد. سرسیلندرهای موتور ۱۷۲۵ سی‌سی این خودرو محبوب چدنی شدند و برای حل مشکل جوش آوردن آن، رادیاتور دولول به چهارلول تغییر یافت.

  • پیکان وانت از دهه ۵۰ توسط ایران ناسیونال تولید می‌شد و به دلیل ابعاد و اندازه مناسب و همین طور توان و قدرت کافی برای حمل و نقل بار در شهرها، توانست به یکی از خودروهای پرفروش بازار کشور تبدیل شود.
  • در جایی که اندک تاملی روشن می‌سازد که با تغییرات ایجاد شده در سطح فن‌آوری تولید، امکان بازگشت به گذشته‌ای آنگونه موجود نیست، افشاندن بذر ناامیدی در ذهن مردم بی‌شک دوستانه و خیرخواهانه نخواهد بود.
  • به طور مثال شما میتوانید از کادو ولنتاین های آماده شده ی این فروشگاه یا عروسک خرس بزرگ برای روز عشق و سایر مناسبت ها هدیه تهیه فرمایید.
  • با اینکه سال‌ها از توقف تولید پیکان در ایران می‌گذرد اما همچنان این خودرو با رنگ‌های مختلف در خیابان‌های ایران حضور دارد.

رسالت گروه بازرگانی چسب و رنگ مات بر تامین انواع چسب و رنگ صنعتی که امروزه از مهمترین عناصر کاربردی در صنایع گوناگون است، می باشد. نرخ برندهای ایرانی با مدل های خارجی نیز متفاوت بوده و به دلیل کیفیت بالا و هزینه واردات قیمت بیشتری را دارا می باشد. خرید عمده محصول تفاوت محسوسی در میزان قیمت ها اعمال می کند که توجه مشتریان را به سمت خود سوق داده است. تا زمانیکه از ایران خودرو (گرامی) و سایپا (همراه خانواده) ماشین می خریم وضع همینه.

آگهی خرید و فروش پیکان

پیکان قبل از ورود به قلب ایرانیان با نام‌های دوج، کرایسلر، هامبر، سینگر، هیلمن و سان بیم فروخته می‌شد. در سال ۱۳۶۹ ایران خودرو با استفاده از سامانه تعلیق و موتور ۱۸۰۰(۹۸ اسب بخاری) و ۲۰۰۰ سی سی(۱۱۸ اسب بخار)، پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۷ سال به تولید آن ادامه داد. گروه صنعتی ایران خودرو با ورود دومین خودرو با برند ملی (رانا) به بازار در سال گذشته و همچنین تولید سومین خودرو با برند ملی (دنا) از سوی این شرکت و عرضه آن تا اواخر سال جاری ثابت کرده است که گام در مسیری بی‌بازگشت گذاشته است. این موضوع حکایت از آن دارد که صنعتگران در این حوزه تلاش می‌کنند محصولات خود را مبتنی بر نیازهای روزآمد شده بازار تولید کنند.

ثبت خاطرات به سبک مدرن

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. طی ۱۲ سال تولید پیکان در انگلیس، تغییراتی روی آن اعمال می‌شد که در ایران محسوس نبود. البته دوج هاسکی نسخه وانت دیگری از روتس ارو بود که در آفریقای جنوبی تولید می‌شد و شباهت بسیاری به پیکان وانت ایرانی داشت.

ایرانی‌ها در سال ۱۲۷۹ شمسی و با ورود دو دستگاه خودرو رنو در زمان مظفرالدین شاه قاجار، با وسیله نقلیه چهار چرخی به نام ماشین آشنا شدند، اما اگر بخواهیم نقطه آغاز صنعت خودرو ایران را تعیین کنیم، باید به ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۶ خورشیدی برگردیم، یعنی زمانی که خط تولید پیکان در کارخانه ایران ناسیونال (ایران خودرو) راه‌اندازی شد. تولید پیکان در سال 1341 در کارخانه ی ایران ناسیونال کلید خورد. اولین خودروی تولید شده در سال 1346 در دو مدل پیکان دولوکس و پیکان کارلوکس به بازار عرضه میشد. در همان سال پیکان وانت و پیکان تاکسی نیز به تولیدات ایران ناسیونال اضافه شد.

قیمت روز وانت پیکان در بازار ایران

این نوع خودرو بنا به درخواست مشتریانی که محل کارشان صنعتی بود ساخته شد. موتور این نوع مدل از نوع مدل تخت بود که تقریباً شتاب بالایی داشت. چراغ دنده عقب این مدل از چراغ‌های ترمز و خطر و راهنما جدا بود. حقیقت این است که صنعت خودرو کشور، بوی‍ژه گروه صنعتی ایران خودرو طی این سال‌ها با تولید برندهای ملی جدید اوضاع دیگرگونه‌ای یافته است که در آن امکان تولید مجدد خودرو پیکان و بازگشت به آن وجود ندارد لذا چنین سخنان سخیفی، نه علمی است و نه بهره‌ای از واقعیت دارد، هرچند در لباس بحث کارشناسی مجله خبری خودرو عرضه شود. در سال ۱۳۷۰ شرکت ایران خودرو با بهره‌گیری از سیستم تعلیق و موتور ۱۸۰۰ سی سی، پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع تازه ای از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف گردید تولید کرد و تا ۶ سال تولید آن را ادامه داد. چنانچه نتوانستید قیمت خودرو پیکان سواری صفر یا کارکرده مورد نظرتان را پیداکنید به قسمت قیمت گذاری خودرو بروید.در بخش قیمت گذاری خودرو ،قیمت امروز خودروهای رنگ شده-دور رنگ-تمام رنگ-داری قطعات تعویضی رنگ دار و استوک و شاسی خوردگی و جوشکاری موجود است .