نورد چیست؟ آشنایی با انوع نورد و مزایای هر کدام راه ساخت | fouladgostar

نورد چیست؟ آشنایی با انوع نورد و مزایای هر کدام راه ساخت | fouladgostar

اصفهان فنر فعالیت خود را با تولید انواع فنر در سال ۱۳۷۳ در زمینه ی تولید فنرهای مبلی و فنر صندلی آغاز نمود. در سال ۱۳۸۱وارد حیطه تولید فنر صنعتی شد و در حال حاضر با حضور در حیطه ساخت فنر کشاورزی ، فنر خودرویی ، فنر ریلی و … نقش پر رنگ تری را در صنعت ایفا می کند. انجام نورد در حقیقت همان عبور دادن تکه‌ای از ماده در بین 2 غلتک است. به خاطر فشار شدیدی که از دو غلتک به آن ماده وارد می شود، ضخامت آن ماده کاهش پیدا می کند.

  • در روش نورد سرد به این گونه عمل می شود که مفتول های صنعتی توسط دستگاه های کشش مفتول به قطر های 1 و نیم تا 5 میلی متر باریک می شود و بعد به صورت کلاف های 25 الی 500 کیلوگرمی بسته بندی می شود.
  • نورد از لحاظ عملیات دو گروه نورد سرد و نورد گرم دارد .قابلیت تغییر شکل در نورد گرم خیلی زیاد است.
  • نورد بدون چرخش با 10 ایستگاه نورد نصب شده در هر یک از چهار مرحله طراحی شده است.
  • از نظر دمای عملیات نورد مفتول میتوان آن ها را به دو دسته نورد سرد و نورد گرم تقسیم کرد که هر کدام از آن ها مزیت هایی دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.نورد سرد در دمای اتاق، یعنی دمایی کمتر از دمای تبلور فلز انجام میشود اما نورد گرم در دماهای بسیار بالاتر انجام میشود.
  • اما در قرن 18 ام بود که با طراحی جدید توپی های نورد و ظهور موتورهای بخار، دستگاه نورد امروزی پا به عرصه صنعت گذاشت.

از اواسط قرن 15 ام برای اولین بار دستگاه های کوچک نورد برای ساخت نوار های طلا و قطعات تزیینی مورد استفاده قرار گرفت. اما در قرن 18 ام بود که با طراحی جدید توپی های نورد و ظهور موتورهای بخار، دستگاه نورد امروزی پا به عرصه صنعت گذاشت. دستگاه های نورد های امروزی برای فلزات مختلف قابل استفاده هستند و کاربردهای فروانی نیز برای صنعت کاران فراهم می کنند. ساخت فنرها توسط دستگاه CNC ساخته میشوند و در فرآیند نورد مفتول فنر تنها سطح مقطع فولاد در مجاورت با پودر روانساز تغییر می کند اما هیچ تغییر دیگری در عناصر شیمیایی آن ها به وجود نمی آید. همچنین در دستگاه نورد مفتول از غلتک های نگهدارنده نیز استفاده میشود که کمک می کنند غلتک ها خم نشوند و همچنین ابعاد قطعات به درستی و با دقت به دست بیاید.

نورد سرد

نورد از لحاظ عملیات دو گروه نورد سرد و نورد گرم دارد .قابلیت تغییر شکل در نورد گرم خیلی زیاد است. به دلیل اینکه در اثر تبلور مجدد، استحکام تسلیم به‌ صورت کاملا مشخصی کم می شود؛ بنابراین در فرایند نورد گرم نیروی لازم برای فرایند نورد قطعات بزرگ کاهش مشخصی دارد. محصولات مفتولی از یک فرآیند نورد طولانی می گذرند تا به محصول نهایی تبدیل شوند و به همین دلیل محصولات با روند ساخت متوالی شناخته می شوند. مفتول ها به عنوان محصولی حیاتی و اولیه در زمینه های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل تلاش برای بهبود مستمر و کاهش هزینه تولید آن ها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حوزه های دیگر خدمات صنعت

در دماهای پایین و نزدیک تر به  دمای اتاق تنها فلزات و بعضی از پلیمرها قابلیت مومسانی مناسب دارند. جهت افزایش این قابلیت و از طرفی شکل دادن به  موادی که در دماهای پایین، نورد آن‌ها امکان‌ ندارد، نورد گرم بکار می رود. برای تهیه و سفارش مفتول نورد شده ، پروفیل درب و پنجره ، مقاطع زد ، نبشی و چهار چوبی می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با کارشناسان ما در شرکت صدرا پروفیل تهران تماس بگیرید و سفارش خود را انجام دهید. مفتول نورد شده یکی از محصولات و تولیدات مهم شرکت صدرا پروفیل تهران می باشد. نورد سرد عملیاتی شبیه به نورد گرم است اما قطعاتی که با این روش ساخته میشوند نیاز به پردازش بیشتری دارند. قفسه‌های دو غلتکه به سرعت گام‌های تکاملی خود را پیمودند و بزودی افزون بر نورد فلزهای نرم، نورد گرم فولاد نیز شدنی شد.

فروشگاه موبایل

از مفتول گالوانیزه جهت ساخت انواع توری مثل توری مرغی، توری فرنگی، توری مش جوشی، توری پرسی، توری حصاری، توری گابیون و… استفاده می شود. به گزارش راوابط عمومی شرکت میهن نور نشست هم اندیشی تشکل های کارگری و بازنشستگی جنوب شرق استان تهران در شرکت میهن نور برگزار گردید…. سیم بکسل که به آن طناب فولادی (Wire rope) نیز می گویند، یک نمونه طناب است که از الیاف فولاد تهیه شده است. مفتول های فنر از لحاظ مقاومت، کشش و استحکام انواع مختلفی دارند و هنگام انتخاب هر یک از آن ها باید تنش های استاتیکی و دینامیکی را صنایع مفتولی فولاد گستر در نظر بگیرید. این نوع مفتول ها باید ویژگی هایی مثل مقاومت بالا در برابر تنش های خمشی و برشی، قابل دسترس بودن، شکل پذیری راحت و خوب داشته باشند و همچنین احتمال بروز هر عیبی در آن ها صفر باشد. فنرها انواع مختلفی مثل مارپیچ، پیچشی، فشاری و کششی دارند که هر کدام از آن ها ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارد.