بررسی فنی خودرو سمند LX EF7 شامل مشخصات آن در طراحی ظاهری، طراحی داخلی، مشخصات فنی، تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی، مزایا و Diy home crafts, Home crafts, Home diy

با این حساب فکر میکنم ی مقدار مصرف سوخت بیشتر می ارزه که ادم ال ایکس سال بگیره…. پس از گذشت سه دهه از تولید پیکان (ساخت شرکت تالبوت انگلیس) و عدم قابلیت ارتقا در شکل ظاهری و فنی آن، نیاز مبرم به طراحی و ساخت خودرو جدید و کاملا متفاوتی نسبت به پیکان مد نظر قرار گرفت. لذا شرکت ایران خودرو در راستای پیشبرد اهداف سازندگی کشور و ایجاد توان رقابت با شرکت های خودروساز خارجی، با همکاری مهندسان و متخصصان ایرانی در مرکز تحقیقات ایران خودرو، نمونه هایی از اولین خودرو ملی را با نام سمند طراحی و تولید کرد.

  • خودروی صفر از بازار آزاد تهیه شده و با تسهیلات ویژه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
  • شرکت ایران خودرو موتورEF7 را روی خودروی سمند سوار کرده و همچنین فروش اقساطی سمند دوگانه را به مشتریان ارائه می‌دهد.
  • در جدول زیر می‌توانید سایر مشخصات فنی سمند ال ایکس را مشاهده و آن‌ها را بررسی کنید.

تنها مزیت پراید سوخت کمتر است وگرنه از لحاظ قدرت موتور و راحتی سرنشینان و امکانات، پراید قابل مقایسه با سمند نیست. شما اگر با پرادو هم سه بار تصادف فجیع کنی مطمئن باش صفر تا صدش کمتر از نیم دقیقه نمیشه!! توصیه میکنم بجای اینکه دنبال خدمات پس از فروشش باشی دنبال یه بیمه بدنۀ خوب برای ماشینت باش. اگر دنبال کیفیت موتور و کم استهلاک بودن آن هستید تندر 90 بخرید اما اگر دنبال راحتی اتاق و صندلی خودرو و آپشن هستید سمند بخرید.

حال آنکه خودروهای بی ام دبلیو و بنز و … نمرات 20 را از لحاظ مهندسی در اختیار دارند . اما اگر بخواهیم شاسی سمند را با پژو 206 مقایسه کنیم باید بگوییم , شاسی سمند می‌تواند 40 درصد و پژو 25 درصد از نیروی تصادف را پخش کند . وقتی شما سرنشین خودروی بی ام دبلیو باشید خیالتان راحت است چون طوری ساخته شده که شدت ضربه را در کل خودرو تقسیم می‌کند . بیایید با هم بررسی کنیم ببینیم خرید کدام خودرو با مبلغی که دارید بهتر است .

سمند،LX مدل 82

متقاضیان برای خرید اقساطی سمند دوگانه بایستی درصدی از قیمت خودرو را در ابتدا به صورت نقد بپردازند و معمولاً مابقی قیمت سمند را در اقساط ۱۲ الی ۴۸ ماهه بپردازند. نسخه تکمیل شده و نهایی اولین ماشین سمند در سال ۱۳۸۱ رونمایی و به تولید انبوه رسید. پس از دو سال، ایران خودرو مدل ارتقا یافته آن را تحت نام LX (ال ایکس) روانه بازار کرد و تا به این لحظه، هنوز هم سمند ال ایکس در خط تولید این شرکت به مونتاژ می‌رسد. با تولید سمند ال ایکس EF7 امکانات و تجهیزاتی به آن اضافه شد که در مدل‌های قدیمی سمند ضعیف بوده یا به کار برده نشده بودند. یکی از مهم‌ترین آپشن‌هایی که محصولات ایران خودرو در هنگام خرید به همراه دارند کارت طلایی سه ستاره برای بهره‌مندی از خدمات پس از فروش است.

طراحی ظاهری خودرو سمند در تمام مدل ها، طراحی به نسبت قابل قبول می باشد که بنابر ابعاد و وزن بالایی که دارد، ایمنی و فضای کافی دارد و به عنوان یک اتومبیل سدان خانوادگی ایرانی، بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. با این وجود هر یک از مدل هایی که به عنوان سمند در طول چند سال اخیر طراحی و تولید شده اند، دارای تغییرات جزئی در ظاهر و همچنین در بخش موتوری هستند که این تفاوت در نسخه سورن ELX توربو بیشتر می باشد. در کل ظاهری که مدل های سمند دارند، نسبت به سایر اتومبیل های موجود در کشور متفاوت می باشد که کیفیت قطعات بکار رفته می توانست بهتر هم باشد. پلتفرم اولیه خودروی سمند که با نام خودروی ملی نیز شناخته می‌شود در سال ۱۳۸۳ رونمایی شد.

سمند بژ مدل 82

در میان مدل‌های مختلف سمند مانند سمند معمولی،EF7 ، SE،SL ، سریر و سورن، سمندEF7 باتوجه به امکانات بیشتری که نسبت به سایر مدل‎‌های آن دارد سهم بیشتری از بازار فروش سمند را مال خود کرده است. من هم پارسال یک سمند صفر خریدم (موتور پژو) که سرعتش به زور به 130 میرسید و در سربالایی هم اصلا جون نداشت. تا اینکه کیلومتر به 5000 رسید و دیدم ماشین کم کم داره جون میگیره. وقتی که کیلومترش به ده هزار رسید کاملا قضیه فرق کرد و الان با دنده 4 هم راحت 120 را پر میکند و در سربالایی هم خیلی تیز است. فعلا باهاش مدارا کن و همانطور که در دفترچه نوشته دور موتور را از 3 هزار بالاتر نبر و اصلا به ماشین فشار نیار تا یه مقدار کیلومترش بره بالاتر و خوب آب بندی بشه.

دارند همیشه باید یک پایمان تو تعمیرگاه باشد و اعصاب خوردکنی و… با ورود به داخل کابین با فضایی قدیمی مواجه میشویم که بدلیل حالت ساده و دموده خود، حس هیجان خاصی به بیننده منتقل نمیکند. البته فرم کلاسیک استفاده شده در کابین به نوعی با ظاهر بیرونی سمند همخوانی دارد و خطوط کلی داشبورد و رودری‌ها از طرحی منطقی بهره میبرند، اما در هر صورت فضای داخلی ماشین نمیتواند اقتصادی بودن خودرو را مخفی نماید و چیزی فراتر از انتظار به شما ارائه نماید. حتی سمندهای مجهز به داشبورد جدید هم از این حیث شرایط ایده‌آلی ندارند اما این مدل دیگر جدای از بحث قدیمی بودن، تکراری و خسته کنند هم شده است. خانواده “سمند” در حال حاضر در 8 گروه مختلف رونمایی و عرضه شده است که در این گزارش از نمناک به بررسی مزایا و معایب این سری از خودروهای سدان خواهیم پرداخت.