کامینز جزئیات موتور دیزلی 2027 X15 خود را منتشر کرد، که به گفته خودش ا،امات آلایندگی EPA 2027 را برآورده می کند و در عین حال مصرف سوخت را بهبود می بخشد – و بدون اضافه ، وزن یا استفاده از مایع اگزوز دیزل بیشتر.
موتور جدید دارای سیستم تصفیه پس از اگزوز بسیار ساده شده با سیستم گرمایش الکتریکی نوآورانه است. به گفته کامینز، این طراحی جدید پسفرآوری گرمشده، کارایی بهینه پسفرآوری را بدون به خطر انداختن عملکرد موتور میدهد.
موتور جدید بر پایه پلت فرم موتور کامینز HELM ساخته شده است که اوایل امسال معرفی شد.
کامینز در ماه آگوست در جریان بازدید از دفتر مرکزی شرکت در کلمبوس، ایندیانا، به خبرنگاران نگاهی به X15 2027 انداخت.
کامینز X15 2027: یک موتور میلیارد دلاری
جیم نبرگال، مدیر اجرایی استراتژی بازار، در سخنان افتتاحیه خود برای رو،مه نگاران توضیح داد که موتور X15 یک عامل مهم فناوری برای کامینز است.
او گفت: «X15 2017 پایه و اساس پایداری را برای ورود کامینز به مقررات آلایندگی سال 2027 ایجاد کرد. ما از همان ابتدا به طراحی این موتور متفاوت برخورد کردیم. برای ما، X15 همه چیز در مورد قابلیت اطمینان و زمان کار بود. ما می خواستیم این موتور ضد گلوله باشد. و هست. اکنون زمان معرفی نسل بعدی X15 و حفظ این ویژگی ها فرا رسیده است.
نبرگال گفت: در عصر مقررات گیج کننده و اغلب خسته کننده، ناوگان به طور مداوم به کامینز می گویند که آنها به سادگی یک موتور قابل اعتماد، کم هزینه و کارآمد می خواهند که تمام ا،امات نظارتی را برآورده کند.
وی افزود: به همین دلیل است که کامینز بیش از یک میلیارد دلار در X15 2027 سرمایه گذاری کرده است. این فقط هزینه ای نیست که برای طراحی و سخت افزار ،ج می شود. کامینز همچنین در حال سرمایه گذاری هنگفتی بر روی افراد، امکانات و تقویت زنجیره تامین خود است تا مطمئن شود که قطعات و محصولاتی را که مشتریان در آینده به آنها نیاز خواهند داشت، در اختیار داریم.
درمان پس از بهینه سازی جدید کامینز X15
X15 موفقیت آمیز برای کامینز بوده است. اما این بدان م،ا نیست که مهندسان این شرکت نتوانسته اند راه هایی برای بهبود آن بیابند.
X15 2027 دارای ویژگی های جدیدی مانند توربوشارژر با هندسه متغیر، ترمز موتور جدید تهاجمی و یک ترمز ساده خواهد بود. سیستم تصفیه پس از اگزوز با سیستم گرمایش الکتریکی فوق الذکر.
نبرگال افزود: “همچنین یک دینام 48 ولتی تسمه محور نیز جدید است.” ما به سراغ یک سیستم 48 ولتی روی موتور رفتیم زیرا برای تامین انرژی دو بخاری برقی در سیستم تصفیه پس از آن به برق اضافی نیاز داشتیم.
سیستمهای گردش مجدد گازهای ،وجی، انتشار ا،یدهای نیتروژن (NOx) در اگزوز دیزل را با سوزاندن دوده و سایر ذرات معلق کاهش میدهند. بدیهی است که این سیستم ها زم، که گرم هستند بهترین عملکرد را دارند. این بدان م،است که حتی موتورهای دیزلی با سیستمهای EGR مدرن میتوانند در هوای سرد گازهای گلخانهای منتشر کنند. و افزایش اثربخشی سیستمهای تصفیه پس از ،وجی اگزوز سرد یک نیاز جدید اصلی در مقررات انتشار گازهای گلخانهای فاز 2027 است.
نبرگال توضیح داد که بخاریهای الکتریکی جدید در عرض چند ث،ه پس از راهاندازی موتور به دمای بهینه میرسند.
“از آنجایی که بخاری ها مستقل از موتوری که انجام می دهد گرما ایجاد می کنند، ما اکنون می تو،م مقررات آلایندگی EPA را بدون توجه به آنچه کامیون انجام می دهد رعایت کنیم. برای مثال مهم نیست که کامیون رانده شود.»
نبرگال اضافه کرد که سیستم جدید مصرف سوخت را به خطر نمی اندازد. و میزان مصرف مایع اگزوز دیزل (DEF) را افزایش نمی دهد.
“برخی از راه حل های رقابتی 2027 که ما به آنها نگاه کرده ایم، DEF بسیار بیشتری مصرف می کنند.”
آنچه که سیستم گرمایش پسترتیب اگزوز کامینز X15 انجام میدهد
از دیگر مزایای سیستم گرمایش الکتریکی دو ماژول X15 جدید Nebergall میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مدیریت حرارتی درخواستی را فعال می کند
- راندمان و عملکرد موتور را بدون به خطر انداختن مدیریت حرارتی بهینه می کند
- نیاز به حجم کاتالیزور اضافی برای رسیدن به مقررات سختگیرانه تر را از بین می برد
- مقیاس پذیر برای مطابقت با مقررات آینده
- بدون تعمیر و نگهداری
در مجموع، نبرگال گفت که درمان بعدی X15 2027 واقعاً تعادلی از راه حل های اثبات شده و جدید توسعه یافته توسط کامینز است.
او گفت: “ما اکنون یک طراحی م،ار داریم که به انعطاف پذیری بیشتری در هنگام نصب روی شاسی کامیون اجازه می دهد.” و طراحی جدید با جریان موازی فشار برگشتی را کاهش میدهد و امکان کاهش کلی طول سیستم پسفرآوری را فراهم میکند.
همانطور که اشاره شد، این طراحی همچنین نیاز موتور را برای سوزاندن سوخت بیشتر برای تولید گرمای لازم برای کاهش بهینه انتشار گازهای گلخانه ای حذف می کند.
7 درصد مصرف سوخت بهتر
نبرگال گفت: به طور کلی، X15 2027 نسبت به موتور فعلی از نظر وزنی خنثی است. در حالی که خود موتور به طور قابل توجهی سبک تر از نسخه فعلی است، سیستم تصفیه پس از آن سنگین تر است.
طراحی جدید بادامک دوگانه بالای سر، فناوری پیشرفته سوپاپ مانند زمان بندی متغیر سوپاپ را امکان پذیر می کند. این با یک سیستم مدیریت هوا جدید ،یب شده است که توسط توربوشارژر جدید با هندسه متغیر تقویت شده است.
یک سیستم سوخت کاملاً جدید 2400 بار از یک شیر چرخش حرارتی استفاده می کند. این سوپاپ پمپ بنزین را برای راه اندازی کارآمد – از جمله راه اندازی سرد – آماده می کند.
مهندسان کامینز همچنین کاسه پیستون را در X15 2027 اصلاح ،د. این امر در ،یب با طراحی سیلندر جدید، نسبت تراکم بالاتری را به X15 می دهد که به راندمان کلی بالاتر تبدیل می شود.
به گفته نبرگال، X15 2027 تا 7 درصد مصرف سوخت بهتری نسبت به نسخه EPA24 X15 ارائه خواهد کرد. این شامل تقویت 3 تا 4 درصدی در طراحی موتور پایه، همراه با افزایش مصرف سوخت 1 تا 3 درصدی از پیشرانه است.
او افزود که این شامل قطعاتی مانند گیرب، دستی خودکار جدید Endurant و محور Cummins 14X HE SFR 2.05 می شود.
نبرگال گفت: «این یک جنبه مهم در سال 2027 است که نمی توان نادیده گرفت.
به لطف همکاری ما با ایتون و ،ید Meritor، کامینز اکنون میتواند راهحلهای کامل نیرومحرکه را به مشتریان ناوگان خود ارائه دهد. این شامل موتورها، گیرب،ها و محورهایی میشود که کاملاً یکپارچه شدهاند و طوری طراحی شدهاند که با هم کار کنند تا حدا،ر کارایی را ارائه دهند.»
منبع: https://www.truckinginfo.com/10226866/،mins-s،wcases-2027-x15-engine