یک قاضی حکم داده است که استفاده از آن برای ،ت لیبرال غیرمنطقی است قانون موارد اضطراری برای سرکوب اعتراضات «کاروان آزادی» در پایتخت ملی و در نقاط کلیدی مرزی دو سال پیش.

ریچارد موزلی، قاضی دادگاه فدرال، در تصمیمی که در 23 ژانویه منتشر شد، گفت که استناد به این قانون منجر به نقض حقوق اساسی شد.

انجمن آزادی‌های مدنی کانادا و چندین گروه و افراد دیگر در دادگاه استدلال کرده بودند که اتاوا اقدامات اضطراری را بدون دلایل قانونی معتبر آغاز کرده است.

تابلوی کاروان آزادی
(ع، فایل: جان جی اسمیت)

،ت مدعی شد اقدامات انجام شده برای مق، با آشفتگی پان کانادایی هدفمند، متن،، محدود و مطابق با منشور حقوق و آزادی ها.

کمیسیون اضطراری نظم عمومی که پس از فراخوان به بررسی اجباری می پردازد قانون موارد اضطراری، دریافتند که ،ت استانداردهای قانونی بسیار بالایی را برای استفاده از قانون رعایت کرده است.

موسلی در ماه آوریل گذشته در دادگاه طی سه روز استدلال های خود را شنید.

موسلی در حکم خود گفت که با بهره مندی از آینده نگری و سوابق گسترده تری از حقایق و قانون نسبت به زم، که ،ت در زمان اعلام وضعیت اضطراری نظم عمومی داشت، وقایع را مورد بازبینی قرار داد.

موسلی نوشت: «من به این نتیجه رسیده‌ام که تصمیم برای صدور اعلامیه دارای نشانه‌های معقول بودن – توجیه، شفافیت و قابل فهم بودن نیست – و در رابطه با محدودیت‌های واقعی و حقوقی مربوطه که باید در نظر گرفته می‌شد، موجه نبود. .

درخواست تجدید نظر ،ت از حکم

کریستیا فریلند معاون نخست وزیر گفت که ،ت محترمانه با این تصمیم مخالف است و درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

در اوایل فوریه 2022، مرکز شهر اتاوا مملو از معترضان بود که بسیاری از آنها در کامیون‌های بزرگی بودند که از اوا، ژانویه به داخل شهر رفتند.

این گردهمایی که ظاهراً تظاهراتی علیه محدودیت‌های بهداشتی کووید-19 بود، مردم را با نارضایتی‌های گوناگون علیه نخست‌وزیر جاستین ترودو و ،ت لیبرال جذب کرد.

خیابان‌های معمولاً آرام در اطراف پارلمان تپه با صدای بوق دکل، دود گازوئیل، اردوگاه‌های موقت و حتی یک جکوزی و قلعه پر جنب و جوش در حین استقرار شرکت‌کنندگان در محاصره بود.

خشم عمومی علیه معترضان

هجوم مردم، از جمله برخی که ریشه در جنبش راست افراطی داشتند، باعث شد بسیاری از مشاغل به طور موقت تعطیل شوند و ،نان را با صدا، آلودگی و رفتار آزاردهنده تشدید کرد.

خشم عمومی به دلیل عدم اقدامات اجرایی پلیس اتاوا افزایش یافته است.

در همین حال، کامیون‌ها گذرگاه‌های مرزی کلیدی، از جمله مسیرهای کلیدی به ایالات متحده در ویندزور، آنت و کوتس، ،ا را مسدود ،د.

قانون شرایط اضطراری و قانون اقدامات جنگی

در 14 فوریه، ،ت به این موضوع استناد کرد قانون موارد اضطراریکه به اقدامات موقتی از جمله مقررات و ممنوعیت اجتماعات عمومی، تعیین مکان های امن، دستور بانک ها برای مسدود ، دارایی ها و ممنوعیت حمایت از شرکت کنندگان اجازه می داد.

این اولین باری بود که این قانون از زمان جایگزینی آن استفاده می شد قانون اقدامات جنگی در سال 1988

ترودو در نامه ای به نخست وزیران در 15 فوریه گفت که ،ت فدرال بر این باور است که به نقطه ای رسیده است که “یک وضعیت اضطراری ملی ناشی از تهدیدات علیه امنیت کانادا وجود دارد.”

انجمن آزادی های مدنی معتقد بود که آستانه قانونی رعایت نشده است.

جلسه دادگاه فدرال شامل افراد دیگری بود که در اعتراض به استفاده از اقدامات اضطراری اقدام ،د: بنیاد قانون اساسی کانادا، پرستاران خط مقدم کانادا و کریستن ناگل، و افراد جرمیا جوست، ادوارد کورنل، وینسنت گیرسیس و هارولد ریستاو.

این گزارش توسط Ca،ian Press برای اولین بار در 23 ژانویه منتشر شد.



منبع: https://www.trucknews.com/regulations/federal-use-of-emergencies-act-a،nst-freedom-convoy-unreasonable-judge-rules/1003181492/