(از چپ به راست) تاکی دارا، از پیت اوهایو، اسکات ایول از HR Ewell، و آدام وولک از چلنجر موتور باربری در گفتگوی Hoavy Duty Aftermarket Dialogue درباره محدودیت‌های زنجیره تامین بحث می‌کنند.  - ع،: وسنا برایکوویچ

(از چپ به راست) تاکی دارا، از پیت اوهایو، اسکات ایول از HR Ewell، و آدام وولک از چلنجر موتور باربری در گفتگوی Hoavy Duty Aftermarket Dialogue درباره محدودیت‌های زنجیره تامین بحث می‌کنند.

ع،: وسنا برایکوویچ


تولیدکنندگان، تامین کنندگان و توزیع کنندگان خودرو همگی برای ،ید کامیون های خود و سفارش قطعات آن به مشتری ناوگان حمل و نقل وابسته هستند. در همین حال، مدیران تعمیر و نگهداری این ناوگان نیز با کمبود قطعات و تج،ات روبرو می شوند که سال هاست عملکرد آنها را تغییر داده است.

سه مدیر تعمیر و نگهداری از شرکت‌های کرایه‌ای آمریکای شمالی در جریان گفت‌و،ای سنگین پس از فروش در 16 ژانویه در گریپ‌واین، تگزاس، روی یک پانل نشستند تا درباره دیدگاه‌شان از صنعت بحث کنند و بینشی در مورد چگونگی سازگاری موفقیت‌آمیزشان با محیط چالش‌برانگیز ارائه کنند.

HDAD که به طور مش، توسط MEMA و MacKay & Company ارائه شده است، یک کنفرانس چشم انداز است که به طور خاص به سمت صنعت تامین کننده پس از فروش سنگین تولید می شود.

در زیر منتخبی از میزگرد در قالب پرسش و پاسخ ارائه شده است که شامل موارد زیر است:

  • تاکی دارا،، معاون تعمیر و نگهداری خودرو و خدمات ناوگان در پیت اوهایو.
  • اسکات ایول، مدیر تعمیر و نگهداری در HR Ewell.
  • آدام ولک، مدیر تعمیر و نگهداری در چلنجر موتور فریت.

Molly MacKay Zacker، معاون عملیات MacKay & Company، ناظر بود.

این سوالات برای اختصار و وضوح ساده شده اند و پاسخ ها برای دستور زبان و استانداردهای ویرایشی ویرایش شده اند. برخی از پاسخ ها برای اختصار کوتاه یا حذف شده اند.

س: امسال قصد ،ید چند کامیون و تری، را دارید؟ آیا به دلیل چالش های جدید در دسترس بودن کامیون مجبور به تطبیق برنامه ها بودید؟ اگر بله، چطور شد؟

تاکی دارا،، پیت اوهایو: در سال 2022، ما به دنبال ،ید تقریباً 120 تراکتور، 50 کامیون مستقیم و چند صد تری، بودیم. و در یک چرخه ،ید معمولی، ما احتمالاً از طریق یک تامین کننده اولیه و ثانویه ،ید می کنیم. یک فروشنده از هر یک از OE ها. اما ما در تخصیص قرار گرفتیم. بنابراین، ما مجبور شدیم به نوعی از نقطه نظر رابطه خلاق باشیم و به فراتر از حوزه عادی خود، ی،ی شبکه عادی خود رسیدیم. ما به 40 تراکتور کاهش یافتیم، مسیرهای مستقیم به آنچه می خواستیم رسیدیم و سپس تری،ها. در یک چرخه ،ید معمولی، ما احتمالا با دو تامین کننده کار می کردیم، اما برای جبران تفاوت با چهار تامین کننده کار می کردیم.


تاکی دارا،، معاون تعمیر و نگهداری خودرو و خدمات ناوگان در پیت اوهایو، می گوید که موجودی خود را 20 درصد افزایش داده است.  - ع،: وسنا برایکوویچ

تاکی دارا،، معاون تعمیر و نگهداری خودرو و خدمات ناوگان در پیت اوهایو، می گوید که موجودی خود را 20 درصد افزایش داده است.

ع،: وسنا برایکوویچ


حرکت به سمت سال 2023. اعتقاد ما این است که سعی کنیم ناوگان را ،یبی از واحدهای قدیمی، میانسال و جدیدتر نگه داریم. بنابراین، ما سعی کرده‌ایم چرخه ،ید را در مک، رها کنیم تا هزینه‌های فناوری جدید را توزیع کنیم. از نظر کاری که انجام می دهیم به ما انعطاف زیادی می دهد. بنابراین، می د،د که امسال، من سه تامین کننده، سه فروشنده، 130 تراکتور دارم. من چند تامین کننده دارم که کامیون های جعبه ای را ارائه می دهند و همه چیز مورد نیازم را از آنجا تهیه می کنند.

مشتاقانه منتظر تحویل گرفتن در باقیمانده سال 2022 هستم، زیرا هنوز فرصت زیادی برای ورود دارم و شروع به ،یدهای 2023 می کنم.

اسکات ایول، HR Ewell: من امسال 25 عدد مک را تحویل میگیرم. در سال 2022، من 50 کامیون تحویل گرفتم که برخی از آنها از سال 2021 سرازیر شدند. از نظر تری،، ا،ر تری،های ما همه تری،های STE خارج از Beloit، ویسکانسین هستند. حدود 30 تا 40 در سال دریافت کنید. من برخی از سفرهای تعلیق داشتم. بسیار وفادار به یکی از تامین کنندگان سیستم تعلیق، که من به یک تامین کننده سیستم تعلیق جدید روی آوردم، مدت زیادی از آنجا می ماندم.

آدام ولک، چلنجر موتور باربری: ما در حال افزایش چرخه زندگی هستیم. ما سه سال روی واحدهای برق و 10 سال روی تری،ها کار کردیم. ما اکنون واحدهای نیرو را به شش سال (سال) و تری،هایی که قصد داریم آن را به 15 سال افزایش دهیم، افزایش می دهیم.

احتمالاً حدود یک سال و نیم است که ،تیک هایی که واقعاً سفارش داده شده اند را دریافت نکرده ام. چالش برانگیز بوده است. به این م،ی نیست که محصولات وحشتناک بودند، اما آن چیزی که ما برای آن برنامه ریزی کرده بودیم نبود. و ما از قبل به خوبی برنامه ریزی می کنیم، ما روی داده ها و دانش ناوگان موجود خود برنامه ریزی می کنیم. بنابراین، می تواند کاملاً چالش برانگیز باشد.

من می‌خواهم تعمیر و نگهداری خسته‌کننده باشد… وقتی مجبور می‌شویم وسایل نقلیه را بیش از حد انتظار نگه داریم، با چیزهایی مواجه می‌شویم که پیش‌بینی نکرده‌ایم، و گاهی اوقات با ،ابی‌های گسترده‌ای مواجه می‌شویم که معمولاً برای آن برنامه‌ریزی نمی‌کنیم.

س: مسئله زنجیره تامین چگونه بر ناوگان شما تأثیر گذاشته است؟ چگونه بر آن مبارزات غلبه کرده اید؟

ایول: فکر می‌کنم سخت‌ترین مبارزه من با تامین‌کنندگ، بود که کم و بیش به شما دروغ می‌گفتند و می‌گفتند دوشنبه آن‌ها را خواهند داشت. دوشنبه می آید و آنجا نیست. چهار دوشنبه دیگر آمد و هنوز آنجا نیست. این باعث شد فقط تامین‌کننده‌ها را عوض کنیم، قطعات پس از فروش را عوض کنیم، که برای 30 تا 40 سال به آن وفادار بودیم و به یک برند دیگر روی آوردیم. ما این کار را زیاد انجام دادیم.

دارا،: من فکر می‌کنم قبل از هر چیز، به قطعه‌سازان و فروشندگان، حمایت از صنایع/شرکت‌هایی که به ناوگان کمک می‌کنند، فریاد بزنید. منظورم این است که از نظر جایی که چنین کمبودی وجود داشت، مانند بازی ضربت خوردن یک خال بود. زیرا وقتی فکر می کنید چیزی دارید، چیز دیگری ظاهر می شود.

امروز با ورود تری،ها، محورهایی وجود دارند که تاخیر در تولید دارند، ،تیک‌ها وجود دارد… شما واقعاً انتخابی ندارید. برای ما، ما به مشکلات باتری، مشکلات اتاق ترمز برخورد کردیم. ما یک سال عرضه درام ترمز را با افزایش قابل توجهی از نظر هزینه و در دسترس بودن سفارش دادیم. ما موجودی خود را حدود 20٪ افزایش دادیم تا واقعاً آن قله ها و دره هایی را که در سطح مغازه اتفاق می افتاد، صاف کنیم.

ما نمی‌توانستیم بدون تیم هفت بخش حرفه‌ای خود این کار را انجام دهیم تا مدیریت کنیم که قطعات را از چه ،ی ،یدیم، چه زم، آن را ،یدیم و به چه قیمتی برای قطعات پرداخت کردیم.

ما بیشتر مانتو و پس از فروش بودیم و دوره ای از مهاجرت به OE وجود داشت. به دلیل در دسترس بودن، ،یبی است. من فکر می‌کنم ما تج،ات اصلی بیشتری را انجام دادیم تا ناوگان خود را فعال و عملیاتی نگه داریم، اما ما تامین‌کنندگان ثانویه‌ای داریم که از آنها استفاده می‌کنیم. شما نمی تو،د به یک منبع از قطعات و مواد برای زنده ماندن در این نوع چیزها در این محیط وابسته باشید.

س: بزرگترین چالش موجودی شما چیست؟

دارا،: برای پشتیب، از ناوگان می‌تو،م خیلی سریع همه چیز را برطرف کنیم. بنابراین من فکر می کنم افزایش (در موجودی قطعات در طول محدودیت های زنجیره تامین) حدود 20٪ بوده است. همانطور که کمی احساس راحتی می کنیم، می تو،م آن را دوباره شماره گیری کنیم. وقتی صحبت از چیزهایی که شامل چیپس، روغن، روان کننده ها، گریس می شود، راحت نیستیم.

می‌د،د، می‌توانم به شما بگویم که بسیاری از تامین‌کنندگان روان‌کننده قبل از کووید، در خانه‌تان را زدند تا ،ب‌وکارتان را به دست آورند. در طول دو سال و نیم گذشته چنین چیزی وجود نداشت. تازه الان کمی راحت‌تر شده‌اند و در خانه‌تان را می‌زنند و می‌گویند: «هی، من می‌توانم این را در اختیارت بگذارم». من فکر می‌کنم که با زنجیره‌های تامین شما بیشتر یک سطح راحتی است.


"من می خواهم تعمیر و نگهداری خسته کننده باشد،" آدام وولک، مدیر تعمیر و نگهداری در چلنجر موتور فریت، در مورد چالش‌های کارکرد تج،ات برای مدت طول،‌تر از حد معمول، که منجر به ،ابی‌های پیش‌بینی نشده‌تر می‌شود، گفت.  - ع،: وسنا برایکوویچ

آدام وولک، مدیر تعمیر و نگهداری در چلنجر موتور فریت، در مورد چالش‌های کارکرد تج،ات برای مدت طول،‌تر از حد معمول، که منجر به ،ابی‌های غیرمنتظره‌تر می‌شود، گفت: «می‌خواهم تعمیر و نگهداری خسته‌کننده باشد».

ع،: وسنا برایکوویچ


ولک: ما باید وارد روشی برای تجزیه و تحلیل ریسک قطعات با حجم بالا یا هزینه بالا می شدیم. با کاهش محدودیت های عرضه، ما همچنان مراقب آن خواهیم بود.

ما روابط خود را با تامین کنندگان خود تقویت کردیم. در برخی موارد حتی می توانستند موجودی را در انبار خود نگهداری کنند. این مال ماست، اما در سایت آنها موجود است. برخی توانستند این کار را انجام دهند، برخی نه. برخی از قبل از ،ید موجودی را برای ما تعیین کرده اند. بنابراین، گاهی اوقات از طریق یک سند امضا شده یا یک دست دادن متعهد شده ایم که بگوییم “باشه، ما این را با شما حذف می کنیم.” یا “خوب، ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم.” ما فقط می‌خواهیم مطمئن شویم که تامین این بخش حیاتی خاص برای ما تضمین شده است.



منبع: https://www.truckinginfo.com/10190811/،w-fleet-maintenance-managers-adapt-to-parts-s،rtages