
بروزرسانی: 23 خرداد 1404
گزارش Flatbed: واردات بیشتر مکزیکی به سمت ساحل خلیج فارس - DAT Freight & Analytics
کلودیا شینبام، رئیس جمهور مکزیک اخیراً از پروژه ای برای توسعه بندر پروگرسو در ایالت یوکاتان در ج، شرقی این کشور تا پایان سال خبر داد. این تنها ترمینال کانتینری در بندر پروگرسو است، بندری در آب های عمیق در شبه جزیره یوکاتان در ج، مکزیک، که فعالیت های نساجی و مونتاژ مکزیک را به بازارهای ایالات متحده مرتبط می کند. منطقه بندر محل س،ت 10 میلیون نفر است که 10 درصد از کل جمعیت مکزیک است. صنعت در این منطقه بر روی maquilas (کارخانه های تولیدی که قطعات بدون عوارض گمرکی را برای صادرات وارد و مونتاژ می کنند)، کارخانه ها و منسوجات متمرکز شده است.
با داده های DAT iQ واضح ترین و دقیق ترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=videoseries[/embed]
با DAT iQ Live هماهنگ شوید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.
این بندر در حال حاضر دروازه ای به ایالات متحده، آمریکای لاتین و اروپا است. هدف از توسعه این است که به بندر 200 هکتاری اجازه دهد تا با افزایش کانال بندر به عرض بیش از 500 فوت و عمق 47 فوت، کشتی های بزرگتر را که محموله های بیشتری را حمل می کنند، در خود جای دهد. با توجه به APM پایانه ها، اپراتور بندر، زمان ترانزیت از طریق دریا به هیوستون، در فاصله 580 کیلومتری، با فرض سرعت 15 گره دریایی، تقریباً 18 ساعت طول می کشد. میامی تقریباً همین زمان را می گیرد و فرصتی را برای کامیون های باربری و حمل ونقل خشک ایجاد می کند تا از طریق حجم بالاتری از واردات از مکزیک به سواحل خلیج ، حرکت کنند.
لوداستار گزارش می دهد که در هشت ماهه اول سال جاری، Progreso 4.8 میلیون تن بار حمل کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال 2023 افزایش 20.1 درصدی داشته است. بر اساس گزارش ها، حدود 22 کشتی در ماه در نیمه اول سال مدیریت کرده و 51171 تیم را پردازش می کند. Beatriz Yera، دکتر APM Terminals مکزیک.
ساعت بازار
همه نرخ های ذکر شده در زیر، هزینه های اضافی سوخت را حذف نمی کنند، و حجم بار به بارهای جابه جا شده اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
این هفته، ما بر بازار حمل و نقل منطقه مرکزی ج، به ،وان یک نیروگاه تولیدی تمرکز می کنیم که ایالت هایی مانند تگزاس، اوکلاهاما، آرکانزاس، لوئیزیانا و بخش هایی از میسوری را در بر می گیرد. این منطقه بیشتر به دلیل اکتشاف و تولید نفت و گاز، پ،تیک، مواد شیمیایی، هوافضا و فولاد سازه ای، خطوط لوله و ماشین آلات سنگین مورد استفاده در صنایع انرژی، ساخت و ساز و حمل و نقل شناخته شده است.
از نظر حجم بار کامیون های تخت، تگزاس بزرگترین بازار نقدی است و هیوستون تقریباً نیمی از حجم ،وجی هفتگی را تشکیل می دهد. میانگین نرخ های ایالتی هفته گذشته 0.05 دلار در هر مایل افزایش یافت و به 2.07 دلار در مایل برای بارهای ،وجی رسید، در حالی که در هیوستون نرخ ها 0.10 دلار در هر مایل جهش کرد و به 2.17 دلار در مایل رسید که 0.08 دلار در مایل بیشتر از سال گذشته بود.
نسبت بار به کامیون
فلت بیددرها هفته گذشته به سختی پیش می رفتند زیرا بارگیری و تخلیه در فضای باز باعث کندی شبکه حمل و نقل شد. کارگزاران ظرفیت بسیار کمتری پیدا ،د و در نتیجه حجم پست های بار 7 درصد بیشتر از سال گذشته بود، در حالی که پست های تج،ات تقریباً نصف آن چیزی بود که در هفته دوم سال 2024 بود. در نتیجه، نسبت بار به کامیون (LTR) هفته گذشته افزایش یافت. با 23 درصد به 27.5، دو برابر مدت مشابه سال گذشته.
نرخ های نقطه ای
Flatbed بیشترین افزایش نرخ را در هفته گذشته به خود اختصاص داده است، با افزایش نرخ های خط حمل و نقل با 0.05 دلار در هر مایل به میانگین ملی 2.04 دلار در هر مایل. نرخ های نقطه ای 0.05 دلار در هر مایل (3٪) بالاتر از هفته دوم در سال 2024 است و مشابه همان جایی است که در سال 2018 بود که آن افزایش نرخ مبتنی بر تخت مسطح شروع شد.
گزارش های هفتگی
منبع: https://www.dat.com/blog/flatbed-report-more-mexican-imports-are-bound-for-the-gulf-coast