بتن و بتن ریزی چیست ؟ عملیات بتن ریزی چگونه صورت می گیرد؟ شرکت مهندسی ایستاسازه

بتن و بتن ریزی چیست ؟ عملیات بتن ریزی چگونه صورت می گیرد؟ شرکت مهندسی ایستاسازه

در ادامه، به معرفی برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین روش‌های انتقال بتن می‌پردازیم. کامیون میکسر بتن یا اصطلاحا «تراک میکسر» ، یکی از انواع درام میکسرهای معکوس است. در اتاق راننده، تجهیزاتی برای تغییر سرعت و جهت دوران محفظه وجود دارد.

  • معمولاً در سازه های بتنی برای سقف از تیرچه استفاده میکنند و وسط آن را با بلوک یا یونولیت پر میکنند ، این مواد عایق حرارتی مناسبی هستند .
  • ویبره کردن به کاری گفته می‌شود که با استفاده از لرزاندن بتن کمک می‌کنند تا به خوبی در تمام قسمت‌ها پخش شود و جایی خالی نماند.
  • ابتدا در عملیات بتن ریزی لوله های بتن تا محل بتن ریزی (کارگاه) توسط بچینگ بتن انتقال می یابد و بعد از آن لوله کشی بتن تا محل بتن ریزی صورت می گیرد.

پس از قالب گذاری و آرماتوربندی، باید بتن در بخش‌های مورد نظر ریخته شود. از آن‌جا که در بخش پی ساختمان به حجم زیادی بتن نیاز است، از سیستم‌های مختلفی برای انتقال بتن کمک می‌گیرند. کمک گرفتن از دستگاه مونوریل، سیستم آسانسوری یا پمپاژ بتن به قسمت مورد نیاز، راه‌هایی است که سازندگان معمولا از آنها بهره شرکت قالب بتن می‌گیرند.

نقش شرکت سازه نگار سینا در انجام بتن ریزی

_ هنگامی که گرم کردن مصالح سنگی مشکل بوده و یا ممکن نباشد می توان ضمن استفاده از آب گرم دمای مخلوط بتن را بالا برد. _ در هوای سرد باید با گرم کردن مواد متشکله بتن دمای مخلوط را به حد قابل قبول رسانید. الف) برنامه ریزی مناسب و دقیق برای زمان های شروع و مراحل ساخت بتن و بتن ریزی الزامیست.

قیمت بالابر ساختمانی دیجی کالا

این مرحله در اجرای اسکلت بتنی پس از اجرای بتن مگر انجام می‌شود. در آرماتوربندی میلگردهایی با ضخامت‌های استاندارد با توجه به تعداد طبقات سازه در کف سازه اجرا می‌شوند. میلگردها معمولاً به یک صفحه که در بتن مگر کار گذاشته شده است، جوش یا پیچ می‌شوند. مطابق با آبا و مبحث نهم برای کاهش دمای بتن در بتن ریزی در هوای گرم بر حسب مورد رعایت روش های زیر الزامی می باشد. ، می توان به در دسترس بودن مصالح بتن، دوام نسبتا زیاد و بالا و نیاز روز افزون به ساخت و سازهای فراوان سازه های بتنی شامل ساختمان ها، سدها، پل ها، تونل ها، راه ها و … اشاره نمود. اگر مصالح طرح اختلاط زیر باران خیس شده‌اند، به میزان آبی که به مخلوط اضافه می‌کنید بیشتر توجه کنید.

مرحله‌ی دوم: آرماتور و قالب بندی

و از به هدر رفتن مواد اولیه بتن جلوگیری می کند همچنین در صرفه جویی وقت بسیار کمک می کنند. تقریبا در تمام طول سال می توان بتن ریزی را انجام داد؛ اما همیشه شرایط آب و هوایی برای ایجاد بتن مستحکم و بدون ترک مناسب نیست. از آنجا که بتن از مخلوط مواد با آب تشکیل شده است، دمای هوای سرد یا گرم می تواند بر نحوه عملکرد آب در طول واکنش های شیمیایی که ملات را به بتن سخت تبدیل می کند، تأثیر گذارد. در شرایط انجماد، آب موجود در مخلوط می تواند یخ زده و منبسط شود و منجر به ایجاد ترک های ریز و درشت گردد. همچنین واکنش های شیمیایی را کند کرده و باعث ضعیف شدن ساختار بتن می شود. پس از اجرای بتن ریزی باید آن را یک‌دست کنیم و مطمئن شویم که هوایی میان لایه‌های بتن وجود ندارد؛ چرا که وجود هوا درون بتن می‌تواند باعث ایجاد تخلخل در آن شود و استحکام را تا حد زیادی کاهش دهد.

بتن ریزی کف به فرآیند ریختن بتن در محل مورد نظر اطلاق می شود. فرآیند بتن ریزی در شرایط مختلف و در اقلیم های مختلف بسته به شرایط آب و هوایی متفاوت می باشد. بتن ‌ریزی فرایند تخلیه‌ی بتن آماده به کمک پمپ، جرثقیل یا ابزارهای مشابه در محلی است که به بتن نیاز دارد. اما نکته‌ و سوال اصلی اینجا است که در چه موقعیت‌هایی به بتن ریزی نیاز داریم؟ بتن ریزی به منظور استحکام و انسجام ساختمان انجام می‌شود و می‌تواند مهم‌ترین عنصر در ایمنی سازه‌ها باشد. کیفیت و نحوه‌ی اجرای بتن ریزی باعث مقاومت ساختمان در برابر آسیب‌هایی مثل زلزله است و با توجه به شرایط فعلی کشورمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بخش‌های مختلفی همچون پی، ستون‌ها و سقف ساختمان نیاز به بتن ریزی دارند و اجرای بتن ریزی در تک تک این بخش‌ها باید با مهارت و دقت انجام شود.