ولوو ترا، اعلام کرده است که قصد دارد کامیون هایی با موتورهای احتراق داخلی که با هیدروژن کار می کنند بسازد و آزمایش آن در سال 2026 آغاز خواهد شد.

این شرکت اعلام کرد که راه اندازی تجاری در اوا، این دهه دنبال خواهد شد.

کامیون ICE هیدروژنی ولوو
(ع،: کامیون ولوو)

کامیون‌هایی که موتور احتراق داخلی سنتی در آن‌ها باقی می‌ماند اما با هیدروژن کار می‌کند، همان عملکرد و قابلیت اطمینان کامیون‌های دیزلی ما را خواهند داشت، اما با مزیت اضافی CO بسیار پایین.2 انتشارات جان هیلمگرن، رئیس مدیریت و کیفیت محصول ولوو ترا، می‌گوید: آنها مکمل ارزشمندی برای کامیون‌های برقی باتری‌دار ما خواهند بود.

موتورهای احتراق داخلی هیدروژن نه تنها عملاً هیچ آلایندگی ،وجی تولید نمی‌کنند، بلکه می‌توانند در زمان‌هایی مشابه با دیزل سوخت رس، کنند.

ولوو می گوید در حال آزمایش این فناوری است.

واضح است که چندین نوع فناوری برای کربن زدایی حمل و نقل سنگین مورد نیاز است. به ،وان یک تولید کننده جه، کامیون، ما باید با ارائه راه حل های مختلف کربن زدایی از مشتریان خود حمایت کنیم و مشتریان می توانند جایگزین خود را بر اساس واگذاری حمل و نقل، زیرساخت های موجود و قیمت انرژی سبز انتخاب کنند.

موتورها دارای تزریق مستقیم فشار بالا هستند که در آن مقدار کمی سوخت احتراق تزریق می شود تا قبل از افزودن هیدروژن، احتراق فعال شود. ولوو می‌گوید از مزایای پیل‌های سوختی می‌توان به بهره‌وری انرژی بالاتر با مصرف سوخت کمتر و افزایش قدرت موتور اشاره کرد.

این شرکت برای استفاده از فناوری HPDI وارد یک سرمایه گذاری مش، با Westport Fuel Systems شده است. این JV در سه ماهه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.



منبع: https://www.trucknews.com/sustainability/volvo-announces-plans-to-build-hydrogen-fueled-internal-combustion-engines/1003185333/