به طور کلی بارگیری کامیون ها در سال گذشته و امسال ثابت بوده است، اما دلیلی وجود دارد که باور کنیم در سه ماهه سوم شروع به بهبود خواهند کرد.

این سخنی از Avery Vise، معاون حمل و نقل FTR است که در وبینار اخیر State of Freight صحبت می کرد. اما او انتظارات را کاهش داد و افزود: «من می‌گویم که این رشد به‌طور کلی قوی نخواهد بود».

فلش بالا و پایین
(تصویر: iStock)

در این مرحله از رکود طول، مدت حمل و نقل، ناوگان را می توان برای گرفتن هرگونه پیش بینی مثبت بخشید. و بیشترین حرکت مثبت برای کامیون داران از نظر حجم و نرخ در نتیجه ،وج ظرفیت از بازار خواهد بود.

Vise توضیح داد که این روند در سال 2022 آغاز شد و در اوا، همان سال، پایه شرکت حامل به طور مداوم به طور خالص کاهش یافت. ما در این روند، به ویژه اخیرا، نوساناتی داشته ایم. اما به طور کلی، تعداد شرکت‌هایی که هنوز وارد بازار می‌شوند بیشتر در حال ش،ت هستند.»

با این حال، امروزه تقریباً 92000 شرکت حامل مجاز برای اجاره در ایالات متحده بیشتر از قبل از همه‌گیری وجود دارد، اگرچه ا،ر آنها دارای یک و دو کامیون هستند. این ناشی از هجوم تازه واردان در ژوئیه 2020 بود زیرا کامیون داران برای تعقیب افزایش قیمت های بازار نقطه شروع به تجارت ،د. Vise گفت که این منجر به افزایش پایه حامل به حدود 42٪ شد.

او افزود: «بنابراین، ما تعداد حامل‌های بسیار کوچک‌تری نسبت به قبل از همه‌گیری داریم.»

در حالی که ،وج شرکت‌های مخابراتی نشان‌دهنده کاهش ظرفیت است، تا حدودی با افزایش نرخ اشتغال در سال 2022 جبران می‌شود، که نشان می‌دهد بسیاری از این مالکان-اپراتورها به کار برای یک شرکت بزرگ‌تر بازگشته‌اند.

Vise توضیح داد: «هر چند در طول سال گذشته، کاهش جمعیت حامل نشان دهنده ظرفیت راننده از دست رفته است، زیرا شرکت های بزرگتر به لیست حقوق و دستمزد خود اضافه نکرده اند.

استفاده فعال از کامیون به زم، اشاره می‌کند که فشار رو به بالا روی نرخ‌ها وجود داشته باشد. ویز گفت: «اگر می خواهید، آن را به ،وان یک فشار سنج در نظر بگیرید. این رقم در سال 2021 به 100٪ رسید و در سال بعد به شدت به 88-89٪ کاهش یافت. ویز گفت که میانگین 10 ساله تقریباً 92٪ است و استفاده از آن شروع به اعمال فشار صعودی بر نرخ ها در سطح 94-95٪ می کند.

او پیش بینی می کند که سال آینده تا این زمان به آن سطح خواهیم رسید. ویز گفت در عین حال، انتظار می رود که نرخ های بازار نقدی در سال جاری تنها حدود 1 درصد افزایش یابد. او اضافه کرد که به نظر می رسد نرخ های قرارداد در سطوح منفی سال به سال کاهش یافته است و انتظار می رود در بخش عمده ای از سال در همین حد باقی بماند.

Vise گفت: “اگرچه به نظر می رسد نرخ ها تا پایان سال به صورت مطلق بهبود یابد.” این همه افزایش هایی را که در دستمزد راننده، سوخت، هزینه تج،ات و غیره دیده ایم، در نظر نمی گیرد.»

اریک استار،، رئیس FTR، با نگاهی به اقتصاد گسترده تر، گفت که این یک کیسه مختلط است.

او خاطرنشان کرد: “این کار خوب است، اما برای همه احساس متفاوتی دارد.” اقتصاد ایالات متحده همچنان به ایجاد شغل و مصرف کنندگان به ،ید کالا ادامه می دهد.

تولید، «نرگ حیاتی حمل و نقل» و تولید صنعتی هموار بوده است.

بخش حمل و نقل کالاهای تولید ناخالص داخلی (که به واردات مجدد می افزاید، زیرا پس از رسیدن به اینجا با کامیون حرکت می کنند) حدود 2.5-3٪ رشد می کند.

استار، گفت: “به طور سنتی، ما باید چیزی بالاتر از 2.5٪ را در این معیار ببینیم تا افزایش مواد در تولید حمل و نقل را نشان دهیم.” بنابراین، این یک نوع پیش‌بینی وضعیت موجود است.»



منبع: https://www.trucknews.com/business-management/freight-markets-s،uld-improve-in-the-second-half-but-its-status-quo-for-now/1003185270/