خودروهای پرفروش چقدر گران شدهاند؟ / کدام خودروهای چینی… صادرات به شیخ نشین ها؛ ایرانی ها امیدوار به صادرات پیکان حتی به شیوخ پولدار عرب بودند. میپرسید که چرا با مرسدس قرار داد نبستیم؟ من آنها را نفرستادم سراغ بنز تا اگر در مذاکره با روتس مشکلی پیش میآمد یا در بررسیهای فنی اشکالی میدیدم، بعد آنها را میفرستادم تا با بنز مذاکره کنند.
- با این حال با تولید قطعات در داخل کشور حیات پیکان تا سال ۱۳۸۴ ادامه پیدا کرد و وانت پیکان تا سال ۱۳۹۳ تولید شد و تیراژ این خودرو در زمان توقف تولید به بیش از ۲ میلیون دستگاه رسید.
- دوست عزیز دیسک و صفحه روی قدرت و شتاب و سرعت خیلی تاثیر داره.
- موتور پیکان دو لوکس؛ موتور 1725 سیسی شرکت تالبوت روی پیکان های دو لوکس آمد.
- تزئینات داخلی؛ محبوبترین تزئینات داخلی پیکان تزئینات طرح چوب آن بود که در اوایل تولید آن در ایران عرضه شد.
- هر چه ظرفیت آمپراژ باطری خودروی پیکان بالاتر باشد به معنی توان بالاتر باتری بوده و قیمت گران تری پیدا می کند.
- و از طرفی ساختمان باتری های سیلداتمی قابل دسترسی نیست و نمی توان آن را باز کرده و اجزای داخلش را مورد بررسی قرار داد.
پیکان استیشن؛ پوستر تبلیغی آن که نشان می داد این خودرو برای شکارچیان خودروی مناسبی است. قابلیتهای موبایل آیفون 6S آیفون 6S و آیفون 6S پلاس از لحاظ ظاهری تغییراتی نسبت به آیفونهای سال گذشته نداشتهاند اما شرکت اپل قابلیتهای جدیدی را در آنها تعبیه کرده است. امروزه برندهای مختلف کره ای و ایرانی به وفور در بازار یافت می شوند و می توانید به دلخواه از هر برندی که خواستید خرید کنید. در سال ۱۹۶۸، بزرگترین رالی اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم برگزار شد. طول مسیر این مسابقه رالی ۱۷ هزار کیلومتر بود، تمام کردن آن به یک ماه زمان نیاز داشت و ۱۰۰ خودرو از کمپانیهای معروف از جمله بنتلی، پورشه، رولزرویس و… در آن حضور داشتند. ««ایرانیان در صف» مزایدهٔ پیکانِ اهدایی شاه به چائوشسکو».
پیکان 89 موتور سالم
به منظور تامین قسمتی از قطعات اساسی خودروهای تولیدی کارخانجات صنعتی، ایران ناسیونال بطور مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد واحدهای صنعتی و تولید نقش داشت و تولید بسیاری از قطعات خودرو را در کارخانههای داخلی و به کمک شرکتهای خارجی شروع کرد. قیمت وانت پیکان مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهشهای زیادی همراه بوده است. مخصوصا زمانیکه بهدنبال قیمت پیکان وانت کارکرده و دست دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبهرو هستید؛ چراکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویضشده یا رنگشده، میزان کارکرد و …
نمونههای اولیه تا سال ۱۳۶۲ با موتور ۱۷۲۵ سیسی اصلی پیکان عرضه میشدند که همچنان پیکان دولوکس نام داشتند. خرید باطری ماشین پیکان سواری درجه یک راهکارهای خاصی دارد که در این مطلب به آن ها اشاره نموده ایم. در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور ۱۸۰۰ سی سی، پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد. این در شرایطی است که سه سال بعد از توقف پروژه پیکان جدید، ایران خودرویی ها مجبور به حذف پیکان از خطوط تولید خود شده و رفته رفته بازار خودروهای ارزان کشور را دودستی تقدیم پراید می کنند. با این حال، آبی های جاده مخصوص تصمیم می گیرند پروژه پیکان جدید را در سال 84 دوباره فعال کنند. از همین رو در اواخر این سال و تنها چند ماه پس از رفتن پیکان، پروژه X11 دوباره به راه می افتد تا خودروسازی ایران در آستانه بازگشت پیکان قرار گیرد.
قیمت کارشناسی شده طبق گزارش کامل وضعیت سلامت فنی، بدنه و آپشنهای خودرو تعیین میشود و منجر به خرید خودرو با قیمت منصفانه خواهد شد. باتری فابریکی که در کارخانه روی پیکان نصب می شود یک باطری اسیدی 60 آمپر 12 ولتی است. حاضر در این مسابقه، در تهران و در کارخانه ایران ناسیونال سرویس میشدند. با آنها قرارداد ببندید و بگویید که میخواهیم موتور آن را روی یک شاسی سوار کنیم که در داخل ایران خواهیم ساخت. تولد پیکان؛ در دهه 60 میلاد با دو چراغ گرد بزرگ که فقط وانتِ چراغ گرد آن به ایران آمد. یکی از تبلیغات پیکان در انگلستان؛ شاید دانستن این مطلب جالب است که تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستان، در ایران شروع شد.
پیکان سدان سری آخر مدل۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ مدل این خودرو شامل سقف پژویی و مدلهای آخر ۸۳ شامل کیلومتر پژویی بود. به مرور زمان با پیشرفت صنعت خودروسازی برادران خیامی کمکم به فکر تولید محصولی متناسب با جیب طبقه متوسط افتادند. قشر متوسطی که توانایی خرید خودروهای گرانقیمت و لوکس واردتی آلمان و امریکا را نداشتند. به همین بهانه بعد از بررسی فراوان در نهایت به شرکت انگلیسی تالبوت که زیر مجموعه روتس بود، به توافق رسیدند.
خودرو صفر روز و کارکرده
پیکان را شاید هنوز هم بتوان در استرالیا دید، محبوبترین مکانهایی که بعد از ایران این خودرو در آن تولید یا فروخته شده است را میتوان انگلستان و استرالیا دانست. به گفته وی، نگرانی محرابیان از این بوده که پروژه موردنظر به اصطلاح نگیرد و مشتریان از پیکان جدید استقبال نکنند و شکستی سخت در کارنامه وزارت صنعت و خودروسازی ایران ثبت شود. با استفاده از ابزار هزینه تعمیرات به قیمت قطعات و اجرت تعویض آنها برای همه خودروها دسترسی خواهید داشت. به باتری های سرب اسیدی باتری های تر نیز گفته می شود به دلیل اینکه در ساختار آن از محلول الکترولیت استفاده شده است که در صورت خالی شدن شارژ باتری با اضافه کردن آب مقطر می توان آن را شارژ نمود. ویژگی مثبت این باتری ها این است که قیمت پایین تری دارند ولی از نظر کیفیت دارای امنیت و طول عمر کمتری هستند چرا که ساختار باتری های سرب اسیدی قدمت بیشتری داشته و به مرور زمان دچار رسوب گذاری و سوختگی می شوند.
این ماشیندر سال 1346 هجری شمسی به عنوان اولین خودروی ایرانی توسط گروه خودروسازی ایران خودرو تولید و عرضه شد و به سرعت مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت. این خودرو با داشتن بدنه مقاوم و استحکام بالای قطعات آن هنوز هم می تواند به عنوان رقیبی برای پراید محسوب شود. خودروی پیکان در مدل های مختلفی ساخته شده است و با اینکه مصرف سوخت بالایی دارد اما مدل های دوگانه سوز آن نیز ارائه شده و حتی امروزه نیز افراد زیادی به دنبال این خودروی محبوب هستند. تولید این خودروبعد از انقلاب کاهش یافت و در سال 1384 شمسی به طور کامل متوقف شد.
این پیکان محبوبترین خودردر ایران برای چندین سال بود و حتی از نشانههای لاکچری بودن هم داشتن پیکان قرمز گوجهای جوانان بود. تفاوت این تیپ با تیپهای دولوکس و کارلوکس، در نمای جلو و رینگها است. در نمای جلو، جلو پنجره تغییر کرده و چراغها از مستطیلی یک تکه، به دو چراغ گرد در هر طرف تغییر کرده بود. در داخل اتاق هم تغییراتی مانند داشتن آمپر باطری و فشار روغن درکنار درجه بنزین و دمای موتور بود. پیکان اتومبیلی که امکان ماشیندار شدن را برای هزاران هزار ایرانی ممکن کرد و لحظههای طلایی بسیاری را برای ایرانیها رقم زد قبل از ورود به ایران، ۱۲ سال در انگستان تولید میشد. تولیدکنندگان پیکان پول زیادی برای تغییر آن نداشتند و سعی میکردند با تغییر چهرهاش مشتری جذب کنند.
طی این ۱۲ سال، پیکان علاوه بر انگلیس، در ونزوئلا، نیوزلند، مالت، استرالیا و پرو نیز خط تولید داشت و در آن کشورها نیز تولید میشد. پیکان قبل از ورود به قلب ایرانیان با نامهای دوج، کرایسلر، هامبر، سینگر، هیلمن و سان بیم فروخته میشد. در سال ۱۳۶۹ ایران خودرو با استفاده از سامانه تعلیق و موتور ۱۸۰۰(۹۸ اسب بخاری) و ۲۰۰۰ سی سی(۱۱۸ اسب بخار)، پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۷ سال به تولید آن ادامه داد. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، شرکت ایران خودرو از برادران خیامی گرفته شد و تحت مالکیت دولت قرار گرفت که نتیجه آن کاهش محصولات خانواده پیکان به دو نوع سدان و وانت شد.