دیو کالولیج، مشاور و تحلیلگر مشتری مک کی و شرکت، چشم انداز بازار پس از فروش را در خلال گفتگوی سنگین خدمات پس از فروش ارائه کرد.  - ع،: وسنا برایکوویچ

دیو کالولیج، مشاور و تحلیلگر مشتری مک کی و شرکت، چشم انداز بازار پس از فروش را در خلال گفتگوی سنگین خدمات پس از فروش ارائه کرد.

ع،: وسنا برایکوویچ


به گفته تحلیلگر MacKay & Company که در کنفرانس چشم انداز Hoavy Duty Aftermarket Dialogue در 16 ژانویه در تگزاس ارائه کرد، انتظار می رود نرخ افزایش قیمت قطعات کامیون های پس از بازار در سال 2023 کاهش یابد، پس از دو سال جهش تاریخی قیمت بالا.

MacKay & Company هر سال میانگین افزایش قیمت قطعات را بر اساس بازخوردی که از توزیع کنندگان قطعات دریافت می کند، پیگیری می کند. بر اساس بازخورد توزیع کنندگان، بین سال های 1990 تا 2020، میانگین افزایش قیمت قطعات حدود 1.9٪ بوده است. اما در سال 2022، درصد تغییر قیمت قطعات نسبت به سال گذشته به بالاترین حد خود ی،ی 10.2 درصد رسید.

دیو کالولیج، مشاور و تحلیلگر مشتری مک‌کی و شرکت، گفت: این جهش به تورم و همچنین تعیین‌کنندگان قیمت‌ها به دلیل افزایش تقاضا برای قطعات ناشی از همه‌گیری COVID-19 که منجر به محدودیت‌های زنجیره تامین می‌شود، قیمت‌ها را افزایش دادند. .

در سال 2023، این شرکت کاهش قیمت تا حدود 3.5٪ افزایش قیمت را پیش بینی می کند.


MacKay & Company میانگین افزایش قیمت قطعات در سال 2023 را 3.5 درصد پیش بینی کرده است.  - ع،: وسنا برایکوویچ

MacKay & Company میانگین افزایش قیمت قطعات در سال 2023 را 3.5 درصد پیش بینی کرده است.

ع،: وسنا برایکوویچ


کالولیج گفت: «این ممکن است کمی خوش بینانه یا محافظه کارانه باشد. به خصوص وقتی شنیدیم که برخی دیگر از پانل‌ها (در HDAD که می‌گویند) قیمت‌هایی را در محدوده 4 تا 6 درصد می‌بینند. اما این نگاه اولیه ما به آن است. من فکر می‌کنم که قیمت‌ها به مقداری که ما نمی‌د،م کاهش می‌یابد، و مطمئناً ممکن است این را در طول سال تعدیل کنیم.»

تقاضای قطعات کامیون ایالات متحده در سال 2023 و پس از آن

MacKay & Company تقاضای قطعات پس از فروش را بر اساس مدلی مح،ه می کند که تقاضای هر واحد کامیون را با میانگین قیمت ،ده فروشی قطعات ضرب می کند.

تقاضای واحد با ردیابی تعداد کل کامیون های فعال در صنعت و سن وسایل نقلیه در آن جمعیت مح،ه می شود. MacKay & Company این اعداد را با نظرسنجی‌هایی تکمیل می‌کند که از ناوگان می‌خواهد اطلاعات مربوط به مایل‌های طی شده، استفاده، انواع جایگزین و موارد دیگر را ارائه دهند.

تقاضای قطعات پس از فروش کامیون در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.7 درصد افزایش یافته است و پیش بینی برای سال 2023 دارای نرخ رشد مرکب سالانه 4 درصد است.

MacKay با فرض شرایط مشابه، جمعیت کامیون و استفاده، طی یک دوره پنج ساله پیش بینی می کند. پیش‌بینی می‌شود پس از سال 2023، قیمت‌ها به 2 درصد کاهش یابد و میانگین مرکب نسبت به پیش‌بینی رشد 4 درصدی داشته باشد.

کالولاژ حدس می‌زند: «اگر وارد رکود شویم، این اعداد قطعاً تغییر خواهند کرد. “استفاده تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، و احتمالا مایل ها سالانه. اما این جایی است که در حال حاضر با شرایط فعلی در آن قرار داریم.»

(یادداشت سردبیر: این مقاله در 30 ژانویه در ساعت 3:50 بعد از ظهر CT به روز شد تا مشخص شود که نرخ افزایش قیمت قطعات کامیون به جای کاهش قیمت قطعات همانطور که قبلاً گفته شد انتظار می رود کند شود.)



منبع: https://www.truckinginfo.com/10190900/truck-parts-pricing-to-come-down-from-historic-highs