سیستم نظارت بر باتری Smart AGM Clarios داده‌های بی‌درنگ در مورد طول عمر باتری کامیون، از جمله ولتاژ کلی، جریان و عمر سلول‌های فردی را ارائه می‌دهد.  - ع،: کلاریوس

سیستم نظارت بر باتری Smart AGM Clarios داده‌های بی‌درنگ در مورد طول عمر باتری کامیون، از جمله ولتاژ کلی، جریان و عمر سلول‌های فردی را ارائه می‌دهد.

ع،: کلاریوس


در عصری که قطعات خودرو به طور فزاینده‌ای متصل و هوشمند هستند، خدایی ، یک سیستم در مورد سلامتی و پیش‌بینی زمان ،ابی به طرز خشم‌آمیزی دشوار است: باتری خودرو فروتن، 12 ولتی.

کلاریوس، بزرگترین تولید کننده باتری های خودرو در آمریکای شمالی، یک محصول جدید را اعلام کرد AGM هوشمند باتری (حصیر شیشه ای جذب شده) در جریان نمایشگاه الکترونیکی اخیر CES در ، وگاس. دارای حسگرهای الکترونیکی تعبیه شده در اعماق داخل آن است که می تواند عمر سلول باتری را در زمان واقعی نظارت کند و حتی ناوگان و رانندگان را در صورت نزدیک شدن به ،ابی باتری هشدار دهد.

اندازه‌گیری دقیق عمر باتری همیشه مانعی برای شیوه‌های نگهداری خوب ناوگان بوده است، زیرا روش قابل اعتمادی برای تعیین میزان عمر باتری وجود ندارد. بله، می تو،د از تسترهای بار 100 آمپر و دیگر تسترهای شارژر استفاده کنید. اما تمام این کارها این است که میزان شارژ فعلی باتری را به شما بگوییم: به سادگی خوب یا بد. آنها نمی توانند به شما کمک کنند تا بفهمید یک باتری چقدر عمر مفید باقی مانده است. تنها کاری که آنها واقعاً انجام می دهند این است که تأیید می کنند که باتری بد در واقع مرده است.

جیسون سرل، معاون محصولات، Clarios، در مصاحبه ای توضیح داد: “هر باتری 12 ولتی خودرو دارای شش سلول است – اما ما هرگز نتوانسته ایم به طور واقعی بفهمیم که درون آن سلول ها چه می گذرد.” اما اکنون، با فناوری جدید ما که در انتظار ثبت اختراع است، مدیران ناوگان، تکنسین ها و رانندگان قادر خواهند بود به زندگی سلولی در زمان واقعی نگاه کرده و نظارت کنند. این سیستم می‌تواند سلول‌های ضعیفی را که در نهایت باتری را به سمت پایین می‌کشند شناسایی کند و امکان ارزیابی پیش‌بینی‌کننده را در مورد چند روز، هفته یا ماه باقی‌مانده باتری قبل از وقوع ،ابی سلولی فراهم می‌کند.

سرل اضافه کرد که دلیل اینکه وارد شدن به داخل باتری و نظارت بر زندگی سلولی در زمان واقعی بسیار سخت است، این است که داخل باتری خودرو مک، جهنمی است. صفحات مثبت و منفی با اسید سولفوریک غرق می شوند. و یافتن حسگرهای الکترونیکی ظریفی که بتوانند در آن محیط بدون خوردگی زنده بمانند دشوار بود.

سرل گفت: «کاری که ما انجام دادیم ایجاد نقاط اتصال در داخل باتری است. با گذشت زمان، ما این فرآیند را تا حدی بهبود دادیم و تحمل‌های بسیار محکمی تولید کردیم که بتو،م با حسگرهایی که نه تنها در داخل باتری، بلکه در یک محیط حمل‌ونقل با ارتعاش، متناوب شرایط گرم، سرد، مرطوب و خشک زنده می‌مانند، اتصالات بیشتری ایجاد کنیم. . ما توانستیم با استفاده از فناوری باتری لیتیوم یون هوایی Clarios این کار را انجام دهیم. بنابراین، ما اساساً با این سیستم فن‌آوری‌های سطح هواپیما را به حمل‌ونقل حمل می‌کنیم.»

مفاهیم تعمیر و نگهداری، مشخصات و عمر اجزا

جان ب،ا، رهبر خط تولید باتری های سنگین و تخصصی، Clarios، گفت که سیستم Smart AGM می تواند به راحتی با هر سیستم تعمیر و نگهداری ناوگان، با استفاده از پورتال وب یا داشبورد، ادغام شود.

او گفت: «ما در حال کار بر روی رابط‌هایی هستیم که برای ناوگان بزرگی که نیاز به شناسایی مشکلات، روندها یا دریافت هشدار در مورد باتری‌های پرخطر دارند، کار می‌کند. ما همچنین در حال کار بر روی نسخه‌هایی برای ناوگان کوچک‌تر هستیم که از دسترسی پورتال یا سایر راه‌های هشدار مانند هشدارهای متنی یا ایمیل‌ها استفاده می‌کنند.»

صفحه نمایش اطلاعات باتری برای استفاده ساده و شهودی است. دو گیج بزرگ در بالا، ولتاژ و جریان کلی باتری را بر حسب آمپر نمایش می دهند. در زیر، هر سلول دو ولتی به صورت نمودار میله‌ای نمایش داده می‌شود که ولتاژ فعلی سلول در سمت راست و نمودار رنگی نشان می‌دهد که چقدر عمر در هر سلول باقی مانده است. سلول های سالم به رنگ سبز، نمودار سلولی پیر به رنگ زرد، و سلول های در خطر ش،ت قرمز رنگ می شوند. تکنسین ها می توانند در طول تعمیر و نگهداری خودرو به سیستم دسترسی داشته باشند تا عمر باتری را بررسی کنند و در صورت پیش بینی ،ابی قبل از فاصله زم، بعدی، یکی را تعویض کنند.

به همین ترتیب، رانندگان و مدیران ناوگان به طور ی،ان می‌توانند زم، که باتری در شرف از بین رفتن است، هشدارهای بلادرنگ دریافت کنند. این می تواند تا حد زیادی بازدیدهای مکرر از فروشگاه را به دلیل تشخیص اشتباه تعویض باتری کاهش دهد، زم، که یک مشکل الکتریکی، یا ،ابی دینام یا استارت علت واقعی مشکل است.

اما به گفته سرل، مزایای فناوری Smart AGM فراتر از حذف باتری های مرده است.

او گفت: “ناوگان ها قادر خواهند بود تعیین کنند که چه نوع عمر باتری دارند و چرا.” آن‌ها می‌توانند مشکلاتی را که باعث کاهش عمر باتری می‌شوند، مانند استفاده بیش از حد، شناسایی کنند – برای مثال، درب‌های بالابر، یا توقف مکرر رانندگان با سیستم‌های الکتریکی در حال کار، اما زمان کافی بین آنها برای شارژ مجدد باتری کافی نیست. استفاده از داده‌های سیستم م،تورینگ باتری Smart AGM به ناوگان اجازه می‌دهد تا تصمیمات بهتری در خصوص مشخصاتی اتخاذ کنند که عملکرد و کارایی بهتری را از کل سیستم الکتریکی کامیون می‌دهد.

سیستم م،تورینگ باتری Clarios Smart AMG در حال حاضر فقط برای باتری‌های نوع AGM در دسترس است – اگرچه سرل گفت که این شرکت در حال کار بر روی سیستمی برای باتری‌های نوع سرب-اسید نیز هست.

Smart AMG در حال حاضر در حال آزمایش است و آزمایشات ناوگان برای تابستان امسال برنامه ریزی شده است. سرل پیش بینی می کند که این سیستم در مراحل تولید محدود اوا، امسال در دسترس خواهد بود و در سال 2024 در دسترس خواهد بود.



منبع: https://www.truckinginfo.com/10190781/are-dead-batteries-about-to-become-a-thing-of-the-past