فصل گی، در کالیفرنیا، یک دوره حیاتی برای صنعت کشاورزی، در حال حاضر اوج خود را آغاز کرده است که تا اواسط تا اوا، ژوئن ادامه دارد. این دوره شدید تنها برای شش هفته طول می کشد و 22 درصد قابل توجهی به حجم سالانه ملی کمک می کند.

قلب این محصول لودی، کالیفرنیا، در بازار حمل و نقل استاکتون است، جایی که گونه معروف گی، بینگ به دلیل آب و هوای ایده آل رشد می کند. گی، کالیفرنیا گزارش می دهد که این منطقه از دمای سرد زمستان و دمای گرم، اما نه بیش از حد گرم در ماه های بهار و تابستان بهره می برد..

مطابق با مایکل مار،، مجری برنامه “فصل چه در فصل با مایکل مار،” به طور زنده در CBS News Sacramento، “در این زمان از سال، گی، از نابالغی به سرعت رسیده و کاملاً سریع می شود، اما آ،ین چیزی که گی، در این فصل از سال به آن نیاز دارد، باران است. کشاورزان خوش شانس هستند زیرا هفته گذشته آن باران وزید و به دنبال آن بادهای خنک به خشک شدن باغ های گی، از بیکرزفیلد شمال تا لودی کمک کرد. آنها نه تنها باغات را خشک می کنند بلکه خود گی، را نیز خشک می کنند. گی، چیزی است که من آن را میوه ای می نامم که در مسیر سریع زندگی می کند. آنها سریع رشد می کنند، سریع برداشت می کنند، سریع می روند.

برای ناقلان داور، فصل گی، چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد. از آنجایی که گی، روی درخت رسیده و ماندگاری بسیار کوتاهی دارد، برنامه های حمل و نقل بسیار فشرده می شود. گی، باید به سرعت و با نهایت دقت حمل شود تا آسیب به حداقل برسد. در این فصل، متصدیان حمل و نقل باید از بیمه بار کافی نیز اطمینان حاصل کنند.

همه نرخ‌های ذکر شده در زیر شامل هزینه‌های اضافی سوخت نمی‌شوند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

محموله‌های گل به من،ت روز مادر از میامی و رکورد ارسال هفتگی توت‌فرنگی در کالیفرنیا، تقاضای بازار را در هفته گذشته افزایش داد. این ایالت رکورد حجم بیش از 9.8 میلیون سینی توت فرنگی یا معادل 2300 کامیون را به ثبت رساند. حجم توت فرنگی سالانه 29 درصد افزایش می یابد که تقریباً برابر با حجم بار کاهو است. آ،ین باری که کالیفرنیا حتی به آن نزدیک شد، در سال 2018 با 9.7 میلیون سینی در اوا، ماه مه بود.

در بازار سانفرانسیسکو، جایی که بیشتر توت‌فرنگی‌ها رشد می‌کنند، نرخ حمل‌ونقل خطی با ریفر ،وجی 0.06 دلار در هر مایل افزایش یافت و به 2.18 دلار در هر مایل با 5 درصد بیشتر حجم وزنی بار جابجا شد. بارهای منطقه ای به لس آنجلس با افزایش 15 درصدی حجم بارهای جابجا شده 0.15 دلار در هر مایل وزنی به 2.25 دلار در هر مایل افزایش یافت.

نرخ حمل و نقل خط ،وجی در بازار فرزنو از ابتدای ماه مارس به طور پیوسته افزایش یافته است، به طور متوسط ​​​​2.20 دلار در هر مایل در هفته گذشته با شروع فصل تولید. Fresno به P،enix حامل های پولی را هفته گذشته به طور متوسط ​​2.39 دلار در هر مایل بارگیری می کند که 0.09 دلار در هر مایل وزنی در وزن افزایش یافته است، اما همچنان 0.20 دلار در مایل کمتر از میانگین 2.59 دلار در مایل در ماه می گذشته است. نرخ‌های Ratecast در ماه مه حدود 0.09 دلار در هر مایل کمتر از سال گذشته و 2.50 دلار در هر مایل در این خط است. بارگیری سیاتل به طور متوسط ​​2.46 دلار در هر مایل بود که حدود 0.30 دلار در هر مایل کمتر از سال گذشته بود.

به دنبال افزایش حجم هفته قبل به دلیل قرار گرفتن موجودی کالا در بازارها توسط فرستنده‌ها دو هفته قبل از روز مادر، حجم پست‌های بار به دنبال کاهش 7 درصدی هفته گذشته کاهش یافت. ظرفیت موجود با ظهور فصلی بودن محصول کاهش یافت و پست های تج،ات 4% وزنی کاهش یافت و در نتیجه نسبت بار ریفر به کامیون اندکی به 5.26 کاهش یافت.

پس از افزایش 0.02 دلاری در هر مایل در هفته گذشته، نرخ‌های حمل‌ونقل خطی ریفر ملی برای هفته سوم افزایش یافت. با 1.91 دلار در هر مایل، نرخ حمل و نقل خط ریفر 0.05 دلار در هر مایل کمتر است که 5 درصد حجم بارهای جابجا شده کمتر از سال گذشته است.

منبع: https://www.dat.com/blog/،-report-cherries-live-in-the-fast-lane