مبارزه با دزدی محموله یک ورزش گروهی است که در آن حمل‌کنندگان، کامیون‌داران، فرستنده‌ها و دلالان باید با یکدیگر همکاری کنند تا مجرمان باهوش فنی را خنثی کنند.

“این یک حمله جراحی است، افراد بد از تکنولوژی استفاده می کنند. آنها قبل از اینکه به تری، حمله کنند، متوجه شده اند که چه چیزی روی تری، است.»

وی افزود: در گذشته مجرمان داخلی درگیر بودند. اکنون، تهدید جه، است. ردیابی سرقت ها به 22 کشور بازمی گردد. و آنها از روش های پیچیده ای از جمله پیکاپ های ساختگی، بارهای منحرف شده و بارنامه های تغییر یافته استفاده می کنند.

تصویر سرقت محموله
(ع،: iStock)

“افراد بد از سرعت و کارایی ایجاد شده در زنجیره تامین سوء استفاده می کنند. هر چه سریعتر بتو،م کالاها را جابجا کنیم، آنها سریعتر می توانند آنها را بدزدند.”

تنها 10 درصد از سرقت محموله در ایالات متحده گزارش شده است. «این یک مشکل جدی است و در حال بدتر شدن است. نور خورشید بهترین راه حل است، پس بیایید کمی شفافیت در مورد آن داشته باشیم،” لوئیس اصرار کرد.

سارقان کالاهایی را هدف قرار می دهند که تقاضا دارند و می توانند به سرعت فروخته شوند. وی خاطرنشان کرد: نوشیدنی های انرژی زا و ،ات الکلی پیشرو هستند. نوشیدنی های انرژی زا در برخی کشورها غیرقانونی است و نمی توان آنها را وارد کرد، بنابراین مجرمان آنها را می دزدند و به خارج از کشور ارسال می کنند. جاروبرقی‌های رباتیک و پنل‌های خورشیدی نیز از مواردی هستند که برای سارقان مهم هستند.

آ،ین خط دفاعی

لوئیس در گذشته می گفت، دزدها به انبارها نفوذ می ،د. حالا آنها فقط سوار لودبرد می شوند و بار را می دزدند.

دفتر حمل و نقل آ،ین خط دفاعی است و آموزش کلیدی است. او گفت: “این آ،ین ،ی است که به آن بار و آن راننده چشم خواهد داشت.”

نشانه های آشکاری از مشکل قریب الوقوع وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که راننده دارای یک طبقه بندی A در گواهینامه است، کامیون نام شرکت روی آن نقش بسته است و اعداد DOT روی آن ،بانده نشده اند. بررسی کنید که آیا پلاک خودرو متعلق به یک وسیله نقلیه تجاری است یا خیر. اگر باری در سراسر کشور جابه‌جا می‌شود، نباید تا،ی روزانه برای تحویل کالا بیاید.

برخورد با مجریان قانون

هنگام برخورد با مجریان قانون، آنها ممکن است از نامگذاری صنعت آگاه نباشند. لوئیس توصیه می کند، مطمئن شوید که حوزه قضایی محل وقوع جرم را می شناسید و برای یافتن قو،ن جزایی مرتبط با آن زمان بگذارید. به اصول اولیه پایبند باشید و بگویید بار شما دزدیده شده است. همچنین مطمئن شوید که یک شماره پرونده را که می تو،د به شرکت بیمه خود ارائه دهید، دریافت کنید.

وی این نکته حرفه ای را اضافه کرد: اگر پلیس مایل به ارائه شماره پرونده نیست و گزارشی را ارائه نمی دهد، یک شماره CAD (ارسال به کمک رایانه) بخواهید. این زم، ایجاد می شود که شما با 911 تماس بگیرید. می‌تو،د شماره را به بیمه‌گر خود تحویل دهید تا ثابت کند به مقامات مجری قانون اطلاع دارید.

راه های زیادی برای جلوگیری از سرقت محموله وجود دارد. لوئیس از شرکت های حمل و نقل خواست تا در کامیون ها از تله ماتیک استفاده کنند. اگر آن را ندارید، از Air Tag یا دستگاه مشابه استفاده کنید. آن را داخل کامیونت بینداز.»

پشتیبان گیری از واحدهای GPS

اطمینان حاصل کنید که تری،ها دارای یک واحد GPS هستند و یک نسخه پشتیبان نیز نصب کنید. آن را در اطراف ماژول ترمز کامپیوتری نصب کنید تا سارقان فکر کنند که بخشی از آن سیستم است و با آن تداخل نخواهند کرد.

لوئیس می‌خواهد قفل‌هایی را روی درهای سمت چپ تری،ها ببیند، و خاطرنشان می‌کند که می‌توان آن‌ها را به راحتی بدون ش،تن مهر و موم درب سمت راست باز کرد.

«اگر قفل ندارید، یک زنجیر دوچرخه و یک قفل ب،ید و آن را دور میله‌های بار بپیچید. کاری کنید که سرعت دزدها کم شود. 30 ث،ه ب،، آنها به دزدی چیز دیگری ادامه می دهند.”

از اطلاعات و اطلاعات برای دور نگه داشتن رانندگان از نقاط مشکل ساز در مسیرشان استفاده کنید. و در مورد رانندگان صحبت کنید، مطمئن شوید که آنها بررسی شده اند. زندگی فراتر از توان آنها نشانه مشکل است.

در برخی موارد، رانندگان یک سرقت را قطع کرده و صدمه دیده اند. لوئیس توصیه کرد که امنیت را بخشی از جلسه توجیهی ایمنی قرار دهید.



منبع: https://www.trucknews.com/security/team-work-technology-will-help-combat-cargo-theft-cargonet/1003188583/