
بروزرسانی: 03 تیر 1404
ناوگان EV Purolator با تاکید بر پروتکل های ایمنی و پذیرش اندازه گیری شده گسترش می یابد
ناوگان خودروهای الکتریکی Purolator (EV) از 150 دستگاه فراتر رفته است که پیشرفت قابل توجهی را در اه، زیست محیطی آن نشان می دهد. با این حال، رویکرد "آهسته و سنجیده" این شرکت برای پذیرش EV بر اقدامات ایمنی، پروتکل ها و آموزش راننده بیشتر تاکید می کند و در عین حال انتظار مقررات ،تی شفاف تر را تضمین می کند.
TruckNews.com با کریس هنری، مدیر ناوگان در Purolator، برای به دست آوردن بینشی در مورد جنبه ایمنی عملیات EV در حالی که صنعت حمل و نقل ملاحظات مرتبط با باتری های لیتیوم یون را بررسی می کند، به گفتگو نشستیم.
حوادث اخیر، مانند آتش سوزی سپتامبر 2024 در بندر مونترال شامل باتری های لیتیوم یون ذخیره شده برای حمل و نقل، و آتش سوزی Escondido در کالیفرنیا، جایی که یک Semi Tesla در سال 2023 آتش گرفت، چالش های مدیریت این خطرات را برجسته می کند.
هر دو آتش سوزی به فرار حرارتی نسبت داده شد، یک واکنش زنجیره ای که در آن گرمای بیش از حد در یک سلول باتری باعث شعله ور شدن سلول های همسایه می شود. این رویدادها نگر، هایی را در مورد ذخیره سازی، حمل و نقل و عملکرد خودروهای الکتریکی که عمدتاً از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند، ایجاد کرده است.

تست خودرو
Purolator به ،وان یکی از اولین پذیرندگان خودروهای برقی، آزمایش های کاملی را روی تعداد کمی از خودروها انجام می دهد، معمولاً یک تا پنج خودرو از هر سازنده، قبل از اینکه ،ید خودروهای برقی در مقیاس بزرگ را انجام دهد. هنری می گوید این آزمایش ها برد، ظرفیت حمل، قابلیت رانندگی و سازگاری کلی عملیاتی را ارزیابی می کنند.
در حالی که همه آزمایش ها رضایت بخش نبوده اند، Purolator هرگز یک وسیله نقلیه را به دلیل نگر، های ایمنی رد نکرده است.
برخی به سادگی با آنچه ما به دنبال آن هستیم مطابقت ندارند. تا کنون هیچ (EV) مورد بررسی قرار نگرفته است که وارد کرده باشیم (و) بگوییم، از نظر مک،کی یا فنی آن ها نمی توانند کار را از نظر موتور و اجزای الکتریکی به طور مؤثر انجام دهند. به طور معمول، به این دلیل است که آنها با موارد استفاده ما مطابقت ندارند تا بتو،م با مشخصات تحویل ما مطابقت داشته باشیم، "هنری گفت که ایمنی سنگ بنای این فرآیند ارزیابی است. ما اطمینان می دهیم که همه وسایل نقلیه قبل از اینکه یک وسیله نقلیه را وارد کنیم، استانداردهای ایمنی کانادا را رعایت می کنند. ما هیچ یک از مردم یا جوامع خود را با وسیله نقلیه ای که گواهینامه و ایمن ندارد به خطر نمی اندازیم.»
آموزش ایمنی
ناوگان EV Purolator شامل وسایل نقلیه از چندین سازنده است که هر کدام به آموزش آشنایی ویژه برای رانندگان نیاز دارند. هنری خاطرنشان کرد: «برای هر وسیله نقلیه ای که اکنون به کار می گیریم که یک خودروی الکتریکی است، برای هر وسیله ای که می گوییم، آموزش جداگانه ای ارائه می دهیم. ما می خواهیم آنها با وسیله نقلیه آشنا شوند و از اینکه وسیله نقلیه چیست و چه کاری می تواند انجام دهد، آگاه باشند.
آموزش شامل جلسات ک، درس برای آموزش اصول ایمنی است، مانند شناسایی اجزای ولتاژ بالا که با پوشش نارنجی مشخص شده اند و تمرین رانندگی برای کمک به اپراتورها برای انطباق با کنترل آرام تر و متفاوت تر خودروهای الکتریکی.
پروتکل های پیشرفته
Purolator همچنین پروتکل های ایمنی را برای مق، با خطرات ویژه EV در تلاش برای محافظت نه تنها از کارکنان، بلکه از جوامع و اولین پاسخ دهندگان نیز افزایش داده است.
هنی می گوید Purolator به همه آتش نش، ها در مناطقی که کامیون های برقی را مستقر کرده بود، هشدار داد تا مطمئن شوند که ما خودروهای برقی را هم در تأسیسات و هم در جاده داریم. در حالی که خطر آتش سوزی کم است، این شرکت وسایل نقلیه و تاسیسات را به کپسول های آتش نش، طراحی شده برای مدیریت آتش سوزی باتری مجهز می کند. رانندگان برای پیروی از روش های استاندارد در طول رویدادهای حرارتی آموزش دیده اند: "خود را از وسیله نقلیه یا ساختمان خارج کنید، با آتش نش، تماس بگیرید و به مقامات اجازه رسیدگی کنید."

علی رغم برخی حوادث پرمخاطب مربوط به آتش سوزی خودروهای الکتریکی، هنری گفت که این رویدادها نادر هستند: «احتمال بسیار کمتری است، منظورم این است که بسیار کمتر از آتش گرفتن خودروی ICE (موتور احتراق داخلی) است. اما وقتی این اتفاق می افتد، منظورم این است که یک رویداد بزرگ است.»
وقتی از هنری پرسیده شد که آیا شرکت های بیمه نگر، های مربوط به ایمنی یا مسئولیت را به Purolator اعلام کرده اند، هنری می گوید که آنها این کار را نکرده اند. او می گوید حتی با وجود اینکه حق بیمه برای خودروهای برقی حدود 10 تا 15 درصد بیشتر است، این افزایش عمدتاً ناشی از هزینه های بالاتر خودروها است تا نگر، های مربوط به مسئولیت.
هنری گفت: "آنها هنوز برنگشته اند و به ما گفته اند که مسئولیت جزء مهمی از این افزایش است." وقتی به زمان و کیلومترها و بردی که این وسایل نقلیه بدون حادثه رانندگی می کنند در مقایسه با وسایل نقلیه ICE نگاه می کنید، به میزان قابل توجهی کمتر است. بنابراین به همین دلیل است که ما در این برهه از زمان شاهد بروز مشکلات عظیم مسئولیتی نیستیم.»
هنری گفت که رویکرد محتاطانه Purolator برای پذیرش EV سفری "بسیار خوب و موفق" بوده است و مزایای زیست محیطی و مالی خودروهای برقی را ستایش کرد و اشاره کرد که این شرکت در حال دستیابی به کاهش گازهای گلخانه ای، صرفه جویی در مصرف سوخت و تمام وعده های برق رس، است.
استقبال رانندگان نیز بسیار مثبت بوده است. کارکنان و رانندگان ما از خودروها استقبال می کنند. آنها را رانندگی می کنند. آن ها برای رانندگی با آنها هیجان زده هستند.» هنری گفت. "من فکر می کنم که این فقط برای آینده ما خوب است."
منبع: https://www.trucknews.com/transportation/purolators-ev-fleet-expands-with-emphasis-on-safety-protocols-and-measured-adoption/1003192383/