بوته های بلوبری می توانند در سراسر ایالات متحده رشد کنند. کشاورزان در 26 ایالت زغال اخته را به صورت تجاری تولید می کنند. با این حال، بیش از 98 درصد از این تولید تنها در ده ایالت اتفاق می‌افتد که کشور را از ساحلی به ساحل دیگر در بر می‌گیرد: اورگان، واشنگتن، جورجیا، میشیگان، کالیفرنیا، نیوجرسی، کارولینای شمالی، فلوریدا، تگزاس و مینه‌سوتا. در کانادا، بریتیش کلمبیا منطقه اصلی تولید زغال اخته است.

با داده‌های DAT iQ واضح‌ترین و دقیق‌ترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=videoseries

با DAT iQ Live هماهنگ شوید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.

زغال اخته وارداتی حدود 70 درصد از تولید سالانه را تشکیل می دهد که پرو بزرگترین کشور تولید کننده است و پس از آن شیلی، مکزیک و آرژانتین قرار دارند. این کشاورزان نقش مهمی در نگهداری زغال اخته تازه در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی در طول سال، به ویژه در ماه های زمست، ایفا می کنند. واردات از پرو و ​​شیلی به بندر فیلادلفیا می رسد که 37 درصد از حجم زغال اخته وارداتی سالانه را تشکیل می دهد و پس از آن واردات از مکزیک (30 درصد) قرار دارد.

تولید فصلی در ایالات متحده در یک الگوی جذاب آشکار می شود. ماه‌های بهار و تابستان شاهد هجوم فعالیت‌ها هستند و گرجستان در آوریل و می پیشتاز است. تولیدکنندگان کالیفرنیا به طور همزمان به برداشت می پیوندند و رتبه سوم را در تولید سالانه (6٪) دارند. شمال غربی اقیانوس آرام با سهم 7 درصدی از تناژ داخلی در ماه های جولای و آگوست آنلاین می شود. در هامونتون، نیوجرسی، که به ،وان پایتخت جه، زغال اخته شناخته می شود، فصل زغال اخته در ماه ژوئن یکی از نقاط برجسته سال است. سال گذشته، 15.3 میلیون پوند یا حدود 360 (43000 پوند) کامیون در هفته حمل شد که در نتیجه ظرفیت بسیار محدودی برای تولیدکنندگان داشت.

ناظر بازار

همه نرخ‌های ذکر شده در زیر شامل هزینه‌های اضافی سوخت نمی‌شوند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

طبق گزارش USDA، ظرفیت بار کامیون‌ها هفته گذشته در فلوریدا مرکزی و نوگالس، ایالت AZ محدود بود. به دنبال کاهش ظرفیت ماهیگیری فصلی در آستانه روز مادر در میامی، کمبود جزئی کامیون برای بارهای سبزیجات و هندوانه گزارش شد که این مورد اخیر کمی بیش از یک سوم بار کامیون ها را در هفته گذشته تشکیل می دهد. محموله‌های هندوانه معمولاً در اواسط ماه مه به اوج خود می‌رسد، اما تا هفته گذشته، محموله‌ها 34 درصد کمتر از سال گذشته بوده است که به حجم کمتر کل تولید ایالت‌ها اضافه می‌کند که 6 درصد کمتر از سال گذشته است.

در مرز ج،ی در Nogales، AZ، ​​کمبود جزئی کامیون برای سبزیجات در خطوط با حجم بالا از غرب به کالیفرنیا گزارش شد. نرخ‌های بازار توسان 0.15 دلار به ازای هر مایل به 2.21 دلار در هر مایل افزایش یافت. Nogales به لس آنجلس به طور متوسط ​​2.00 دلار در هر مایل به شرکت های حمل و نقل پرداخت کرد که با 10 درصد حجم بار کمتر، 0.05 دلار به ازای هر مایل افزایش یافت، در حالی که بارها به استاکتون، کالیفرنیا، با 17 درصد حجم بیشتر، به طور متوسط ​​1.71 دلار در هر مایل بودند.

نسبت بار به کامیون

به دنبال افزایش 33 درصدی پست‌های بار در هفته گذشته، تعداد بیشتری از شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی در مقایسه با اپراتورهای ون خشک و مسطح در هفته بررسی جاده مرخصی می‌گیرند. ظرفیت موجود با کاهش 15 درصدی پست‌های تج،ات (کاهش 13 درصدی در سال گذشته) کاهش یافت و نسبت بار ریفر به کامیون را 57 درصد به 8.04 افزایش داد.

نرخ های نقطه ای

نرخ‌های حمل‌ونقل خط کشتی‌ر، ملی بیشترین افزایش را در هفته Roadcheck داشتند و 0.08 دلار در هر مایل وزنی برای هفته چهارم افزایش یافتند. با 1.97 دلار در هر مایل، نرخ حمل و نقل خط ریفر 0.08 دلار در مایل کمتر است که 1٪ حجم بارهای جابجا شده بیشتر از سال گذشته است.

گزارش های هفتگی

منبع: https://www.dat.com/blog/،-report-blueberry-season-delivers-healthy-benefits