روندهای حمل و نقل اقتصادی: سفارشات کلاس 8 افزایش یافت، گامی برای کاهش موانع تجارت داخلی برداشته شد.
انتشار: مهر 13، 1403
بروزرسانی: 03 تیر 1404

روندهای حمل و نقل اقتصادی: سفارشات کلاس 8 افزایش یافت، گامی برای کاهش موانع تجارت داخلی برداشته شد.


سفارشات ک، 8 در ماه سپتامبر دو برابر شد، زیرا ناوگان ها برای اسلات ساخت 2025 صف بندی ،د. با این حال، در مواجهه با بازار حمل و نقل که همچنان راکد است، تقاضا در سطوح جایگزینی باقی می ماند.

بازار نقدی در هفته اخیر هیچ غافلگیر کننده ای را نشان نداد، زیرا نرخ ها از روندهای فصلی پیروی می کنند. و حرکتی برای کاهش موانع تجارت داخلی در صنعت حمل و نقل کانادا، اما آیا کافی است؟

نمودار سفارش ک، 8
(منبع: FTR)

سفارشات کامیون ک، 8 در ماه سپتامبر انجام می شود

طبق گزارش FTR، سفارشات کامیون ک، 8 در ماه سپتامبر بیش از دو برابر شد و به 30000 دستگاه رسید. این هنوز 4 درصد تخفیف در جلدهای سپتامبر گذشته داشت.

FTR خاطرنشان می کند که آمار سپتامبر مطابق با انتظارات فصلی است. با توجه به رکود فعلی در بازار حمل و نقل، این دریافت سفارش متعادل را نشان می دهد. FTR نشان داد که سفارشات همچنان در سطح تقاضای جایگزینی وارد می شوند.

دان مویر، تحلیلگر ارشد خودروهای تجاری توضیح داد: «این ماه، OEM ها تقاضای بازار مثبتی را مشاهده ،د، اگرچه میزان افزایش ماهانه متفاوت بود.

"بازار حرفه ای به طور قابل توجهی بهتر از بخش معمولی عمل کرد و باعث بهبود بیشتر ماه به ماه شد. با وجود راکد بودن بازارهای حمل و نقل، ناوگان به سرمایه گذاری در تج،ات جدید ادامه می دهند، البته در سطح تقاضای جایگزین در سال 2024 تا به امروز. پس از انتشار آ،ین داده های بازار ک، 8 در اوا، این ماه، ما انتظار داریم که میزان معوقه های ماه سپتامبر افزایش کمی داشته باشد. با باقی ماندن موجودی انبار نزدیک به سطح رکورد، ما همچنین انتظار داریم که تا پایان سال 2024 فشار نزولی بیشتری بر نرخ ساخت وارد شود.

ACT Research 37100 واحد را گزارش کرد که 0.3 درصد بهتر از ماه مشابه سال گذشته است. برداشت صعودی تری از اعداد داشت.

Kenny Vieth، رئیس و تحلیلگر ارشد ACT گفت: «سفارش های ک، 8 بسیار بالاتر از روند و انتظارات فصلی در سپتامبر افزایش یافتند. از نظر تاریخی، سپتامبر اولین ماه سفارش های قوی تر است، زیرا OEM ها دفترچه های سفارش خود را برای سفارش های سال آینده باز می کنند. به این ترتیب، برای اولین بار از ماه مارس، فصلی بودن حجم سفارش ماهانه را کاهش می دهد. بر اساس تعدیل فصلی، سفارشات ک، 8 نسبت به آگوست 92 درصد افزایش یافت و به 35200 دستگاه رسید.

وی در خصوص وظیفه متوسط \u200b\u200bنیز افزود: سفارشات وظیفه متوسط \u200b\u200bدر سطح محدوده با روند کاهشی بسیار آهسته ادامه یافت.

اینفوگرافیک نرخ بازار نقطه ای
(منبع: Truckstop/FTR)

نرخ های نقطه ای بر اساس انتظارات فصلی متفاوت است

طبق گزارش Truckstop و FTR، افزایش اندک در نرخ ون خشک و تخت در بازار نقدی ایالات متحده برای هفته منتهی به 27 سپتامبر مطابق با انتظارات فصلی کاهش یافت.

نرخ های یخچال طبق معمول آن هفته تقویم کاهش یافت. نرخ های نقطه ای سال به سال برای هر سه بخش منفی باقی می مانند، و ون خشک و تخت تخت ضعیف ترین مقایسه سال به سال خود را در ماه ها گزارش می کنند.

کاهش در آگهی های کامیون، شاخص تقاضای بازار را به 62.2 رساند که بالاترین میزان در 10 هفته گذشته است.

نموداری که ثبت نام های حامل جدید را نشان می دهد

حامل های بیشتری وارد بازار ایالات متحده می شوند

آ،ین گزارش اقتصادی ماهانه Motive نشان می دهد که ثبت نام شرکت های حامل جدید در ایالات متحده در ماه آگوست برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و 4.3 درصد نسبت به سطح جولای افزایش یافت. اپراتورهایی که از بازار خارج می شوند نیز رشد اندکی داشته اند، اما این ،وجی ها نسبت به سال گذشته 52 درصد کاهش داشته است.

از انتخابات قریب الوقوع ایالات متحده و تأثیر آن بر حمل و نقل چه باید کرد؟ Motive خاطرنشان می کند که بزرگترین تأثیرات سیاست از دیدگاه نامزد برنده در مورد تعرفه ها حاصل می شود. افزایش 10 درصدی تعرفه ها بر کالاهای وارداتی از چین، همانطور که ترامپ پیشنهاد کرد، باعث می شود حجم واردات بلافاصله افزایش یابد زیرا ،ده فروشان تلاش می کنند تا محموله ها را پیش از اجرا سریع تر دنبال کنند.

انگیزه نشان می دهد که ایالات متحده به طور فزاینده ای به مکزیک به ،وان واردکننده کلیدی متکی خواهد بود.

صرف نظر از اینکه کدام سیاست های تعرفه ای جدید اجرا می شود، ما انتظار داریم که موقعیت قدرتمند مکزیک در زنجیره تامین جه، و همچنین نزدیک شدن به آن، به رشد خود ادامه دهد. ما معتقد نیستیم که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تأثیر قابل توجهی بر صنعت حمل و نقل در کوتاه مدت داشته باشد و پیش بینی می کنیم که با حرکت به سوی سال 2025، بازار به مسیر فعلی خود ادامه دهد.»

و به نقل از Vieth of ACT Research، که گفته است: «زیبایی این صنعت این است که اقتصاد ایالات متحده کاملاً به کامیون ها و حمل و نقل کامیون وابسته است. و صرف نظر از اینکه چه ،ی انتخاب می شود، ما همچنان روز بعد از انتخابات می خوریم و می نوشیم و لباس و ماشین و خانه می ،یم. ما به ،وان یک گروه در صنعت بسیار خوبی هستیم. مثل مرگ، مالیات و توزیع است.»

در عرصه داخلی، باید اقدامات بیشتری برای بهبود تجارت داخلی انجام شود

در اینجا در کانادا، فدرال رزرو یک برنامه آزمایشی را با هدف کاهش موانع تجارت داخلی معرفی کرده است. این به استان ها و مناطق شرکت کننده اجازه می دهد تا قو،ن حمل و نقل یکدیگر را برای بهبود کارایی به رسمیت بشناسند.

قو،ن اولیه شامل قو،نی در مورد تابلوهای بزرگ وسایل نقلیه برای تسهیل حرکت راحت تر کالا در سراسر مرزهای است، است. فدراسیون مشاغل مستقل کانادا (CFIB) از قو،ن استقبال کرد و اشاره کرد که اقتصاد کانادا می تواند سالانه 200 میلیارد دلار از طریق حذف موانع تجارت داخلی رشد کند.

اتاق بازرگ، کانادا نیز از این اقدام استقبال کرد، اما گفت که باید اقدامات بیشتری انجام شود.

در بی،ه ای آمده است: «ما نباید صرفاً برای تجارت در کشور خود به یک توافقنامه تجارت آزاد نیاز داشته باشیم، و تجارت بین المللی نباید آسان تر از بین است، باشد».

حمل و نقل باری که نزدیک به 30 درصد از بخش حمل و نقل کانادا را تشکیل می دهد، یکی از انعطاف پذیرترین راه ها برای جابجایی کالا است. صنعت به پیشبرد اقتصاد ما کمک می کند، نه تنها با گرفتن کالاها در دست ،، که آنها را می خواهند، بلکه با ایجاد فرصت های تجاری جدید.

با گذشت زمان، سطوح مختلف ،ت قو،ن، قو،ن و ا،امات خود را برای رسیدگی به ا،امات وسایل نقلیه به طرق مختلف معرفی کرده اند. اما شرکت های حمل و نقل نمی توانند قو،نی را که از آنها پیروی می کنند انتخاب کنند - آنها باید از همه آنها پیروی کنند و ناکارآمدی ها، هزینه ها و بارهای اداری را اضافه کنند. این امر حمل و نقل و تجارت را دشوارتر می کند و در نهایت زندگی در کانادا گران تر می شود. در یک جو نامطمئن کار و بحران بهره وری، بسیار مهم است که همه ،ت ها برای رفع هرگونه مانع در کنترل خود به سرعت عمل کنند.»


منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-cl،-8-orders-jump-step-taken-to-reduce-internal-trade-barriers/1003189916/