ناوگان خصوصی به روند رشد یک دهه ای خود ادامه می دهند، به طوری که سال 2024 دهمین سال متوالی افزایش محموله ها، حجم حمل و نقل و افزایش ارزش است که با کنترل آنها بر یک چهارم سهم بازار در سال جاری به اوج خود رسید. گزارش بررسی معیار 2024 منتشر شده توسط شورای ملی کامیون های خصوصی (NPTC). ناوگان خصوصی اکنون رکورد 75 درصد از محموله های ،وجی را در ایالات متحده انجام می دهند – بالاترین درصد ثبت شده از زمان آغاز نظرسنجی در سال 2005.

نظرسنجی سال 2024 شاهد شرکت کننده 122 شرکت بود که 28 درصد از آنها برای اولین بار مشارکت داشتند. متوسط ​​اندازه ناوگان در میان پاسخ دهندگان به نظرسنجی به 601 واحد نیرو افزایش یافت – بالاتر از میانگین صنعت – با تعداد کل خودروهای 74081. بیش از 44 درصد از پاسخ دهندگان افزایش خالص جمعیت ناوگان سنگین خود را گزارش ،د که منع، کننده گسترش مداوم این بخش است.

نمودار حمل و نقل ،وجی
(اینفوگرافیک: NPTC)

در یک وبینار، گری پتی، رئیس و مدیر اجرایی NPTC، گفت که ناوگان خصوصی از دهه 1990 “هیچ وقت قوی تر” نبوده اند و بیشتر ناوگان خصوصی انتظار دارند در پنج سال آینده رانندگان و تج،ات اضافه کنند. از بیش از 2 میلیون حامل ثبت شده در اداره ایمنی خودروهای فدرال، 47٪ ناوگان حمل و نقل خصوصی هستند.

تعدادی از شرکت های بزرگ در ایالات متحده ناوگان خصوصی را از ابتدا راه اندازی کرده اند. بارزترین و برجسته ترین نمونه آن این است که Procter and Gamble پس از 180 سال عدم وجود ناوگان خصوصی، ناوگان خصوصی خود را راه اندازی کرد. Dollar General، Chick-fil-A و Home De، نمونه های دیگری هستند.

چرا ناوگان خصوصی در حال رشد هستند؟

C،ie Wood، مدیر حمل‌ونقل در Packing Corporation of America (PCA) و Mkile Schwersenska، مدیر کل در Brakebush Transportation، می‌گویند که ناوگان خصوصی ارزش قابل توجهی برای شرکت‌هایشان به‌ویژه در کنترل هزینه، کارایی عملیاتی و خدمات مشتری به ارمغان می‌آورد.

«در سطح مجموعه C، بارها و بارها ثابت کرده‌ایم که ناوگان خصوصی چقدر مهم است. به همین دلیل نه تنها ما را قطع ن،د، بلکه دارند ما را گسترش می دهند. آنها امروز بیش از هر زمان دیگری سرمایه به ما می دهند زیرا پتانسیل را می بینند.» وود گفت. “هر کارخانه در سراسر شبکه PCA یک ناوگان خصوصی برای خود می خواهد.”

تام مور، معاون اجرایی NPTC و نویسنده گزارش از سال 2007، گفت که در حالی که ناوگان خصوصی 75 درصد از محموله های ،وجی را انجام می دهند، سهم ورودی بار در ایالات متحده که توسط ناوگان خصوصی حمل می شود در حد پایین تا متوسط ​​ثابت شده است. محدوده 30٪، پس از رسیدن به اوج 43٪ در طول همه گیری. در حالی که ناوگان خصوصی همچنان بر تدارکات ،وجی تسلط دارند، بازار ورودی بیشتر مختلط است و برخی از بخش ها توسط شرکت های حمل و نقل یا فروشندگان شخص ثالث اداره می شود.

اینفوگرافیک: گزارش NPTC در مورد اینکه چرا شرکت ها ترجیح می دهند ناوگان خصوصی داشته باشند
(اینفوگرافیک: NPTC)

مزایای حفظ ناوگان خصوصی چند وجهی است.

برای شرکت‌هایی مانند PCA و Brakebush Transportation، کنترل زنجیره تامین فقط به منظور اطمینان از تحویل به موقع کالا نیست، بلکه در مورد به حدا،ر رساندن کارایی و سودآوری است.

“بزرگترین ارزش ما در مدیریت حجم ورودی ما یافت شده است زیرا مواد خام (طیور) است، بنابراین تازه است، کالایی فاسد شدنی است که موجودی به موقع برای امکانات ما است. دید برای ما اولویت بالایی دارد، و اینجاست که ناوگان خصوصی ما در طول سال‌ها برتری داشته است – رساندن کامیون‌هایمان به آن مکان‌ها تا از تامین‌کنندگان ما تحویل گرفته و آن را به کارخانه‌های ما برگردانند.

کاهش مسافت پیموده شده سالانه

روند دیگری که در این گزارش برجسته شده است، کاهش مسافت پیموده شده سالانه در کارهای سنگین است. میانگین مسافت پیموده شده برای واحدهای سنگین به 85000 مایل در هر کامیون کاهش یافته است، کاهش قابل توجهی که نشان دهنده تغییرات گسترده تر در عملیات ناوگان است.

عوامل متعددی در این امر نقش دارند. برای مثال، بسیاری از شرکت‌ها – از جمله PCA – تصمیم می‌گیرند مراکز توزیع بیشتری باز کنند و به مشتریان خود نزدیک‌تر شوند. با کاهش مسافتی که کالاها برای سفر نیاز دارند، شرکت ها می توانند هزینه های عملیاتی خود را کاهش داده و کارایی را افزایش دهند.

مدل زنجیره تامین PCA برای محصولات راه راه در شعاع 250 مایلی مشتریان ما قرار دارد. به همین دلیل است که ما بیش از 100 مکان پراکنده در سراسر ایالات متحده داریم. ما واقعاً به راننده‌های اختصاصی محلی یا حتی منطقه‌ای روی آورده‌ایم، که می‌تواند کمی دورتر از خانه خارج شود، اما همچنان هر شب در خانه یا هر شب در خانه است.»

این تغییر مسیر به مسیرهای محلی و منطقه‌ای نه تنها مسافت پیموده شده را کاهش می‌دهد، بلکه حفظ راننده را نیز بهبود می‌بخشد، زیرا رانندگان بیشتری مشاغلی را ترجیح می‌دهند که به آنها اجازه می‌دهد مکرراً در خانه باشند.

روند ،ید و اجاره

گزارش معیار سال 2024 همچنین تغییراتی را در شیوه های ،ید و اجاره نشان داد. در حال حاضر ترجیح فزاینده ای برای لیزینگ وجود دارد، به طوری که 60 درصد از واحدهای سنگین در ناوگان خصوصی در حال حاضر اجاره شده اند، در حالی که 40 درصد مالکیت دارند. تج،ات اجاره شده از سال 2023 7 درصد افزایش داشته است، در حالی که تج،ات ،یداری شده 4 درصد رشد داشته است. این نشان دهنده تمرکز بر انعطاف پذیری و مدیریت هزینه است، زیرا لیزینگ دسترسی به فناوری جدیدتر و ساختار هزینه قابل پیش بینی تری را فراهم می کند.

مور گفت، حدود 32 درصد از اعضای NPTC ما نشان دادند که در آن بازار اجاره بازی می‌کنند، و توضیح داد که این فعالیت اجاره نشان می‌دهد که شرکت‌ها قبل از اینکه متعهد به ،ید یا اجاره شوند، انگشت خود را با واحدهای اجاره‌ای در آب فرو می‌کنند.

چرخه های تجارت تری، در نمودار NPTC نشان داده شده است
(اینفوگرافیک: NPTC)

«ما دیده‌ایم که ناوگان خصوصی که به دنبال چرخه‌های تجاری سریع‌تر، آ،ین فناوری و بهره‌وری بهتر سوخت هستند، به‌طور فزاینده‌ای اجاره را انتخاب می‌کنند. جیم لاگر، معاون اجرایی Penske Truck Leasing، که حامی گزارش معیار 2024 NPTC بود، گفت: این قابلیت پیش‌بینی در هزینه، همراه با دسترسی به فناوری‌های ایمنی پیشرفته و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، اجاره را به یک گزینه جذاب تبدیل می‌کند.

ناوگان اجاره‌ای همچنین از چرخه‌های تجاری کوتاه‌تر بهره می‌برند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با آ،ین پیشرفت‌های ایمنی و کارایی به روز بمانند. در حالی که میانگین کلی چرخه تجارت برای کامیون های ک، 8 6.1 سال و 572000 مایل است، کامیون های متعلق به ک، 8 چرخه تجارت طول، تری دارند، به طور متوسط ​​6.7 سال و 630000 مایل.

روند تعمیر و نگهداری: برون سپاری در حال افزایش است

اما با گسترش ناوگان و قدیمی شدن تج،ات، رویکرد تعمیر و نگهداری نیز در حال تغییر است.

تعمیر و نگهداری برون سپاری افزایش یافته است، به طوری که 46 درصد از ناوگان اکنون 90 سنت از هر دلار تعمیر و نگهداری را صرف خدمات برون سپاری می کنند. این تغییر به دلیل پیچیدگی فزاینده وسایل نقلیه مدرن است که به ابزارهای تشخیصی تخصصی و تخصص نیاز دارد که ممکن است بسیاری از تیم‌های داخلی آن را نداشته باشند.

لاگر گفت که Penske شاهد بوده است که ناوگان خصوصی برای کمک به مدیریت تعمیر و نگهداری به همکاری می پردازند، به خصوص که وسایل نقلیه قدیمی تر و از نظر فناوری پیشرفته تر می شوند. وی افزود که مشتریان لیزینگ به ویژه از دسترسی به خدمات تعمیر و نگهداری حرفه ای قدرد، می کنند.

بزرگراه روستایی
(ع،: istock)

در همین حال، 34 درصد از پاسخ دهندگان در گزارش معیار نشان دادند که به سرمایه گذاری در ،یب تعمیر و نگهداری داخلی و برون سپاری ادامه می دهند. و 20٪ از ناوگان گفتند که آنها به تنهایی به تعمیر و نگهداری داخلی پایبند هستند.

و در حالی که مسائل مربوط به تج،ات و تعمیر و نگهداری کمتر شده است، کمبود راننده و چالش های ایمنی مستمر نیاز به تمرکز مداوم دارد.

مسائل مربوط به رانندگان، از جمله استخدام، جابجایی، و حفظ، به ،وان چالش اصلی برای ناوگان خصوصی ظاهر شد که توسط 18٪ از پاسخ دهندگان ذکر شده است. نگر، های ایمنی، مسائل مربوط به کارکنان داخلی و عوامل هزینه نیز چالش های مهمی را ایجاد ،د.

استخدام

یکی از چالش‌های کلیدی که در این گزارش به آن اشاره شده، دشواری در استخدام رانندگان جوان‌تر است. میانگین سنی رانندگان ناوگان خصوصی اکنون بیش از 49 سال است که نشان دهنده شکاف قابل توجهی در جذب استعدادها در 20 سالگی است.

او می‌گوید: «دهه بیست برای مقاصد استخدام به دلیل تجربه سخت است، درست است؟ ناوگان خصوصی، ما به تجربه بسیار بالایی نیاز داریم، و برای داشتن آن، به یک راننده مسن تر منجر می شود.» وود PCA توضیح داد.

برای رفع این مشکل، برخی ناوگان در حال اجرای برنامه های جذب و توسعه داخلی هستند. Schwersenska افزود که برنامه های توسعه داخلی اجرا شده در Brakebush به کاهش میانگین سنی رانندگان آنها به حدود 48 سال کمک کرد.

ما برنامه‌های توسعه داخلی داریم تا افراد را از امکانات خود بگیریم و در صورت علاقه آنها را در مدرسه CDL قرار دهیم. ما چند نفر از تکنسین‌هایمان را گرفته‌ایم، که همیشه گفت‌وگوی جالبی با مدیر مغازه است.»

جابجایی راننده و ایمنی

اما گردش مالی رانندگان در ناوگان خصوصی همچنان در سال 2024 به 20.2 درصد رسید – و در حالی که این دومین بار در سه سال گذشته است که بیش از 20٪ است و از نرخ سال گذشته 19٪ فراتر می رود – هنوز هم کمتر از شرکت های حمل و نقل اجاره ای است. مور گفت.

او گفت که ناوگان خصوصی هنوز هم غرامت رقابتی ارائه می دهند که عاملی کلیدی در حفظ رانندگان است. متوسط ​​دستمزد راننده در ناوگان خصوصی فقط 90000 دلار است و حدا،ر دستمزد راننده حدود 130000 دلار است.

نمودار روند جبران خسارت راننده را نشان می دهد
(اینفوگرافیک: NPTC)

مور افزود: طبق برآوردهای این گزارش، میانگین هزینه گردش برای یک راننده تقریباً 12000 دلار است. این رقم شامل هزینه‌های مربوط به استخدام، استخدام، سوار شدن به هواپیما، آموزش و بهره‌وری از دست رفته است که زم، رخ می‌دهد که یک کامیون در طول دوره انتقال در جاده نباشد.

ایمنی همچنین با تمرکز فزاینده بر کاهش تصادفات و صدمات، اولویت اصلی ناوگان خصوصی است. این گزارش می گوید ناوگان خصوصی دارای نرخ تصادف قابل ثبت DOT 2.61 تصادف در هر میلیون مایل هستند که سه برابر بهتر از میانگین صنعت است.

این گزارش استفاده از فناوری مانند سیستم‌های تله‌ماتیک و کمک راننده را به ،وان ابزارهای کلیدی در بهبود نتایج ایمنی برجسته می‌کند. پاسخ دهندگان همچنین سطوح بالاتری از سرمایه گذاری در آموزش ایمنی و استراتژی های مدیریت ریسک فعال را گزارش می دهند.

هر دو PCA و Brakebush Transportation سرمایه گذاری قابل توجهی در فناوری ها و شیوه های ایمنی انجام داده اند. شورسنسکا به ادغام دوربین های رو به جلو و دوربین های دید جانبی در کامیون های خود برای رفع نگر، های ایمنی، به ویژه در شرایط نامساعد جوی اشاره کرد.

برای PCA، ایمنی همچنین با برنامه ریزی مسیر و شیوه های عملیاتی بهتر مرتبط است. با تمرکز بر مسیرهای محلی و منطقه ای، PCA نه تنها به حفظ کمک می کند، بلکه با محدود ، خستگی در مسافت طول،، احتمال تصادفات را کاهش می دهد.

وود گفت: “این شغلی است که رانندگان می خواهند، بنابراین ما شاهد گردش مالی زیادی نیستیم.”



منبع: https://www.trucknews.com/transportation/private-fleets-cut-mileage-boost-safety-adopt-new-leasing-maintenance-trends-nptc/1003188291/