بر اساس این مطالعه بر روی این کشور، پیشبینی میشود که تعداد خودروهای متوسط و سنگین بدون آلایندگی (MHDV) تا سال 2030 به 414000 و تا سال 2040 به 2.4 میلیون برسد تا به هدف فدرال 100٪ MHDVهای بدون آلایندگی تا سال 2040 برسد. زیرساخت شارژ EV، به تازگی توسط منابع طبیعی کانادا منتشر شده است. در حالی که پذیرش MHDV های بدون انتشار در کانادا در حال حاضر در مراحل اولیه خود است، انتظار می رود در دهه آینده به سرعت رشد کند.
انتظار می رود تقاضای شارژ عمومی MHDV از تقریباً صفر امروز به 41000 پورت تا سال 2030، 120000 پورت تا سال 2035 و 275000 تا سال 2040 افزایش یابد. در سال 2030 و 2.4 میلیون تا سال 2040.
شارژ دپوی خصوصی و ناوگان
از آنجایی که استفاده از خودروهای برقی رشد خواهد کرد، شارژ انبارهای خصوصی و ناوگان، به ویژه در مراحل اولیه توسعه بازار بسیار مهم خواهد بود.
این شامل شارژ شبانه در انبارهای ناوگان و شارژ فرصت در مکان های مقصد مانند انبارها می شود. انتظار می رود که شارژ انبارهای خصوصی و ناوگان به ۲۱۷۰۰۰ پورت اضافی در سال ۲۰۳۰ و ۱.۱ میلیون پورت در سال ۲۰۴۰ نیاز داشته باشد.
این رشد زیرساخت منجر به 8.6 خودروی برقی در هر بندر عمومی در سال 2040 خواهد شد.
هزینه ها شامل تج،ات، نصب، ارتقاء الکتریکی است
استقرار زیرساخت شارژ EV مست،م هزینه های سرمایه ای، از جمله تج،ات، نصب و ارتقاء برق محلی است.
این گزارش میگوید تا سال 2040، سرمایهگذاری 47 میلیارد دلاری برای حمایت از نیازهای شارژ عمومی در بخش MHDV مورد نیاز است.
در مقایسه با بخش وسایل نقلیه سبک (LDV)، که در آن هزینههای سالانه نسبتاً ثابت باقی میماند (حدود یک میلیارد سالانه)، هزینههای سرمایهای MHDV از 340 میلیون دلار در سال 2025 به بیش از 1.7 میلیارد دلار تا سال 2030 و 6.4 میلیارد دلار در سال 2025 افزایش خواهد یافت. 2040.
در حالی که این گزارش مشخص نمی کند که این بودجه از کجا تامین می شود، انتظار می رود که ،ت ها در همه سطوح همچنان نقش مهمی در تامین مالی ایفا کنند، همراه با وجوه ،تی که به طور فزاینده ای نیاز به اهرم سرمایه گذاری خصوصی اضافی دارند.
شارژ و ارتقاء شبکه: 17000 دلار برای هر وسیله نقلیه
برای برآوردن تقاضای مورد انتظار، ،ن زده میشود که شارژ LDV و MHDV میتواند تا سال 2030 به 4300 م،ات افزایش یابد و تا سال 2040 به 22500 م،ات افزایش یابد.
هزینه ارتقاء شبکه برای رسیدگی به این تقاضا، از جمله تولید، انتقال و توزیع، بین 26 تا 294 میلیارد دلار از سال 2025 تا 2040 ،ن زده شده است.
برآورد ما از ارتقای شبکه مورد نیاز برای برآورده ، تقاضای EV – از جمله تولید، انتقال و توزیع – از 26 تا 294 میلیارد دلار (متوسط: 94 میلیارد دلار) در دوره 2025 تا 2040 است.، در این گزارش آمده است که منع، کننده عدم قطعیت قابل توجه در مورد میزان هزینه ها و همچنین تغییرات منطقه ای است.
در حال حاضر، بیشتر زیرساخت های شارژ در مناطق شهری و بزرگترین استان ها متمرکز شده است. انتظار میرود انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و آلبرتا بر نیازهای شارژ آتی برای هر دو نوع LDV و MHDV مسلط باشند که تا سال 2040 92 درصد از پورتهای MHDV را تشکیل میدهند. تورنتو تا سال 2040 به زیرساخت های گسترده نیاز دارد.
تا سال 2030، این کشور باید 41000 پورت شارژ عمومی برای MHDVها علاوه بر 235000 درگاه شارژ عمومی سطح 2 و شارژ سریع جریان مستقیم (DCFC) برای LDVها نصب کند.
پیش بینی می شود تا سال 2040 تعداد بنادر عمومی به ترتیب به 27500 و 679000 بندر افزایش یابد.
مداخلات سیاست عمومی
این گزارش همچنین چندین سناریو جایگزین را شرح میدهد، و بررسی میکند که آتی شارژ خودروهای الکتریکی مختلف چگونه میتواند باشد، زیرا نیاز کلی برای شارژ عمومی و سرمایهگذاریهای مرتبط میتواند از طریق مداخلات سیاست عمومی کاهش یابد.
در سناریویی که در آن کاناداییها ۲۵ درصد کیلومتر کمتر رانندگی میکنند، تعداد پورتهای عمومی LDV مورد نیاز در سال ۲۰۳۰ ۵۸۰۰۰ و در سال ۲۰۴۰ ۱۶۸۰۰۰ کمتر خواهد بود.، مطالعه پیش بینی می کند. این را می توان با تشویق رانندگان به اجتناب از سفر در صورت امکان، کار از راه دور، و تغییر به دیگر مدل های کم انتشار مانند حمل و نقل عمومی، حمل و نقل فعال و غیره به دست آورد.
در سناریوهایی که قدرت شارژ موثر و نرخ بهره برداری بالاتر است، تعداد پورت های عمومی ممکن است تا 25000 پورت دیگر کاهش یابد. کاهش 25 درصدی مسافت رانندگی مست،م سرمایهگذاری قابل توجهی در روشهای جایگزین حملونقل – از جمله حملونقل عمومی، دوچرخهسواری و پیادهروی – و همچنین تغییراتی در برنامهریزی و طراحی شهری برای تشویق جوامع کمتر خودرو محور است.
منبع: https://www.trucknews.com/sustainability/47-billion-in-charging-infrastructure-needed-by-2040-as-ca،a-pushes-for-greener-trucks/1003186895/