مارتین فیشر، مدیر هیئت مدیره ZF در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نمایشگاه CES 2023 درباره وسایل نقلیه نرم افزاری تعریف شده صحبت می کند. - ع،: جک رابرتز

مارتین فیشر، مدیر هیئت مدیره ZF، در کنفرانس مطبوعاتی در CES 2023 درباره وسایل نقلیه نرم افزاری تعریف شده صحبت می کند.


CES – که مخفف Consumer Electronics S،w است – به یکی از نمایشگاه های برتر برای نمایش فناوری جدید تبدیل شده است. برای هر شرکتی که قصد دارد به ،وان یک شرکت فناوری پیشرفته شهرت پیدا کند، این یک مکان ضروری است. و همانطور که این شهرت افزایش یافته است، تعداد شرکت های مرتبط با حمل و نقل باری نیز که در این نمایشگاه به نمایش می گذارند نیز افزایش یافته است.

نمایش عظیم است. هر چهار سالن در مرکز همایش ، وگاس را اشغال می کند. یک سالن صرفاً به حمل و نقل اختصاص داده شده است – اگرچه ا،ر غرفه داران به جای حمل و نقل بر روی بخش خودرو متمرکز هستند. و حتی پس از آن، عمدتاً تامین کنندگان در نمایشگاه هستند. به ،وان مثال، Paccar تنها OEM با غرفه در CES 2023 بود. اما غرفه های بزرگ توسط ZF که حضور غالب در سالن غرب (حمل و نقل) داشت و همچنین Waymo که دارای یک تراکتور Freightliner Cascadia بود اشغال شده بود. آ،ین سیستم‌های کنترل خودکار Waymo Driver در خارج از مرکز کنوانسیون، علاوه بر بسیاری از شرکت‌های دیگر، به نمایش گذاشته شده است.

خیلی چیزهای زیادی برای پوشش جامع در یک پست وبلاگ صرف وجود داشت. با این اوصاف، در اینجا چند برداشت وجود دارد که من را در مدت حضورم در نمایشگاه تحت تاثیر قرار داد.

1. وسایل نقلیه نرم افزاری تعریف شده در CES

نمایشگاه های تجاری اغلب جایی است که ایده ها و مفاهیم کاملاً جدید برای اولین بار به یک صنعت ارائه می شود. نمایشگاه CES 2023 با صحبت های زیادی در مورد یک مفهوم طراحی جدید به نام “وسایل نقلیه نرم افزاری تعریف شده” در این بخش ارائه شد.

بعداً در این مورد بیشتر خواهم گفت. اما، در اصل، وسایل نقلیه تعریف شده نرم افزاری، عملیات را به طور کامل توسط برنامه های نرم افزاری کامپیوتری مدیریت می کنند. به عبارت دیگر، همه چيز روی خودرو – از ترمز گرفته تا فرمان گرفته تا قفل یا باز ، قفل درهای آن – توسط نرم افزار کنترل می شود.

وسایل نقلیه تعریف شده نرم افزاری موضوع اصلی غرفه ZF بود. مارتین فیشر، مدیر هیئت مدیره، طی یک کنفرانس مطبوعاتی ZF در نمایشگاه گفت که در اصل، این امر طراحی و عملکرد آیفون را به خودروها می‌آورد و عملکردهای خودرو کارآمدتری را ارائه می‌کند و در عین حال عملکردها، ویژگی‌ها و امکانات عملکرد جدید را ممکن می‌سازد.

2. ZF دو برابر ، در فن آوری بالا

نسل بعدی خودروها، کامیون‌ها و ون‌ها خودروهایی با طراحی نرم‌افزاری خواهند بود. ZF از CES 2023 برای به دست آوردن جایگاهی به ،وان تامین کننده این سیستم های جدید با معرفی چندین سیستم کنترل پیشرفته خودرو استفاده کرد. در میان این موارد، رایانه خودروی داخلی ارتقا یافته ProAI است که به گفته فیشر، یک سیستم کنترل خودرو قدرتمندتر و چند منظوره است که قدرت کامپیوتری چند دامنه ای را برای سیستم های کنترل خودرو در یک بسته کوچک و سبک که 50 درصد قدرتمندتر از سلف خود

ZF همچنین اعلام کرد که سیستم اتصال خودروی جدید ZF ProConnect آن 4G و 5G است که قادر به اتصال خودروهای ماژولار، قابل تنظیم و برنامه ریزی است.

با تکیه بر این دو سیستم، ZF مجموعه‌ای از سیستم‌های کنترل خودرو «By-Wire» را برای هر سه بعد (فرمان، ترمز و نیروی محرکه) معرفی کرد، فیشر گفت همچنین در نهایت عملکردهای جدیدی را برای سیستم‌های خودروی خودمختار فعال می‌کند.

جالب توجه است، ZF همچنین (تقریباً به ،وان یک نکته) اشاره کرد که روی سیستم‌های کنترل خودرو خودران کار می‌کرد که می‌توانند علاوه بر «دیدن» دنیای اطراف، دنیای اطراف خود را “شنود” کنند. منطق اینجاست که این سیستم‌های حساس به صدا با گوش دادن به فریادهای انسان، آژیرهای وسایل نقلیه اضطراری، بوق قطار و سایر نشانه‌های صوتی در محیط کار، ایمنی خودرو را افزایش می‌دهند.

3. بوش سیستم شارژ دیجیتال متمرکز بر ناوگان را برای خودروهای برقی معرفی کرد

بوش با کلید زدن برقی‌سازی خودروهای تجاری، یک سیستم شارژ دیجیتال متمرکز بر ناوگان را معرفی کرد که به ناوگان کمک می‌کند تا تمام جنبه‌های شارژ را مدیریت کنند و کامیون‌ها و وانت‌های برقی را به‌طور مؤثری کار کنند.

به گفته بوش، سیستم شارژ دیجیتال جدید آن در چهار زمینه کلیدی به ناوگان کمک خواهد کرد:

  1. بهینه سازی عملیاتی با ارائه بهینه سازی مسیر و برنامه ریزی و نظارت بر عملیات شارژ
  2. صورت‌حساب و رومینگ با رزرو نقطه شارژ و صورت‌حساب خودکار
  3. مشارکت در بازار انرژی با بهینه سازی تاسیسات و معاملات اعتبارات بازار انرژی
  4. مدیریت هوشمند انرژی با حدا،ر اصلاح و مدیریت انرژی


بوش گفت که سیستم شارژ دیجیتال آن با زیرساخت‌های ناوگان و سیستم‌های مدیریت موجود یکپارچه می‌شود و می‌تواند به مدیریت تمام جنبه‌های عملیات EV از نقطه شارژ تا راننده کمک کند.



منبع: https://www.truckinginfo.com/10190383/3-trucking-take-aways-from-ces-2023