اکتور اتاق فرار کیست و چه وظایفی دارد؟ اکتور Actor اسکیپ روم | allescape

اکتور اتاق فرار کیست و چه وظایفی دارد؟ اکتور Actor اسکیپ روم | allescape

گیم مسترها باید بتوانند علاوه بر ایجاد یک ارتباط دو طرفه و صمیی با هر گروه از بازیکنان، در قبل و حین انجام بازی، بتوانند به سوالات آنها پاسخی خوب و کافی بدهند. اطلاعات یک مدیر بازی حرفه ای باید در سطح خوبی باشد تا از پس هر سوالی بربیاید. ارایه هینت ها به طور درست و اصولی نیز می تواند در دید بازیکنان نسبت به یک مجموعه، تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. پس یکی از ویژگی های یک اتاق فرار خفن، گیم مسترهای خوش اخلاق و حرفه ای است. همه مهمانان عزیز و بازیکنان گرامی را بیمه می‌کند اما حادثه خبر اتاق فرار اکشن نمی‌کند. اتفاقات تصادفی همیشه ممکن است رخ دهند و به همین دلیل شما تعهدنامه‌ای را امضا می‌کنید که مشخص می‌کند با آگاهی به تمام شرایط وارد اتاق‌های فرار بازی ترسناک شده‌اید.

  • طبق اعلام انجمن قلب ایران، همه افراد باید حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز داشته باشند.
  • با همه این تفاسیر، شرکت کنندگان در طول بازی همیشه باید به اکتورها احترام بگذارند چون آن ها هم یک انسان هستند و کار خود را انجام می دهند.
  • حضور افرادی جهت جذب شما به بازی و ایجاد ترس و وحشت درون شما، یک نیاز است.
  • وقتی بازیکنان از این طریق راهنمایی بگیرند، دیگر قرار نیست مدام با گیم‌مستر (که شخصی بیرون از دنیای سناریو است) ارتباط داشته باشند.
  • درست در لحظه آخر که پی به همه چیز ببرید و درب نهایی بر شما گشوده شود لذت کشف کردن شما را شگفت زده خواهد کرد.
  • در هر حال، نکتۀ مهم توی انتخاب لوکیشن اینه که شما نباید توی ایجاد اون تجربۀ حسی و فراگیر برای مخاطب محدود باشید؛ یعنی بتونید حداکثر کار ممکن رو برای خلق عناصر غوطه‌وری و دکور مرتبط با سناریو و ژانر پیاده کنید.

معمای خوب، معماییه که ابزارهای لازم برای حل رو به شکل غیر ملموسی در اختیار بازیکن قرار بده. خب سفرزونی عزیز، آیا تا به حال اتاق فرار را بازی کرده‌اید؟ چقدر این بازی برای شما جذاب بوده و چقدر از آن لذت برده‌اید؟ در مورد تجربیات خودتان به ما بگویید. چه ژانری را بازی کرده‌اید و یا دوست دارید چه ژانری را بازی کنید؟ یادتون نره که ما عاشق شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم. در بسیاری از اتاق فرارها، شما را در یک مکان کوچک قرار می‌دهند. به همین دلیل اگر از فضاهای تنگ و کوچک هراس دارید، در این بازی شرکت نکنید.

هینت دهی در اتاق فرار چیست و چگونه انجام میشود؟

اسکیپ روم از اینجا آغاز شد و رفته رفته بین مردم شناخته تر شد و تمایل برای تجربه اتاق فرار افزایش یافت. در این بازی اتاق فرار شما در داخل اتاقی هستید و باید با سرنخ ها و حل معماها، درب اتاق را باز کنید و وارد مرحله بعدی شوید. بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم سناریو می‌باشد.

اتاق فرار دلاک

در این بازی افراد شرکت کننده به حل چالش ؜های مختلف، کشف سرنخ؜ های بازی و حل معما؜ها می؜ پردازند تا راه خروج از اتاق پیدا شود. اگر نیاز به تخلیه انرژی دارید، این چالش هیجان انگیز را امتحان کنید. اگر وارد اتاق فراری شدید که قفل ها، درها و تجهیزات مختلف موجود در آن، در حین بازی دچار مشکل شد، مطمئن باشید که اسکیپ روم خوبی را انتخاب نکرده اید. تمامی وسایل و تجهیزات داخل اتاق یک اسکیپ روم خفن، باید به روز و سالم باشند. هر گونه وسیله ( گاوصندوق، درها، کمدها و…) خراب در داخل اتاق، می تواند علاوه بر ایجاد مشکل در حین بازی، یک ضد تبلیغ باشد و اعتبار مجموعه را زیر سوال ببرد. تجهیزات موجود، بعد از هر بازی باید بررسی و کنترل شوند تا از سلامت و صحت عملکرد آن اطمینان حاصل شود.

مرحلۀ چهارم: طراحی جریان بازی (Game Flow)

روشن و واضح بودن اهداف در هر مرحله به بازیکن کمک می کنه تا سر در گم نشه و بازی رو مرحله به مرحله مطابق جریان پیش ببره؛ که این کار هم به بازی نشاط و هیجان میده و هم مسیر بازی رو جذابتر می سازه. درانتخاب لوکیشن انتخاب منطقه یا محله، نزدیک بودن به وسایل نقلیه عمومی، نزدیکی به رستوران ها، مغازه ها و سایر مراکز تجاری و تفریحی و حتی پارکینگ خیلی مهمه چون هر کدومشون به تنهایی می تونن یک دلیل اصلی برای کسادی کسب وکار شما باشن. قبل از هرچیزی بهتون پیشنهاد می کنم در مورد ژانری که میخواین کار کنین، فیلمای خوب ببینین و کتاب زیاد بخونین.