ولوو در استارتاپ کامیون های خودران Waabi سرمایه گذاری می کند.

ولوو در استارتاپ کامیون های خودران Waabi سرمایه گذاری می کند.


سرمایه‌گذاری خطرپذیر گروه ولوو سرمایه‌گذاری در شرکت نوآوری Waabi را اعلام کرد که می‌گوید در حال توسعه نسل بعدی فناوری حمل‌ونقل خودکار با رویکرد هوش مصنوعی است.

Waabi از محصول Waabi Driver خود در ماه نوامبر رونمایی کرد. Waabi می گوید رویکرد آن با سایر شرکت ها با تمرکز بر هوش مصنوعی متفاوت است. Waabi Driver از یک “اول AI-Autnomy Stack” استفاده می کند که به آن امکان می دهد از شبیه ساز رانندگی پیشرفته ای که این شرکت توسعه داده یاد بگیرد.

Waabi در حال توسعه فناوری هوش مصنوعی نسل بعدی برای حل استقلال در مقیاس است. Waabi Driver، راه حل اصلی حمل و نقل خودکار آن برای تجاری سازی در مقیاس بزرگ و استقرار ایمن طراحی شده است. این راه حل با Waabi World، یک شبیه‌ساز با کیفیت بالا مقیاس‌پذیر تکمیل می‌شود، که Waabi Driver را در معرض تنوع گسترده سناریوهای مورد نیاز برای تقویت مهارت‌های رانندگی خود قرار می‌دهد و راه را برای پذیرش گسترده حمل‌ونقل خودکار هموار می‌کند.

وابی مارتین ویت، رئیس ولوو گروپ سرمایه گذاری مخاطره آمیز، در بی،ه خبری گفت: از فناوری هوش مصنوعی پیشرفته برای آزمایش، ارزیابی مهارت ها و در نهایت آموزش یک راننده مجازی برای مانور ایمن و کارآمد در راه حل حمل و نقل خودمختار تجاری استفاده می کند.

این اطلاعیه همچنین توضیح داد که این سرمایه‌گذاری بر تعهد مش، شرکت‌ها برای بازتعریف روش جابه‌جایی کالا و تسریع در استقرار راه‌حل‌های حمل‌ونقل آینده تاکید می‌کند.

میزان سرمایه گذاری اعلام نشده است.

این دو شرکت در حال حاضر در حال بررسی راه هایی برای همکاری هستند، اما این یک معامله انحصاری نیست.

در مصاحبه ای برای HDT Talks Trucking که قبل از این اعلامیه انجام شد، داستین کوهل، رئیس حمل و نقل Waabi، توضیح داد که Waabi قصد دارد OEM-agnostic باشد.

“این نکته عالی در مورد درایور Waabi است زیرا ما به پشته خودکار نگاه کردیم، این که ما در نرم افزار و فناوری طراحی شده بسیار انعطاف پذیر هستیم. ما از روز اول در سطح تولید این را در ذهن داشتیم. و از آنجا که بسیاری از ناوگان و مشتریان ما ترجیحات خود را نسبت به OEM ها دارند، ما می خواهیم به آن احترام بگذاریم و در کنار آنها کار کنیم تا واقعاً نیازهای آنها و همچنین مشتریانشان را برآورده کنیم.

نی، یاگر، رئیس این شرکت گفت: “مشارکت و سرمایه گذاری برای تجاری سازی راه حل های حمل و نقل خودران در مقیاس کلیدی است.” راه حل های مستقل ولوو.

Waabi تنها استارت آپ فناوری مستقلی نیست که از سازندگان کامیون سرمایه گذاری می کند. ولوو نیز مانند Paccar در Aurora سرمایه گذاری کرده است. دایم، تراک ا،ریت سهام Torc Robotics را در سال 2019 ،یداری کرد.

چرا در راه اندازی کامیون های خودمختار سرمایه گذاری کنیم؟

Volvo Group Venture Capital در سال 1997 تاسیس شد و در سطح جه، در شرکت های خطرپذیر سرمایه گذاری می کند. هدف این است که “با تسهیل ایجاد خدمات و راه حل های جدید و حمایت از همکاری بین استارت آپ ها و گروه ولوو، تحول ایجاد شود.”

گروه ولوو در اطلاعیه خود توضیح داد که حمل و نقل بار به سرعت در حال افزایش است و فشار فوق العاده ای بر هر بخش از زنجیره تامین وارد می کند. ولوو بر این باور است که حمل و نقل کاملاً خودمختار برای ایجاد ظرفیت اضافی، ایمنی بهتر و کارایی بهبود یافته کلیدی است، اما همچنین از رانندگان در مسیرهای خسته کننده پشتیب، می کند.

Raquel Urtasun، بنیانگذار و مدیر عامل Waabi، گفت: “خودمختاری یک روز حمل و نقل و تدارکات را متحول خواهد کرد، اما صنعت خودران هنوز این چالش را حل نکرده است.” «رویکرد اول هوش مصنوعی ما کلید باز ، این واقعیت در مقیاس است. سرمایه‌گذاری گروه ولوو در Waabi نشان‌دهنده گام بعدی در سفر ما است، به ویژه در مورد تعهد مش، ما به ایمنی.

وابی در یک پست وبلاگی گفت: “گروه ولوو ارزش قابل توجهی را از طریق شبکه صنعتی و چشم انداز استراتژیک خود برای کمک به توسعه تجارت ما و تسریع استقرار فناوری خودمختار ما اضافه خواهد کرد.”

VGVC به لیستی از دیگر سرمایه گذاران Waabi می پیوندد، از جمله K،sla Ventures، Uber، Radical Ventures، 8VC، OMERS Ventures، BDC، و دیگران.



منبع: https://www.truckinginfo.com/10190618/volvo-group-invests-in-autonomous-truck-developer-waabi