دن پریستلی از تسلا در نمایشگاه ACT گفت: «می‌دانم که به این موضوع اشاره می‌شود که سؤالی در مورد زمان‌بندی وجود دارد.

دن پریستلی از تسلا در نمایشگاه ACT گفت: «می‌دانم که به این موضوع اشاره می‌شود که سؤالی در مورد زمان‌بندی وجود دارد. “تخصص تسلا این است که غیرممکن ها را صرفاً به دیر تبدیل کند.”

ع،: شرکت های ACT Expo/TRC


مانند موسی که از کوه پایین می آید، دن پریستلی، رئیس برنامه نیمه تسلا، در نمایشگاه ACT ا،پو در ، وگاس به روی صحنه رفت و چند ده پسر هوادار که در پشت اتاق نشسته بودند، هیاهو و تشویق کرد. ا،ر حضار فقط مودبانه دست زدند.

پریستلی برای ارائه به‌روزرس، در مورد پیشرفت تسلا Semi و روشن ، برنامه‌های آینده این کامیون‌ساز برقی حضور داشت. آپدیت پریستلی کمتر از 15 دقیقه طول کشید. پس از آن یک جلسه پرسش و پاسخ 30 دقیقه ای با ناظر اریک نئاندروس، مدیر عامل میزبان ا،پو، GNA انجام شد.

شرکت کنندگان چیز کمی یاد گرفتند که قبلاً نمی دانستند.

پریستلی با خوش اخلاقی به ناتو، مزمن تسلا در ارائه کار پرداخت.

او گفت: «می‌دانم که به این موضوع اشاره شده است که سؤالی در مورد زمان‌بندی وجود دارد. “تخصص تسلا این است که غیرممکن ها را صرفاً به دیر تبدیل کند.”

از زم، که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در نوامبر 2017 نسخه اولیه کامیون را در یک صحنه در هاثورن، کالیفرنیا چرخاند، تسلا به طور بدنام در مورد جزئیات Semi صحبت کرده است. ACT Expo اولین باری است که یکی از مدیران تسلا به بحث حمل و نقل پرداخته است. مخاطبان خاص در مورد نیمه


کامیون الکتریکی تسلا نیمه در نمایشگاه ACT Expo

ACT Expo اولین باری بود که از زمان معرفی پلت فرم در سال 2017، تسلا Semi را در یک رویداد حمل و نقل به نمایش گذاشتیم.


زم، که Semi برای اولین بار در سال 2017 رونمایی شد، ماسک گفت که تولید Semi در سال 2019 آغاز می شود. تولید کامل این خودرو در سال 2022 آغاز می شود و در نهایت تا سال 2024 به 50000 دستگاه می رسد. پس از چندین تاخیر، ما شاهد اولین کامیون های Semi تسلا در دنیای واقعی بودیم. ، با رنگ‌های Pepsico و Frito-Lay در طی رویدادی در دسامبر 2022 تزئین شده است.

در آوریل 2023، ماسک گفت تسلا تا پایان سال 50000 دستگاه در سال تولید خواهد کرد. آن مهلت هم آمد و رفت. در اکتبر 2023، متوجه شدیم که تسلا تا به امروز کمتر از 70 کامیون تولید کرده است.

پریستلی گفت برنامه فعلی ساخت 50000 کامیون در سال تا سال 2026 – تقریباً یک دهه پس از اعلام اولیه پروژه – است که اولین تحویل در مقیاس بزرگ در اوا، سال 2025 آغاز می شود.

بنابراین … فقط وزن تسلا نیمه چقدر است؟

سپس نوک انگشتانش را در اطراف وزن وزن نیمی چرخاند. او بدون ذکر عددی، به اسلایدی روی صفحه ای اشاره کرد که نسخه استاندارد و دوربرد کامیون را با هم مقایسه می کرد.

او با اشاره به اسلایدی که نسخه 300 مایلی Semi را با وزن خالص کمتر از 20000 پوند نشان می داد، گفت: “یک چیزی که می خواهم به آن اشاره کنم اعدادی است که روی صفحه می بینید.” و یک نسخه 500 مایلی با وزن کمتر از 23000 پوند.

«اینها وزنه‌هایی هستند که هستند قابل دستیابی (تاکید اضافه شده) روی محصولات تولید برنامه ریزی شده بر اساس آموخته هایی که تاکنون داشته ایم.»

وزن واقعی تسلا نیمه واقعی کار نمی کند، بلکه وزن های قابل دستیابی در محصولات برنامه ریزی شده. او هرگز به این موضوع اشاره نکرد که در حال حاضر واقعاً چه وزنی دارد.

او اضافه کرد: «دستیابی به نسبت برد به جرم قوی تنها با یک پلت فرم الکتریکی اختصاصی و زمینی امکان‌پذیر است، که دقیقاً همان چیزی است که می‌توان به آن اشاره کرد. موتورهای دیزلی


این اسلاید کمی گمراه‌کننده، وزن‌های وزنی را برای نسخه استاندارد و دوربرد Semi نشان می‌دهد.  همانطور که پریستلی توضیح داد، وزن‌های نشان‌داده‌شده نشان‌دهنده وزن‌های وزن قابل دستیابی در آینده هستند...

این اسلاید کمی گمراه‌کننده، وزن‌های وزنی را برای نسخه استاندارد و دوربرد Semi نشان می‌دهد. همانطور که پریستلی توضیح داد، وزن های نشان داده شده نشان دهنده آن است قابل دستیابی وزن خالص در نسخه‌های بعدی کامیون، نه وزن واقعی نیمه‌های فعلی.


آیا تسلا نیمه کارآمدتر از SuperTruck 2 است؟

پریستلی با انباشت 3.5 میلیون مایل روی پلت فرم، گفت که تسلا اکنون از کامیون ها در زنجیره تامین خود استفاده می کند. آنها بسته های باتری را از کارخانه گیگافکتوری نوادا به یک کارخانه مونتاژ در فریمونت، کالیفرنیا، حدود 260 مایل می برند. بیشتر مسیر سراشیبی است، از جمله حدود 30 مایل شیب دار از طریق گذرگاه Donner.


کامیون الکتریکی تسلا نیمه در پارکینگ

تسلا دو نیمه در رویداد ACT Expo Ride & Drive در ACT Expo در ، وگاس داشت. مهمانان فقط مجاز به سوار شدن در کامیون بودند. حتی دارندگان کهنه کار 45 ساله CDL به صندلی عقب سقوط ،د.


او گفت: «این یک مسیر طول، و چالش برانگیز است. ما کوه های زیادی و تنوع بسیار زیادی در آب و هوا و شرایط می بینیم: سرد در زمستان، گرم در تابستان، سرعت بالای 70 مایل در ساعت در نوادا و ترافیک شهری (نزدیک به مقصد) دارید. ما قادریم این کار را در برابری بار یک به یک با کامیون های دیزلی انجام دهیم.

پریستلی گفت: “در سرتاسر ناوگان، ما به طور متوسط ​​1.7 کیلووات در ساعت در هر مایل را می بینیم.” حتی در کاربردهای سنگین، کمتر از 2 کیلووات ساعت در هر مایل شاهد هستیم. در کاربردهای سبک، برخی از کامیون‌ها تا حدود 1.5 کیلووات ساعت در هر مایل کاهش می‌یابند.”

با تبدیل انرژی من،، Priestly حفظ می کند که Semi راندمان حمل و نقل بیشتر از آ،ین نمایش هایی که در برنامه SuperTruck 2 EPA دیدیم، ارائه می دهد.

او گفت: “SuperTruck 2 به اه، آنها برخورد کرد، اما نیمه ناوگان تسلا در سال گذشته از آنها پیشی گرفت.” اگر وسیله نقلیه را تا حدا،ر وزن بارگیری کنیم، آن را حتی دورتر ،د می کنیم.

اما ما هنوز نمی د،م که حدا،ر وزن چقدر است یا ظرفیت باتری چقدر است.

برنامه های تسلا برای افزایش مقیاس کامیون های نیمه الکتریکی

تسلا در حال حاضر حدود 35 کامیون را در دو کارخانه پپسیکو در Modesto و Sacramento، کالیفرنیا راه اندازی کرده است. پریستلی گفت حدود 50 کامیون دیگر در آینده نزدیک تحویل داده خواهد شد.

این یک پایلوت موفق بوده است، با دو کامیون در سال گذشته در شورای آمریکای شمالی برای کارآمدی حمل و نقل، برنامه Run On Less Electric – De، شرکت ،د.

در طول خلب،، تسلا مستقر شد م،ات شارژ در یکی از امکانات زمان‌های شارژ سریع‌تر Semis را قادر می‌سازد تا بیش از 1000 مایل را در یک دوره 24 ساعته طی کند.

پریستلی گفت: «ما نشان داده‌ایم که شارژ سریع در سطح م،ات در دسترس، قابل اعتماد، ایمن است و سطح اقتصادی بعدی را باز می‌کند. «این کار هم ارزی عملیاتی بین دیزل و برق را باز می کند.

این ناوگان خلب، و هر چیزی که همراه با آن است، نشان می دهد که ما از نظر فناوری آماده هستیم. برق رس، می تواند انجام شود. اکنون ،ت به مقیاس‌بندی رسیده است.»

افزودن ناوگان بیشتر برای گسترش برنامه نیمه آزمایشی تسلا

تسلا قصد دارد با برخی ناوگان خصوصی دیگر برای توسعه خلبان همکاری کند. ناوگان خصوصی کاندیدای ایده آل برای برق رس، هستند زیرا کنترل بیشتری بر عملیات خود دارند. Priestly آن عملیات را “کمی بدون درز” توصیف کرد.

اخیراً Semi های تسلا با نشان های Costco و Martin Brower دیده شده اند.

خبر: COSTCO برای TESLA SEMI تحویل دریافت کرده است. pic.twitter.com/dExebm7VUn

— ایلان ماسک 𝕏 (@elonmusk_1516) 12 مه 2024

تسلا پلتفرم Semi را منعطف خواهد کرد تا با ابزاری عمومی تا حد امکان به مشتریان بیشتری خدمت کند. آنها همچنین به دنبال فعال ، موارد استفاده دیگر مانند حمل خودرو و پشتیب، از تری،های برقی شده مستقیماً از کامیون خواهند بود.

صرف نظر از اینکه تسلا چند راه جدید ممکن است امتحان کند، آنها در نهایت با همان مانعی مواجه خواهند شد که OEM های “میراث” با آن روبرو هستند. اشتها برای کامیون های برقی وجود دارد، اما توانایی تحویل به دلیل فقدان زیرساخت شارژ به طور جدی محدود شده است. ،یداران بالقوه نیاز کمی به کامیونی پیدا می کنند که باید زیرساخت لازم برای پشتیب، از عملیات آن را داشته باشند.

مگر اینکه تسلا همچنین قصد ایجاد شبکه ای از ایستگاه های تولید هسته ای در مقیاس کوچک را داشته باشد، آنها در نهایت با موانع مشابهی روبرو خواهند شد.



منبع: https://www.truckinginfo.com/10222289/tesla-semi-update-still-leaves-questions