کنورث برای اولین بار نتایج ابتکار SuperTruck 2 خود را نشان داد و ادعا کرد که بازده حمل و نقل 136 درصد بهبود یافته است.
این کامیون در نمایشگاه ACT به نمایش گذاشته شد و طی یک دوره شش ساله به ،وان بخشی از برنامه و، انرژی ایالات متحده که هزینه را با Paccar ت،یم کرد، توسعه یافت.
![کنورث سوپرتراک 2](https://www.trucknews.com/wp-content/uploads/2024/05/KW-supertruck-highway-1024x682.jpg)
“هدف بهبود 100٪ بهره وری حمل و نقل نسبت به Kenworth T660 ما در سال 2009 بود، که در آن زمان مسلماً کم مصرف ترین کامیون در صنعت بود. جیم والنزاک، مدیر کل Kenworth و معاون Paccar، گفت: ما از عملکرد آن مدل برای بهبود کارایی تا 136٪ پیشی گرفتیم.
“این از طریق ،یبی از بهبود بهره وری سوخت تا 12.8 مایل بر گالن در حالی که وزن ،یبی ما را بیش از 7000 پوند کاهش داد، محقق شد. نتیجه توانایی حمل محموله بیشتر با ،یب تراکتور و تری، با سوخت فوق العاده کارآمد بود. SuperTruck 2 این فرصت را برای ما فراهم کرد تا فناوری های جدید را در مراحل اولیه بررسی کنیم. ما یاد گرفتیم که چه چیزی موثر است و چه چیزی نه. در نتیجه، ما میتو،م فناوریهای جدید را بسیار سریعتر از آنچه در غیر این صورت انجام میدادیم تجاری کنیم.»
این کامیون علاوه بر ظاهری ساده و آینده نگر، دارای ارتقاء سیستم انتقال قدرت و راننده نیز می باشد.
جو آدامز، مهندس ارشد کنورث گفت: «زم، که طراحی SuperTruck 2 را شروع کردیم، با یک شکل آیرودینامیکی ایده آل شروع کردیم. “در شروع پروژه، ما از خود پرسیدیم، نسل بعدی وسیله نقلیه برای حمل و نقل طول، چه شکلی است؟” آنچه ما تولید کردیم محدودیتها را در کاهش کشش آیرودینامیکی افزایش میدهد در حالی که یک پیشرانه جدید را نیز در خود جای داده است. اما، با همه چیز Kenworth، ما میخواستیم SuperTruck 2 تجسم «کامیون راننده» باشد. نتیجه یک رویکرد سیستماتیک برای توسعه یک وسیله نقلیه آیندهنگر و در عین حال مرتبط با فناوریهایی بود که پتانسیل پالایش و تجاریسازی را دارند.»
![کنورث سوپرتراک 2 داخلی](https://www.trucknews.com/wp-content/uploads/2024/05/KW-Supertruck-interior-1024x683.jpg)
این کامیون از یک موتور Paccar MX-11 با قدرت 440 ، بخار نیرو می گیرد که به جعبه دنده اتوماتیک Paccar TX-12 متصل شده است. همچنین مجهز به ژنراتور الکتریکی 48 ولتی است که یک سیستم هیب، ملایم ایجاد می کند. باتری ها از طریق ترمز احیا کننده شارژ می شوند و فن های برقی، فرمان و پمپ های HVAC را تامین می کنند که همگی در مدل های تولیدی به صورت مک،کی هدایت می شوند.
بازیابی گرمای اتلاف نیز به بازده موتور 55.7 درصد کمک کرد.
مارتن مایجر، مدیر ارشد مهندسی فناوری پیشرفته Paccar گفت: «ما این کار را در حالی انجام دادیم که فناوریهایی را که توسعه دادهایم باید از نظر تجاری قابل دوام باشند، در نظر داشتیم..
موتور دیزل مدرن امروزی حدود 47 درصد راندمان را نشان می دهد. رسیدن به 55.7 درصد یک گام بزرگ رو به جلو بود و تنها با استفاده از فناوری های جدیدی که تا به امروز مورد بررسی قرار نگرفته بودند، انجام می شد. برای در نظر گرفتن این عدد راندمان، اگر این موتور به تولید برسد، منجر به بهبود 10 درصدی راندمان سوخت خواهد شد. این عدد شگفت انگیزی است.»
به گفته مقامات، صندلی راننده در مرکز کابین قرار دارد و یک محفظه خواب جدید ظاهر یک قطار گلوله را ارائه می دهد.
جاناتان دانکن، مدیر طراحی کنورث، گفت: «ما میخواستیم این کار را فراتر از یک کامیون نمایشی انجام دهیم. ما می خواستیم چیزی پویا و آینده کنورث را نشان دهیم. چراغ های جلو ما کل گلگیر جلوی کامیون را می گیرند. شگفتانگیز است – نمیتو،د آن را از دست بدهید، زیرا در حال رفتن به جاده است.»
![جو آدامز در نمایشگاه ACT](https://www.trucknews.com/wp-content/uploads/2024/05/joe-adams-1024x768.jpg)
پیشرانه بین ریل های قاب قرار می گیرد و به موتور اجازه می دهد پایین بیاید و در پشت محور جلو قرار گیرد.
یک سیستم تعلیق متغیر، ارتفاع سواری را در حین پرواز تنظیم میکند تا آیرودینامیک را بهبود بخشد، و باعث کاهش 48 درصدی کشش در مقایسه با خودروی پایه میشود.
موتور کامیون با سوخت دیزلی است، اما کنورث گفت که این طرح دارای قوای محرکه است و میتواند بدون تغییر در ساختار کابین به سلولهای سوختی، مخازن هیدروژن یا باتری مجهز شود.
وزن ،یب کامیون و تری، 26100 پوند است که حدود 7100 پوند کمتر از یک تراکتور-تری، معمولی امروزی است.
آدامز میگوید: «این صرفهجویی به ناوگان این امکان را میدهد که با همان مقدار کالایی که معمولاً در یک تری، میگذارند، سبکتر حرکت کنند، یا میتوانند 7100 پوند بار دیگر اضافه کنند.»
چیزهای زیادی وجود داشت که به کاهش وزن کمک می کرد. 10 ،تیک مفهومی جدیدی که ما استفاده کردیم 355 پوند کمتر از تایرهای مشابه موجود در بازار بودند و آن تایرها نیز مقاومت غلتشی بسیار پایینی داشتند – اندازه گیری 4.2 در مقیاس CRR در مقابل 5.0 برای تایرهای معمولی با راندمان بالا. ما همچنین دریافتیم که سوخت کمتری با پیشرانه با مصرف سوخت کمتر مورد نیاز است – این به ما اجازه داد تا یک م،ن سوخت کوچکتر 80 گالنی را برای پیمودن مسافت قبلی استفاده کنیم. بنابراین، در اینجا دوباره، ما در حال صرفه جویی در وزن هستیم. همه چیز بر اساس خودش ساخته می شود.»
آینه های فیزیکی با دوربین ها و نمایشگرهای داخل کابین که بهبود دید در شب را ارائه می کنند، جایگزین شدند.
تخت خواب دارای یک تخت است که روی مبل تا می شود.
دانکن گفت: «این یک فضای جداگانه برای خواب و نشستن فراهم می کند. «ما همچنین به یک مفهوم منظم رسیدیم: داشتن یک میز که وقتی روی مبل می نشینید به سمت پایین می چرخد. در واقع می تو،د غذا بخورید یا کار کنید، سپس میز را به مکان دیگری منتقل کنید بدون اینکه چیزی از روی میز جابجا شود.
منبع: https://www.trucknews.com/technology/kenworth-s،wcases-supertruck-2/1003185469/