بازار حمل و نقل به بهبود ادامه می دهد، با بازگشت شاخص شرایط حمل و نقل به قلمرو مثبت و Motive پایان نزدیک شدن به رکود مداوم حمل و نقل را اعلام می کند.

اما بهبود شرایط، فرستادن ناوگان به فروشندگان تری، نیست. آ،ین تعداد سفارشات در ماه ژوئن به شدت کاهش یافت زیرا انتظار می‌رود که ناوگان‌ها ظرفیت خود را پیش از قو،ن پرهزینه انتشار EPA27 به واحدهای نیروگاهی هدایت کنند.

سفارشات تری، به شدت کاهش یافت

بر اساس گزارش FTR، سفارشات تری، همچنان به کاهش خود ادامه می دهد و در ژوئن، 17 درصد کاهش نسبت به ماه مه به 4788 دستگاه رسیده است. این مجموع 71 درصد از میانگین ماهانه 12 ماه گذشته کمتر است.

لغو به ،وان سهم سفارشات ناخالص بالای 30 درصد باقی ماند و نسبت عقب ماندگی به ساخت به 5.6 ماه کاهش یافت که دومین پایین ترین میزان از سال 2020 است.

نمودار سفارشات تری،

دان مویر، تحلیلگر ارشد خودروهای تجاری با FTR توضیح داد: «بازار تری، ایالات متحده با چالش‌های مهمی مواجه است، در درجه اول به دلیل محیط راکد حمل و نقل و نرخ کامیون‌ها». عوامل بالقوه کوتاه مدت اضافی ممکن است پتانسیل رشد/بازیابی کل بازار تری، را محدود کند، از جمله سطوح بالای موجودی فروشنده، افزایش قیمت در واحدهای موجودی، و کاهش ارزش تری، مستعمل. باز شدن دفاتر سفارشات 2025 در اوا، سال جاری همراه با آغاز بازیابی بالقوه باربری کامیون ممکن است شرایط بازار را بهبود بخشد. در همین حال، OEM ها باید تولید را با احتیاط مدیریت کنند.

ACT Research گفت داده های این ماه به این م،ی است که در سه ماهه دوم 26000 دستگاه سفارش داده شده است که کاهش 14 درصدی نسبت به سه ماهه دوم 2023 است. از سال تا به امروز، سفارشات تری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است.

سفارشات کندتر تری، در سال جاری با توجه به سرعت سفارش بالا در چند سال گذشته تعجب آور نیست و با تداوم اصول ضعیف بازار کامیون اجاره ای و موجودی های فروشنده که از قبل پر شده است، به نظر می رسد تقاضای تری، برای برخی محدود باقی بماند. جنیفر مک نیلی، مدیر تحقیقات بازار خودروهای تجاری و انتشارات با ACT گفت. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که برای سفارشات، ما اکنون در ضعیف ترین ماه های چرخه سالانه هستیم و حداقل نشان می دهد که هیچ کاتالیزوری برای سفارشات قوی تر قبل از پاییز و باز ، دفترهای سفارشات 2025 توسط OEM ها وجود ندارد.

او اشاره کرد که انتظار می رود سودآوری ناوگان در اوا، امسال بهبود یابد، اما این سرمایه به احتمال زیاد به سمت ،ید واحدهای نیروگاهی پیش از استانداردهای پرهزینه انتشار EPA27 هدایت می شود.

او افزود: «حکایت‌های صنعت حاکی از آن است که انتظار می‌رود «دکمه م،» تا پایان سال 2024 فشار داده شود. بزرگ‌ترین بخش‌های صنعت تحت فشار باقی می‌مانند، با توجه به اینکه دلال‌ها و ناوگان نیازهای خود را مجدداً تنظیم می‌کنند، لغو فعالیت‌ها همچنان افزایش می‌یابد، و نیروهای خارجی مانند ریاست جمهوری ایالات متحده انتخابات، قیمت‌های پایین تج،ات استفاده‌شده و نرخ‌های بهره بالا در کوتاه‌مدت و میان‌مدت باعث عدم اطمینان می‌شوند.»

شرایط حمل و نقل در حال بهبود است

بر اساس شاخص شرایط حمل و نقل (TCI) FTR، کاهش قیمت گازوئیل و بهبود محیط نرخ باعث شد شرایط حمل و نقل در ماه مه به محدوده مثبت بازگشت. از 1.95- در آوریل به 2.24 رسید.

نمودار TCI

اما FTR هشدار می‌دهد که این ماه احتمالاً دور از انتظار است و پیش‌بینی می‌کند که شاخص تا پایان سال به محدوده منفی بازگردد.

Avery Vise، معاون حمل و نقل FTR گفت: “کامیون در مراحل اولیه بهبود است، اگرچه ممکن است ماه ها طول بکشد تا فعالان بازار تغییرات زیادی را درک کنند.”

بخش بزرگی از TCI مثبت ماه می هزینه سوخت پایین تر بود، اما نرخ حمل و نقل نیز از سه ماهه چهارم سال 2022 برای شرکت های حمل و نقل بسیار نامطلوب تر از حد معمول بود. . با این حال، مازاد ظرفیت همچنان زیاد است و هر چیزی را که از راه دور بتوان آن را بازگشت نامید به تعویق انداخت.

TCI حجم حمل و نقل، نرخ ها، ظرفیت، قیمت سوخت و هزینه های تامین مالی را دنبال می کند.

نمودار حجم بازار نقطه ای

حجم بار کامیون‌های بازار نقطه‌ای در ژوئن کاهش یافت

DAT Freight & Analytics گزارش می دهد که یک ماه مه قوی برای حجم بار کامیون ها با عقب نشینی در ماه ژوئن همراه شد. حجم وانت در بازار نقدی نسبت به ماه مه 9 درصد کاهش یافت، در حالی که حجم ون 11 درصد و تخت 7 درصد کاهش یافت.

کن آدامو، رئیس بخش تجزیه و تحلیل DAT، گفت: «ماه برای حمل و نقل ون خشک به پایان رسید، با تقریباً 25 درصد حجم بیشتر در هفته آ، ژوئن در مقایسه با سال گذشته. در حالی که تقاضا برای خدمات حمل و نقل باری در ماه ژوئیه با سرعت بالا وارد شد، ما انتظار داریم که فعالیت حمل و نقل در طول تابستان کاهش یابد. این یک بازار چالش برانگیز برای شرکت های حمل و نقل و کارگزاران است.»

خبر خوب این است که نرخ ها در ماه بهبود یافته است. نرخ ون 6 سنت در مایل، رفر 4 سنت و تخت مسطح با یک پنی. نسبت بار به کامیون نیز برای بخش های وانت و ریفر افزایش یافته است.

نرخ ها در هفته اخیر کاهش یافته است

اینفوگرافیک روندهای بازار نقطه ای

اخیراً، Truckstop و FTR Transportation Intelligence گزارش داده‌اند که در هفته منتهی به 12 جولای شاهد کاهش نرخ‌های بازار نقدی نسبت به هفته قبل بوده‌ایم که برای اواسط جولای غیرمعمول نیست. نرخ ها برای اولین بار از ژوئن 2022 بالاتر از سطح سال قبل بود.

نرخ ون خشک قوی ترین افزایش سالانه خود را از مارس 2022 نشان داد، علیرغم کاهش نسبت به هفته قبل.

رشد حجم از اضافه شدن تج،ات پیشی گرفت و شاخص تقاضای بازار را به 74.5 رساند.

بازدید از کامیون فروشگاه بزرگ جعبه

فروش قوی‌تر ،ده‌فروشی باعث بهبود بازار حمل و نقل خواهد شد

Motive گزارش اقتصادی ماهانه خود را منتشر کرده است که حاوی اخبار خوبی برای ناوگان های خدمات بخش ،ده فروشی است. پیش‌بینی می‌کند که فروش ،ده‌فروشی در جولای امسال بیشتر از ماه مشابه سال گذشته خواهد بود، که این امر توسط تعطیلات 4 جولای ایالات متحده و فروش روز پرایم آمازون تقویت می‌شود.

این شرکت همچنین پیش‌بینی می‌کند که ،ده‌فروشان به شدت موجودی انبار را قبل از فصل تعطیلات پایان سال ذخیره کنند، زیرا آنها شروع به احساس فشار افزایش نرخ حمل و نقل می‌کنند که باعث گران‌تر شدن ذخیره‌سازی در لحظه آ، می‌شود. Motive گزارش می دهد که نرخ اقیانوس ها در حال افزایش است.

مهم‌تر از همه، Motive گزارش می‌دهد: «رکود حمل‌ونقل در راه ،وج است و بازار حمل‌ونقل بار به طور پیوسته در جهت مثبت در نیمه دوم سال حرکت خواهد کرد».

تعداد افراد تازه وارد در فضای حمل و نقل در حال تثبیت است.

نمودار رشد بازار حمل و نقل

شاخص ،ده فروشی Motive’s Big Box بازدید از وسایل نقلیه تجاری از انبارهای 50 ،ده فروش برتر ایالات متحده را اندازه گیری می کند. در ژوئن 10.8 درصد نسبت به ارقام ماه مه و 16 درصد سالانه افزایش یافت. Motive می‌گوید این جهش بزرگ‌تر از حد معمول است، که نشان می‌دهد ،ده‌فروشی‌ها فروش تابست، قوی را پیش‌بینی می‌کنند.

بهترین دسته بندی ها فروشگاه های بزرگ، پوشاک و لوازم الکترونیکی (با افزایش 32.9 درصدی در سال نسبت به سال) و بهبود خانه (24.4 درصد افزایش) بودند.

Motive می گوید، نرخ ها به سطوح 2019 باز می گردند. در مجموع 1972 اپراتور آمریکایی در ماه ژوئن بازار را ، ،د که 60 درصد افزایش نسبت به ماه مه نشان می دهد.

Motive در پایان گفت: «افزایش نرخ‌های حمل‌ونقل، ثبات شغلی حمل‌ونقل با کامیون، و آنچه ما پیش‌بینی می‌کنیم ژوئیه بسیار قوی در سراسر ،ده‌فروشی، به‌ویژه آجر و ملات باشد، همه نشان‌دهنده بازگشت مجدد بازار حمل‌ونقل بار است.» ما پیش‌بینی می‌کنیم که این حرکت تا تابستان ادامه خواهد داشت.»



منبع: https://www.trucknews.com/transportation/economic-trucking-trends-trailer-orders-weaken-but-trucking-conditions-improving/1003187243/