Trucking HR Ca،a پیشبینی میکند که 40400 شغل موجود میتواند در سال 2030 خالی بماند، مگر اینکه تلاشها و حمایتهای مداوم ادامه یابد. انتظار میرود که از این تعداد شغل، نزدیک به 10800 شغل مربوط به کامیونر، باشد.
آنجلا اسپلینتر، مدیر عامل شرکت Trucking HR Ca،a (THRC) گفت در حالی که سرمایهگذاریهای فعلی نیروی کار و بهترین شیوههای منابع انس، کار میکنند و عملکرد استخدامی صنعت را با پیوستن ،ن، جوانان و مهاجران بیشتر به این بخش به ارتفاعات جدیدی سوق میدهند، تقاضا برای نیروی کار همچنان از عرضه پیشی میگیرد. ).
THRC می گوید حتی اگر همه جویندگان کار فعال در این بخش در سال 2030 به راحتی قابل استخدام باشند، کارفرمایان همچنان باید حداقل 10300 کارگر جدید را برای برآورده ، نیازهای کاری خود استخدام و آموزش دهند. گزارش چشم انداز بازار کار 2024-2030. این بر اساس نظرسنجی های سال 2023 از 376 کارفرما در کانادا جمع آوری شده است که نشان دهنده 48385 راننده است.
اما استخدام و نگهداری تنها چیزهایی نیست که در ذهن کارفرمایان وجود دارد.
برای اولین بار در یک دهه، افزایش هزینه های ورودی جایگزین کمبود راننده به ،وان دغدغه اصلی کارفرمایان می شود.
در سال 2021، 56 درصد از شرکتها گفتند که کمبود رانندگان مهمترین دغدغهشان است و تنها یک نفر از هر پنج شرکت میگوید هزینههای بالاتر برای سوخت، تج،ات، بیمه، نیروی کار و سایر نهادهها نگرانکننده است. دو سال بعد، 33 درصد از کارفرمایان نگران افزایش هزینه ها هستند، در حالی که تنها 17 درصد از کارفرمایان کمبود راننده را به ،وان یکی از نگر، های اصلی معرفی ،د و این موضوع را به رتبه دوم لیست رساندند.
استخدام بهبود یافت
با این حال، کارفرمایان به طور فزاینده ای در مورد مشاغل غیر رانندگی نگران هستند، زیرا استخدام رانندگان تا حدودی آسان تر شده است.
در حالی که 67 درصد از شرکت ها گفتند که نمی توانند تمام رانندگان مورد نیاز خود را در سال 2021 استخدام کنند، این تعداد در سال گذشته به 57 درصد کاهش یافته است. تنها 19 درصد از کارفرمایان به دلیل ناتو، در استخدام رانندگان، فروش یا درآمد خود را از دست داده اند – کاهشی 40 درصدی در مقایسه با سال 2019. با این حال، از هر چهار شرکت احتمالاً یک شرکت مجبور است برنامه های توسعه تجارت خود را به دلیل کمبود رانندگان به تعویق بیندازد.
شرکت های بزرگتر احتمال کمتری داشتند که همه جای خالی خود را پر کنند.
این گزارش میگوید: «برای مثال، 61 درصد از افرادی که بیش از 50 میلیون دلار درآمد دارند، نمیتوانند تمام موقعیتهای خود را پر کنند، در حالی که تنها 48 درصد از افرادی که درآمد کمتر از 5 میلیون دلار دارند، وجود دارد.
کارفرمایان گفتند که فقدان نامزدهای دارای تجربه لازم (60 درصد) دلیل اصلی ناتو، در پر ، موقعیتها و به دنبال آن ،وج بیش از حد در یک دوره کوتاه (20 درصد) و گسترش سریع شرکت (18 درصد) بوده است.
برای رفع کمبود شغل های رانندگی و غیررانندگی، 53 درصد از کارفرمایان از حمایت از رانندگان حرفه ای کامیون به ،وان یک استراتژی استفاده می کنند، در حالی که 40 درصد دیگر به برنامه کارگران خارجی موقت روی می آورند. سی و هفت درصد از برنامه بزرگراه شغلی THRC، 35 درصد از برنامه نامزدی است، استفاده می کنند.
نگهداری و جابجایی راننده
دو سال پیش، ۸۰ درصد کارفرمایان پیشبینی می،د که استخدام رانندگان «بسیار» یا «بسیار چالشبرانگیز» باشد. اکنون تنها 49 درصد اینطور فکر می کنند.
با این حال، حفظ همچنان یک مسئله است. هر دو، در سال 2021 و 2023، بیش از نیمی از ناوگان مورد بررسی گفتند که نگه داشتن رانندگان دشوار است.
کارفرمایان متوجه می شوند که دستمزدهای بالاتر دیگر کافی نیست. بنابراین، 66٪ از کارفرمایان (در مقایسه با 38٪ در دو سال قبل) ارزش مشوق های غیر پولی را نسبت به حقوق بالاتر تشخیص می دهند. اینها شامل ارائه برنامه های سلامتی، حمایت از سلامت روان و برنامه های جوایز برای کارکنان است.
تلاش ها سود می دهد. این و سایر استراتژی ها منجر به کاهش نرخ گردش داوطلبانه برای رانندگان مسافت طول، از 19٪ در سال 2019 به 8٪ در سال 2023 شد، در حالی که گردش مالی رانندگان کوتاه مدت از 15٪ به 6٪ کاهش یافت.
صنعت باید به تلاش های خود در زمینه جذب، حفظ و سایر جنبه های حمایت و توسعه صنعت ادامه دهد.
بر اساس این گزارش، اگر این بخش ابتکاراتی را اجرا کند که جذب کارگران جدید را تا 15 درصد افزایش دهد و گردش داوطلبانه رانندگان را تا 10 درصد کاهش دهد، تعداد مشاغل خالی در سال 2030 با 39 درصد کاهش به 24500 شغل در دسترس خواهد رسید.
منبع: https://www.trucknews.com/transportation/industry-could-see-40400-vacancies-by-2030-thrc-warns/1003182706/