بر اساس دادههای IHS Markit، واردات کانتینر ایالات متحده در ژوئیه 2024، پس از اوجترین حجم در طول موج همهگیری در ماه مه 2022 و مارس 2022، سومین واردات کانتینر در ایالات متحده بود. واردات کانتینر ایالات متحده در ژوئیه نسبت به ژوئن 2024 11.2 درصد افزایش یافت و به 2,556,180 رسید. واحدهای معادل بیست فوت (TEU). این اولین بار در 26 ماه گذشته است که حجم از آستانه 2.4 میلیون TEU فراتر رفته است، که قبلاً باعث ازدحام بندر و تاخیر در طول همه گیری می شد.
با دادههای DAT iQ واضحترین و دقیقترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.
https://www.youtube.com/watch?v=videoseries
با DAT iQ Live هماهنگ شوید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.
در مقایسه با جولای 2023، حجم TEU 16.8 درصد افزایش یافته و نسبت به ژوئیه 2019، قبل از همه گیری، 16.3 درصد افزایش یافته است. رشد حجم واردات طی هفت ماهه اول سال 2024، 15.6 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2019 است. در ماه جولای، 1022913 TEU از چین وارد شد که نشان دهنده افزایش 14.7 درصدی نسبت به ژوئن و 19.9 درصدی نسبت به جولای 2023 است. بنادر ساحل غربی افزایش جزئی در سهم حجم واردات کانتینری را تجربه ،د، بنادر شرق و ساحل خلیج ، نسبت به ژوئن ثابت ماندند.
حجم ماه گذشته 17 درصد بیشتر از میانگین ماهانه ژوئیه به سال 2015 بود که منجر به ،نی 150000 بار بیشتر برای باربری شد.
ساعت بازار
همه نرخهای ذکر شده در زیر، هزینههای اضافی سوخت را حذف نمیکنند، و حجم بار به بارهای جابهجا شده اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
این هفته، ما بر ساحل غربی تمرکز می کنیم، جایی که اعتصاب ریلی کانادا بر بازارهای بندری تأثیر می گذارد. به گفته پل براشیر از لجستیک ITS، این تصمیم آنها را برای انتقال منطقه اقیانوسی ساحل غربی به نگر، شدید و رمپ های راه آهن داخلی به نگر، افزایش داد. ساحل غربی به دلیل تغییر مسیرها برای جلوگیری از اعتصابات در کانادا و اختلال در کار در ساحل شرقی ایالات متحده شاهد افزایش حجم است.
برای کانتینرهایی که به ساحل غربی ایالات متحده می رسند و به دلیل تنگناهای ،وجی آسیا با تأخیر شدید مواجه شده اند، حمل کنندگان می توانند تا زم، که ظرفیت هنوز وجود دارد، بارگیری کرده و با کامیون یک طرفه ارسال کنند. در بازار سیاتل، جایی که واردات به بندر تاکوما 17 درصد در مترمربع در ژوئیه و 67 درصد سالانه افزایش یافت، حجم حمل بار کامیون 44 درصد وزنی بر وزن در خط سیاتل به انتاریو افزایش یافت. با این حال، نرخهای نقدی ثابت بودند که نشاندهنده ظرفیت کافی برای پاسخگویی به تقاضا در کوتاهمدت است. از آنجایی که حجم بارهایی که از سیاتل به انتاریو حرکت می کنند نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است، افزایش 44 درصدی هفتگی به احتمال زیاد مربوط به حمل و نقل بار از طریق جاده قبل از فصل ،ید تعطیلات است.
نسبت بار به کامیون
با نزدیک شدن به پایان ماه/سه ماهه در هفته ترمز و اعتصاب راه آهن کانادا درست قبل از روز کارگر، حجم پست بار در هفته گذشته 9 درصد کاهش و 22 درصد از سال گذشته کمتر بود. این به احتمال زیاد آرامش قبل از طوفان در مورد اختلال در بازار است. سطح ظرفیت ملی در درجه اول ثابت بود که منجر به کاهش جزئی نسبت بار ون خشک به کامیون (LTR) به 3.40 شد که 2 درصد بالاتر از میانگین بلندمدت LTR برای این زمان از سال بود.
نرخ های لحظه ای Linehaul
نرخهای ون خشک پس از پنی در هر مایل هفته گذشته کاهش یافت و به بیش از 1.61 دلار در هر مایل رسید و 0.03 دلار در هر مایل بالاتر از سال گذشته باقی ماند. با توجه به 50 لاین برتر DAT، بر اساس حجم بارهای جابهجا شده، نرخهای نقطهای 1.99 دلار در هر مایل ثابت بود. این 0.38 دلار در هر مایل است که بالاتر از میانگین ملی است.
گزارش های هفتگی
منبع: https://www.dat.com/blog/dry-van-report-peak-،pping-season-arrives-early-for-truckers